Mik azok a weboldal színsémák, más néven weboldal paletták? Ezek azok a különböző színek, amelyeket egy weboldal tervezője használ egy adott weboldal létrehozásához. A tervezéstől függően a kiválasztott színeket ismételten kell használni bármilyen formátumban, attól függően, hogy a tervező hogyan dönt.

Weboldal színséma – tartalomjegyzék:

A színek, ahogy mindannyian tudjuk, az elsődleges és természetesen a másodlagos színekre oszthatók. Ezt megállapítva, az elsődleges színek a webdesignban nagyon dominánsak a másodlagos színekhez képest. Az elsődleges színeket háttérszíneként, logószíneként, menü színeként stb. használják. A másodlagos színek legfontosabb felhasználása az akcentusok.

1. Színelmélet

A színelmélet alapvető ismerete a rendelkezésre álló színek vagy csoportok megfelelő megértéséből indul. Ezek az elsődleges, másodlagos és harmadlagos színek. Az elsődleges csoport színei közé tartozik a piros, kék és sárga. Ezek elsődleges színek, mert ezeket kell használnod a többi szín létrehozásához. Ezért alkotják az alapot. A másodlagos csoport színei közé tartozik a zöld, narancs és lila. Ezek olyan színek, amelyeket az elsődleges színek keverésével kapunk. A harmadlagos színek csoportjában a piros-narancs vagy sárga-zöld található. Ezeket a másodlagos és elsődleges színek keverésével kapjuk. Mielőtt megértenéd, hogyan válassz színsémát, szükséges az előbbiek megértése, mert ez adja meg az ötleteinket arról, hogyan alakulnak a színek, azok tulajdonságai és hogyan hatnak egymásra.

2. Színek kombinálása

A színek egyedi tulajdonságokkal és különböző következményekkel kapcsolódnak egymáshoz. Az a fajta színkeverék, amelyet választasz, sokat elárul. Ez egy jelzés arról, hogy milyen üzenetet próbálsz közvetíteni. A színkombinációd üzenetet hordoz. A komplementer színekből, mint a piros, kék és piros, készült séma erőt és sürgősséget közvetít. Más komplementer színek egy adott üzenetet közvetíthetnek, például a kék szín a finomságot, hűséget és békét kommunikálja. A jó színkombináció ismerete elengedhetetlen. Olyan színeket is kombinálhatsz, amelyek teljesen más hangulatot teremtenek. Mindez a te ítélőképességedtől függ.

3. Következetesség

A következetesség az egyik alapvető érték a weboldalad színsémájának létrehozásában. Mivel a márka személyisége olyan fontos egy sikeres weboldal és üzlet számára, a következetes színpaletta megszilárdítja a márkád identitását, mivel a színek és a stílusok ismételt használata asszociációkat teremt a márkád és a közönséged között.

4. A színek pszichológiája

A szíreknek pszichológiájuk van, és ha jó színsémát szeretnél kialakítani, akkor jó megértéssel kell rendelkezned a színpszichológiáról. A színpszichológia szerint különböző színek különböző pszichológiai élményeket váltanak ki, amelyek általában az adott színhez specifikusak. A színek pszichológiája azt a nézetet osztja, hogy egy adott színséma a weboldaladon sokat elárul az érzelmi tapasztalataid állapotáról, és ez befolyásolhatja, hogyan látják az emberek a márkádat. Ennek az az oka, hogy a weboldal színsémája érzelmi jelet küld, és kiválthat érzelmi reakciókat.

Ezért fontos, hogy megértsd minden szín pszichológiáját és mit képvisel. Amikor próbálsz kialakítani egy színsémát. Ez lehetővé teszi, hogy a megfelelő színkombinációt válaszd a weboldaladhoz. Tegyük fel, hogy egy SPA weboldalt szeretnél. Olyan színeket kellene figyelembe venned, amelyek a természetes gyógyulást kommunikálják.

5. Semleges színek használata

Ez egy másik tipp, amely segíthet egy jó színséma kialakításában. A semleges színek használatának gondolata a tervezésben talán nem elég vonzó, de a semleges színek alapvető összetevői a jó színsémának a weboldaladhoz. Ennek az az oka, hogy az emberek gyakran szünetet igényelnek a normál színektől, és a semleges színek segíthetnek ezt elérni. A semleges színeket figyelembe kell venni a szövegben, és vizuális színekben is használni kell.

6. A vizuális hierarchiát figyelembe kell venni

A vizuális hierarchia a színek megfelelő elrendezésének sorrendjéről szól, hogy megmutassa azok fontosságát. Ez egy másik fontos dolog, amire minden webdesignernek figyelnie kell, amikor a weboldal színsémáját meghatározza.

Ha többet szeretnél tudni a tervezésről, látogass el erre a linkre. És a vizuális márkaidentitásról szóló cikkünkben többet megtudhatsz a színek szerepéről az üzletben és még többet!

Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz, hogy kapcsolatban maradj!

Klaudia Kowalczyk

Egy grafikai és UX tervező, aki a tervezésbe átülteti azt, ami szavakkal nem kifejezhető. Számára minden használt szín, vonal vagy betűtípus jelentéssel bír. Szenvedélyes a grafikai és webtervezés iránt.

View all posts →