Hogyan használjuk a közösségi médiát az értékesítés növelésére? Nos, így kezdjük. A közösségi médiának több mint 2,3 milliárd aktív felhasználója van, ami olyan szám, amelyet egy önmagára adó e-kereskedelem nem ignorálhat. Ráadásul nem hiányoznak a kutatások, amelyek megerősítik, hogy ezek a fő forrásai a forgalomnak a kirakatokban. 2021-re a közösségi média felhasználóinak száma várhatóan meghaladja a 3 milliárdot. Míg a közösségi média használata a fejlett országokban stabilizálódni látszik, a fejlődő piacok, különösen Ázsiában és Afrikában, még mindig felfedezik a potenciáljukat. Mindenesetre a globális átlagos internethasználók még mindig napi közel 2,5 órát töltenek a közösségi médiában, és a digitális világban a közönség figyelmének minden másodperce aranyat ér.
Miért érdemes a közösségi médiában jelen lenni?
Csak néhány évvel ezelőtt azok a cégek, akiknek a célcsoportja nem tartalmazta a fiatalokat, hajlamosak voltak figyelmen kívül hagyni a közösségi médiát. Ma azonban ez már nem létezik. A népszerű közösségi hálózatok legnagyobb felhasználói csoportja azok az emberek, akik 34 éves korig terjednek, azaz akik vásárlási potenciálja tagadhatatlan.
Sajnos a közösségi média, amelynek vonzereje abban rejlik, hogy folyamatosan új ingereket kínál, rendkívül nehéz tér a márkák számára. Csak néhány mikrosecondjük van meggyőzni a felhasználókat, hogy álljanak meg a hírfolyam görgetésében.
Hogyan használjuk a közösségi médiát az értékesítés növelésére?
A közösségi média régóta hirdeti magát, mint olyan platformok, ahol a vásárlási szándékok formálódnak. Az e-kereskedelemben ezt két különböző módon lehet kihasználni.
Mostanában a közösségi média platformok olyan eszközöket kínálnak, amelyek lehetővé teszik a közvetlen vagy közvetett értékesítést. Ilyen például a Facebook Marketplace vagy – Lengyelországban még nem elérhető – Instagram Checkout, valamint a vásárlási kampányok (pl. CTA kampányok).
Azonban a márkaismertség növelésére és a forgalom növelésére is használhatók a céloldalon. Azok a vásárlók, akik pozitív interakciókat tapasztalnak a céggel a közösségi médiában, nagyobb valószínűséggel ajánlják a márkát, és élnek a kínálatával.
Organikus jelenlét
Az organikus, vagy természetes jelenlét a közösségi médiában elengedhetetlen. Bár a Facebook algoritmusai szeszélyesek lehetnek, és az organikus elérés egyre nehezebbé válik a fizetett kampányok támogatása nélkül, a márka körüli közösség természetes építése továbbra is a közösségi média tevékenységeinek tengelye. Hogyan lehet ezt megvalósítani? Mindenekelőtt érdemes 2-3 platformot választani, ahol a célcsoportunk a legtöbb időt tölti. Míg a Facebook lehetővé teszi sok formátum közzétételét, addig az Instagram vagy a Twitter például bizonyos korlátozásokkal bír.
Platformtól függetlenül azonban kulcsfontosságú, hogy a felhasználóknak azt kínáljuk, ami megfelel az igényeiknek, de ehhez először is meg kell ismernünk őket. Tehát szükség van egy alapos adat-elemzésre.

Itt ellenőrizheti, hogy mely tartalom a legvonzóbb, és ezen alapulva építse fel a kommunikációt a közösségi médiában.
Fizetett kampányok
Azonban a közösségi média régóta nem csupán egy olyan hely, ahol szép fényképeket és rendezett bejegyzéseket kell feltölteni ahhoz, hogy észrevegyenek minket. Az organikus jelenlét általában nem sokat ér, mert már jó néhány éve fizetni kell a rajongói elköteleződésért. A hirdetési formátumok és a kampányoptimalizálás kulcsfontosságú elemei a hatékony kommunikációnak a Facebookon és más platformokon.
Költségük, a számlázási modell, amelyben az eredményért fizetünk, és a könnyű adminisztrációs panel működése azonban továbbra is a közösségi médiát nagyon vonzó hirdetési hellyé teszi a kis- és középvállalkozások számára. Ha jól tervezik, egyszerű és gyors üzleti célok megvalósítását teszik lehetővé.
Influencer marketing
Az influencerek (azaz azok a kreatorok, akiknek sikerült egy elkötelezett rajongói közösséget összegyűjteniük) használata szolgáltatásaink vagy termékeink népszerűsítésére egy másik módja a közösségi médiában való népszerűsítésnek. Fontos azonban megjegyezni, hogy a legjobb eredményeket akkor lehet elérni, ha a márkát egy adott influencer számára természetes kontextusban helyezzük el. Nem arról van szó, hogy tolakodó termékmegjelenítést alkalmazzunk, és még inkább nem arról, hogy megjelöletlen hirdetéseket használjunk.
Fontos, hogy az influencerek nemcsak nagy szereplők, akiknek követői számos millióban mérhetők. A márka számára kívánatos partner lehet egy népszerű Instagram-fotós, egy Twitch-en és YouTube-on működő e-sportoló, valamint egy kiválasztott témában specializálódott blogger vagy egy CEO, aki inspiráló bejegyzéseket ír a LinkedIn-en. Az ő státuszuk az, ami miatt a rajongók számítanak a véleményükre.
Közösségi média és értékesítés – mely platformokat válasszunk?
A közösségi média egy olyan terület, amely nagyon dinamikusan változik, és ma már annyi közösségi platform létezik, hogy a kérdésre, melyiket válasszuk, nem lehet egyértelmű választ adni.
Bár a Facebook továbbra is vitathatatlanul a legnagyobb elérhetőséggel bír, a legfrissebb adatok nem hagynak kétséget: ez egy kissé idősebb felhasználók számára készült platform. A fiatalok számára túl komolynak bizonyul, és – ahelyett, hogy azt választanák – inkább az Instagramot vagy a Snapchat-et választják, de… nem érdemes teljesen lemondani róla. Számos felhasználó számára a Facebook továbbra is a fő platform, amelyen például kommunikálnak a márkával vagy ellenőrzik a nyitvatartási időt és az útvonalakat, és az adminisztrációs panel, amelyet az Instagrammal oszt meg, lehetővé teszi a tevékenységek egyszerű összekapcsolását mindkét platformon. A Facebook (a cég) az Instagram tulajdonosa.
A Facebook lehetővé teszi három átfogó hirdetési cél megvalósítását:
- A márka ismertségének növelése
- Potenciális vásárlók elérése
- A termékek vagy szolgáltatások értékesítésének növelése
Az Instagram az Egyesült Államok második legnépszerűbb közösségi hálózati platformja a Facebook után, és rengeteg lehetőséget kínál. Fókuszálhat a saját profilja népszerűsítésére, ami – bár fárasztó – a valódi elköteleződés garanciája.
Ezen kívül használhatja a Facebook Hirdetések panel által támogatott hirdetéseket, és elérheti az olyan célokat, mint a márkaismertség növelése, a forgalom, az értékesítési célok vagy a leadek megszerzése.
És természetesen – az influencer marketing, amely az Instagramon virágzik, mint sehol máshol.
Snapchat
A Snapchat adatai azt mutatják, hogy a felhasználók 39%-a kér visszajelzést a termékekről a barátaitól, 35%-uk ezt böngészés közben teszi, és ugyanennyi százalék küld információt a megvásárolni kívánt termékekről. A Snapchat megbízható partnernek tűnik a hirdetők számára, és bár Lengyelországban az elérése, különösen a Facebookhoz vagy az Instagramhoz képest, nem lenyűgöző, érdemes ellenőrizni, hogy a fő célcsoportunk, azaz a 15-25 évesek ott töltik-e az idejüket.
A Pinterest a legkevésbé megbecsült médium az itt felsoroltak közül, mert róla keveset beszélnek, miközben tökéletes hely a ruházati, kozmetikai és belsőépítészeti márkák számára, valamint minden olyan márka számára, amely a nőkre irányul. A Pinterest felhasználóinak 70%-át ők teszik ki. A Pinteresten elsősorban inspirációt keresünk. Egy márkának, amely ott szeretne megjelenni, gondoskodnia kell arról a kontextusról, amelyben bemutatja a termékét. Ez az, ami felhívja a figyelmet.
Most már tudja, hogyan használja a közösségi médiát az értékesítés növelésére. Szeretné megtudni, hogyan használhatja a Pinterestet az üzlete fellendítésére? Olvassa el cikkünket: Pinterest. Hogyan használjuk az e-kereskedelemben?
Laura Green
Valószínűleg nincs olyan közösségi média csatorna vagy taktika, amivel Laura ne érezné magát magabiztosnak. Legyen szó a legújabb TikTok trendre való ráugrásról, egy Pinterest kampány indításáról vagy élő közvetítésről a YouTube-on - ez a közösségi média ninja mindent megcsinált.