Hirdetés a Facebookon, remarketing, piacterek… Sokféleképpen elérhetjük az ügyfeleket. Íme 18 ötlet az eladások növelésére anélkül, hogy csökkentenénk az árakat – nézd meg!
Hogyan növeljük az eladásokat?
1. Add hozzá a vállalkozásodat a Google Térképekhez az eladások növeléséhez
Azok az emberek, akik termékeket vagy szolgáltatásokat szeretnének vásárolni (különösen fodrászok, kozmetikusok, edzőtermek vagy autószerelők) nagyon gyakran keresnek rájuk a lakóhelyük közelében. Ezért a Google már régóta olyan eredményeket és kereséseket mutat a felhasználóknak, amelyek szorosan illeszkednek a geolokációjukhoz. Így például, ha beírjuk a “autószerelő” kifejezést a Google-ba, akkor a konkrét helyszínhez tartozó eredmények jelennek meg, például a mainzi autószerelők, nem pedig az egész németországi autószerelők.
Ha beírjuk a “kozmetikus” vagy “kozmetikus Mainz” kifejezést a Google-ba, a keresési eredmények nemcsak hirdetéseket és weboldalak linkjeit mutatják, hanem egy térképet is, amelyen a helyi szépségszalonok vannak megjelölve.
Továbbá, minden térképen lévő ponthoz egy virtuális névjegykártya is tartozik, amely tartalmazza a nyitvatartási időt, a kapcsolattartási adatokat és az ügyfélértékeléseket. Ezért érdemes tájékoztatni a potenciális ügyfeleket a jelenlétről egy adott helyen azáltal, hogy hozzáadod a vállalkozásodat a Google Térképekhez – annál is inkább, mert ez teljesen ingyenes.
2. Értékesíts partnereken keresztül
Gondolj a partnerekre és az integrációkra. Keress olyan cégeket és portálokat, amelyek hasonló témákkal foglalkoznak, és alakíts ki velük együttműködést. Például, ha külföldi utakat értékesítesz, felveheted a kapcsolatot utazási felszereléseket árusító boltokkal vagy különböző utazási portálokkal, hogy megjeleníthesd a bannereidet, vagy ajánld a szolgáltatásaidat egy affiliate program keretében. Ha angol fordító vagy, dolgozz például szövegíró cégekkel. Keresd a kapcsolatokat és az üzleti lehetőségeket, ahol csak tudod. Így növelheted az esélyeidet, hogy sok új ügyfelet elérj, akik potenciálisan érdeklődnek a szolgáltatásaid iránt. Ha nincs költségvetésed a jutalék kifizetésére, fontold meg, hogy kölcsönösen ajánljátok egymás barter szolgáltatásait.
3. Értékesíts piactereken
A piacterek online értékesítési platformok (vagy piacok), általában tematikusak, ahol megjelenítheted a termékeidet vagy szolgáltatásaidat. A piactereken való értékesítés jó ötlet különösen a kezdő márkák számára, amelyeknek még nincs túl sok ügyfelük, és nehezen tudnak érvényesülni a versenyben. A piactereket naponta ezrek látogatják.
Az ilyen típusú platformok lehetőséget kínálnak arra, hogy hatalmas számú vásárlót érj el. Cserébe azonban meglehetősen nagy értékesítési jutalékokat számítanak fel, általában 20-30% körüli mértékben.
4. Építs közösséget a közösségi médiában
A közösségi média, a csökkenő elérése ellenére, még mindig lehetőséget ad arra, hogy ezrekhez eljuss, elkötelezett rajongói csoportot építs, és irányítsd az értékesítést. Válaszd ki a megfelelő közösségi csatornát, és tudasd a potenciális ügyfeleiddel, hogy létezel. Építs jó kapcsolatokat, és mesélj az embereknek a vállalkozásodról érdekes módon. Vonj be a rajongóidat: tegyél fel kérdéseket, csevegj, kommentálj, oszd meg a véleményedet valamiről, mutasd be a termékeidet, és a háttérből készült fotókat, maradj naprakész és használd a trendeket.
Sajnos, nincs recept a sikerre egy hét alatt. Azonban, ha következetes és türelmes vagy azzal, amit csinálsz, a közösségi média biztosan segíteni fog az eladások növelésében és a vállalkozásod növekedésében.
5. Hirdess a Google AdWords-on
A Google AdWords, vagy a Google keresőmotorján és tartalmi hálózatán megjelenő hirdetések lehetővé teszik, hogy új ügyfeleket érj el, vonzd vissza a régieket és növeld az eladásokat. A hirdetéseid megjelenhetnek azoknak a felhasználóknak, akik a termékeiddel és szolgáltatásaiddal kapcsolatos kifejezéseket keresnek, vagy különböző hasonló témájú weboldalakat böngésznek.
Például, ha porcelánboltod van, hirdethetsz “porcelán kávéscsészék” kifejezéssel. Amikor egy felhasználó beírja ezeket a Google-ba, a hirdetésed megjelenik a keresési eredmények mellett vagy a témához kapcsolódó weboldalakon.
6. Hirdess a Google Shopping-on
A Google Shopping egy online boltok számára létrehozott szolgáltatás, amely a Google Merchant Center keretein belül működik. A szolgáltatás lehetővé teszi, hogy termék hirdetésekkel mutasd be az ajánlatodat, azaz olyan hirdetésekkel, amelyek tartalmazzák a termék képét, árát és az eladó nevét.
A termék kampányok létrehozásához össze kell kapcsolnod az AdWords fiókodat a Merchant Center fiókoddal.
7. A Facebook hirdetései növelni fogják az eladásokat
Facebook hirdetési kampány lehetővé teszi, hogy elérj egy jól meghatározott célcsoportot, amely potenciálisan érdeklődhet a termékeid vagy szolgáltatásaid iránt. Ily módon elérheted egyes városok és kerületek lakóit, saját vállalkozást vezető embereket, a Facebook versenyeinek rajongóit, konkrét érdeklődésekkel rendelkező embereket, sőt a rajongóid barátait és azokat a felhasználókat is, akik az utolsó 30 napban meglátogatták a weboldaladat.
8. Használj ki trendeket
Figyeld a hálózaton zajló jelenségeket, és reagálj rájuk. Például a tavasz az az időszak, amikor az internetezők több információt és ajánlatot keresnek a DIY-ról – különösen szerszámokról és fémtermékekről. Az emberek 66%-a, aki különböző javításokat vagy átalakításokat tervez a tavaszi időszakban, ilyen termékeket keres az interneten. Júliusban viszont a keresések száma, amelyek elektromos készülékekkel, otthoni és belsőépítészeti cikkekkel, különösen takarókkal és párnákkal kapcsolatosak, növekszik. Érdemes kihasználni ezt azzal, hogy előre elkészíted a hirdetési kampányokat és egyidejűleg növeled a marketing költségvetésedet.
9. Használj remarketinget
A remarketing lehetővé teszi, hogy hirdetéseket jeleníts meg azoknak az embereknek, akik korábban meglátogatták a weboldaladat. A hirdetéseid követhetik őket, amikor információt keresnek a Google-on, böngésznek az interneten vagy különböző mobilalkalmazásokat használnak, és emlékeztetik őket a márkádra.
Ennek köszönhetően például elérheted azokat az embereket, akik egy terméket a kosarukba tettek, de nem fejezték be a tranzakciót, vagy azokat az ügyfeleket, akiket szeretnél további vásárlásokra ösztönözni.
10. Vegyél részt fórumokon és tematikus csoportokban
A termékeidet és szolgáltatásaidat fórumokon és tematikus csoportokban is népszerűsítheted, ahol a potenciális ügyfeleid megjelennek. Ne feledd azonban, hogy senki sem szereti a spamet. Ha számítástechnikai hardverboltot üzemeltetsz, például részt vehetsz a laptopokkal és számítógépekkel kapcsolatos témákban, és tanácsot adhatsz az internetezőknek a berendezések kiválasztásában – így építve a szakértői imázsodat az iparágban – egyúttal időnként ajánlva a termékeidet is.
11. Küldj mintákat
Ha lehetőséged van bemutatni a termékeidet (pl. minta vagy a termék kicsinyített mása formájában) papírboltokban vagy olyan eseményeken, ahol a potenciális ügyfeleid megjelennek, használd ki ezt. Egy kis ajándék, amelyet közvetlenül a megfelelő személynek adsz át, jobban emlékezetessé teszi a márkádat, és pozitív élménnyel társítja azt. Az eladás esélyének növelése érdekében ezt például a kapcsolattartási adatok, például egy e-mail cím megadásáért cserébe teheted.
12. Foglalkozz a SEO-val – ez elengedhetetlen az eladások növeléséhez
A SEO egy olyan fogalom, amelyet minden vállalkozónak ismernie kell. A weboldal önmagában nem elegendő ahhoz, hogy pénzt keress. A weboldalnak forgalomra van szüksége, azaz olyan ügyfelekre, akik meglátogatják azt. Ennek érdekében érdemes megkönnyíteni számukra ezt a feladatot, és biztosítani a jó pozíciót a keresőmotorban – hogy egy adott weboldal legyen az első, amelyet a felhasználó talál, amikor információt keres egy adott iparágról, termékről vagy szolgáltatásról. A jól végzett SEO garantálja a weboldal láthatóságának növekedését, valamint a márka ismertségét az ügyfelek körében.
Ha pedig szeretnéd javítani a SEO szövegírásodat, olvasd el cikkünket: “SEO tartalomírás“
13. Hozz létre egy blogot
A vállalati blog írása jó módja a céged imázsának építésére az interneten. Ez növelheti a forgalmat a weboldalon vagy a boltban is. Ahogy érdekes és tartalmas tartalom jelenik meg rendszeresen a blogon, az olvasók gyakrabban fogják látogatni azt. Ha egy cég a blogon professzionálisnak és megbízhatónak mutatkozik be, ez a kép a termékeire és szolgáltatásaira is kiterjed.
Néhány cég a blogokat az alkalmazottaikra bízza, míg mások szövegírókat alkalmaznak. Fontos, hogy a tartalom létrehozását olyan személy végezze, aki legalább egy kicsit ért az iparághoz, tud helyesen írni, és időt is talál a blog vezetésére.
14. Írj vendégcikkeket
Érj el különböző portálokat, weboldalakat és tematikus blogokat, amelyeket a potenciális ügyfeleid néznek, és ajánlj nekik vendégcikket. Például, ha gyógynövényboltod van, jó ötlet lehet írni egy cikket az olcsó, természetes alternatívákról a drága krémek helyett. Ha 3D nyomtatással foglalkozol cégeknek, a technológiai portálokat érdekelheti egy cikk a ilyen üzlet sajátosságairól.
Ily módon lehetőséged van nemcsak új ügyfelek elérésére, hanem az interneten való jelenléted megjelölésére is. Ezen kívül a SEO-nak is jót tesz. Segít bemutatni magadat szakértőként és megbízható, hiteles cégeként. Ha nincs időd írni, próbálj érdekes cikkeket és a legfrissebb iparági híreket keresni, és kommentálni azokat. A véleményedet újságíróknak is elküldheted. Van esély arra, hogy a megjegyzésed bekerüljön a publikációba.
15. Foglalkozz a felhasználói élménnyel
Az online bolt weboldalának ösztönöznie kell a vásárlást – mind a megjelenése, mind a navigáció egyszerűsége szempontjából. Úgy kell megtervezni, hogy ne csak az eladó, hanem legfőképpen az ügyfelek igényeit is kielégítse. Sok boltban a regisztrációs folyamat fárasztó és időigényes, akárcsak a vásárlási eljárás, ami sok ügyfelet elriaszt és feladja. Kosáron keresztül haladva, töltsd ki az összes mezőt, zárd le a tranzakciót… Talán érdemes lenne egyszerűsíteni?
Kísérletezz a formákkal és A/B tesztekkel, hogy ellenőrizd, melyek a legkényelmesebbek az ügyfelek számára? Vagy vásárolj regisztráció nélkül? Néhány ilyen változtatás végrehajtása nem igényel sok időt vagy szakértelmet. Azonban megkönnyítheti az ügyfelek számára az e-bolt használatát, és jelentősen növelheti a konverziót. Különösen akkor, amikor a fogyasztók egyre inkább a vásárlás kényelmére figyelnek, nem pedig az árakra.
16. Oszd ki a szórólapokat
Ne zárkózz el az offline tevékenységektől. Hagyj szórólapokat azokban a helyekben, ahol várhatóan találkozol a potenciális ügyfeleiddel. Például, ha catering szolgáltatást üzemeltetsz, jó ötlet lehet szórólapokat hozni helyi irodaházakba vagy fitnesztermekbe. Egyszerű, nem?
17. Jelenj meg a vásárokon
A vállalkozók időbeosztása mindig szoros, de érdemes időt szánni az ipari találkozókra, tematikus vásárokra és konferenciákra. Itt találkozhatsz potenciális ügyfelekkel és értékes üzleti kapcsolatokat alakíthatsz ki. Beszélgess az emberekkel, mesélj a vállalkozásodról, oszd ki a névjegykártyáidat, gyűjts visszajelzéseket, barátkozz, és értékesíts. Minél többen tudnak a vállalkozásodról, annál jobb.
18. Kövesd nyomon a hatásokat
Képzeld el, ha a márka egyik célja az lenne, hogy az eladásokat 30%-kal növelje az első két hónapban. Ebben az időszakban érdemes ellenőrizni, hogy a márka mennyire haladt a célja elérése felé. Mely kampányok generálták a legtöbb eladást, mely termékek adták el a legjobban, és ki vásárolta meg valójában az ékszereket? Honnan érkezett a legnagyobb forgalom, és mely tevékenységek nem hoztak kielégítő eredményeket? A felhasználó és a hatások jobb megismerése több tranzakciót jelent. Ezért érdemes elemezni azokat az információkat, amelyeket összegyűjthetünk, és nyomon követni a saját kutatásaink eredményeit. Ezt például a Google AdWords és a Google Analytics segítségével tehetjük. A Google AdWords segítségével ellenőrizheted, hogy például mely kulcsszavakat keresik a felhasználók a leggyakrabban. A Google Analytics segít értékelni, hogy mely kampányok nyereségesek, és hogyan tervezd meg az új tevékenységeket.
Mik a te módszereid az eladások növelésére? Ne felejtsd el megosztani a kommentekben.
Zofia Lipska
Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.