Hogyan lehet fegyelmezni az alkalmazottakat? Melyek a leghatékonyabb taktikák az alkalmazottak teljesítményének javítására? Tudja, hogyan kell megírni a saját alkalmazotti kézikönyvét? Olvassa el az alábbi cikket, hogy megtudja a válaszokat ezekre a kérdésekre.
Hogyan lehet fegyelmezni az alkalmazottakat? – tartalomjegyzék:
- Hogyan lehet fegyelmezni az alkalmazottakat?
- Írja meg a saját alkalmazotti kézikönyvét
- Dolgozzon a menedzsereivel
- Hogyan lehet fegyelmezni az alkalmazottakat – 4 lépés a fegyelmezéshez
- Összefoglalás
Hogyan lehet fegyelmezni az alkalmazottakat?
A fegyelmezés világos és tömör kommunikációval kezdődik. Minden alkalmazottnak tudnia kell, hogy mit várnak el tőle. A munkáltatóknak be kell vezetniük saját magatartási politikáikat a munkahelyi rend fenntartása érdekében, mivel a jogi szabályozások nem szabályozzák a téma minden aspektusát. Általánosságban elmondható, hogy a jog a törvénytelen elbocsátás illegális formáira összpontosít, mint például: diszkrimináció vagy tisztességtelen elbocsátások, de a vállalati szabályok megsértésének részletes formái túl specifikusak ahhoz, hogy a általános jog tárgyalja őket. A fegyelmezés legtöbb szabályát gondosan fel kell sorolni a munkáltató által, különben az alkalmazottak nem ismerhetik azokat.

Írja meg a saját alkalmazotti kézikönyvét
A fegyelmezés első lépése a világos szabályok megállapítása. Senkit sem lehet megbüntetni olyan viselkedésért, amelyről nem tudta, hogy elfogadhatatlan. Általában a legtöbb cég biztosít kapcsolódó képzést, de egyesek úgy döntenek, hogy alkalmazotti kézikönyveket készítenek, ahol a munkahelyi magatartással kapcsolatos összes fontos kérdést részletesen tárgyalnak.
A képzés során vagy a különleges kézikönyvben a munkáltatónak foglalkoznia kell olyan problémákkal, mint:
- Törvénytelen viselkedés
- Öltözködési szabályzat és megjelenés
- Mobil eszközök használata
- Munkaetika, termelékenység, időkezelés
A cégnek joga van elbocsátani bármely alkalmazottat, aki megszegi a törvényt, de mégis, ilyen információkat bele kell foglalni a kézikönyvébe. Jó emlékeztetni az alkalmazottat minden olyan törvénytelen viselkedésre, amely a munkahelyen előfordulhat. Tudassa az alkalmazottakkal, hogy: lopás, illegális drog használat, alkoholfogyasztás, erőszak, agresszió, zaklatás vagy szexuális erőszak nem lesz elfogadva a cégében. Világosnak kell lennie, hogy bármilyen törvénytelen cselekedet gyors, visszafordíthatatlan elbocsátást vonhat maga után.
Néhány cég szigorú politikát alkalmaz az öltözködési szabályzatra vonatkozóan a munkahelyen, mások pedig több szabadságot adnak az alkalmazottaknak a ruházat kiválasztásában. Amíg a munka nem igényel védőruházatot, úgy tűnik, hogy a megjelenés nem igazán fontos. A munkáltatónak világosan kell kommunikálnia az elfogadható megjelenési formákat. Az öltözködési szabályzatnak meg kell felelnie az összes létező előírásnak.
Az életnek követnie kell a változó világot. A mobiltechnológia elterjedt, és az emberek hajlamosak folyamatosan használni a mobiltelefonjaikat. Nyíltan meg kell állapítani, mennyi időt tölthet az alkalmazott a telefonjával a kezében. Ne feltételezze, hogy bárki is olvasni tudja a gondolatait és szándékait.
Ezekről a témákról beszélni sokak számára nyilvánvalónak tűnhet, de mégis, célokat kell kitűzni és elvárásokat világosan meg kell határozni. Tudassa az alkalmazottakkal, mennyi erőfeszítés elegendő és mennyi időt kell a képernyő előtt tölteniük. Mint általában, írja le az összes ötletét.
Dolgozzon a menedzsereivel
A menedzsereknek tudniuk kell, hogyan lehet fegyelmezni az alkalmazottakat, mielőtt szükség lenne rá. A fegyelmezési eljárásnak egységesnek kell lennie az egész cégnél, hogy elkerüljék a jogi lépéseket az egyenlőtlen bánásmód miatt. Próbáljon rendszeres találkozókat tartani az összes vezetői személyzettel, és tartsa naprakészen a menedzsereket a cég politikáival és szabályaival kapcsolatban. Súlyos vétség esetén ne habozzon beavatkozni – győződjön meg róla, hogy minden alkalmazott ugyanazt a tapasztalatot kapja, hogy ugyanúgy bánnak velük.
A politikák és szabályok visszajelző űrlapokkal, panasz űrlapokkal és más dokumentumokkal járnak, amelyek megkönnyítik a fegyelmezéssel kapcsolatos folyamatokat. Győződjön meg róla, hogy mindenki hozzáfér ezekhez a dokumentumokhoz. Kérje meg a menedzsereket, hogy használják ezeket a dokumentumokat a személyzetük értékelésére és minden látható vétség nyilvántartására.
Rendszeresen végezzen felméréseket az alkalmazottai körében, hogy keresgéljen az egyenlőtlen bánásmód jelei után. Ha bármilyen jelzés (szóbeli vagy írásbeli) van, ne hagyja figyelmen kívül – azonnal vizsgálja ki, és győződjön meg róla, hogy mindenki betartja a politikákat.
Hogyan lehet fegyelmezni az alkalmazottakat – 4 lépés a fegyelmezéshez
A fegyelmezés sokféle formát ölthet. Lehet enyhe és finom, vagy közvetlen és komoly. Ön dönti el, hogy milyen fegyelmezési módszereket alkalmaz. Kezdheti különböző súlyosságú büntető intézkedésekkel, vagy úgy dönthet, hogy teljesítménytervet dolgoz ki, képzést biztosít, és coacholja az alkalmazottját, amíg a probléma meg nem oldódik. Súlyos vétség esetén dönthet úgy, hogy felfüggeszti az alkalmazottját, vagy más pozícióba helyezi át.
Az összes fegyelmezési intézkedést lépések formájában lehet felsorolni, amelyek követhetik egymást. Nem számít, hogy melyik megközelítés áll közel a szívéhez, mindig a figyelmeztetéssel kell kezdenie a fegyelmezést.
A fegyelmezés lépései a következők:
- Szóbeli figyelmeztetés (informális, formális, nyilvántartott)
- Írásbeli figyelmeztetés (másolat nyilvántartva)
- Végső figyelmeztetés (másolat nyilvántartva)
- Munkaviszony megszüntetése

Összefoglalás
Minden sikeres menedzsernek meg kell tanulnia, hogyan lehet fegyelmezni az alkalmazottakat és javítani a kitartásukat. A fegyelmezés nem a hatalomról és a hierarchiáról szól, hanem arról, hogy pozitív munkahelyet teremtsenek minden alkalmazott számára. A cég szabályait és politikáit világosan el kell magyarázni az alkalmazottnak a munkaviszony kezdetén, míg minden fontos szabályozást le kell írni a cég kézikönyvében. A hatékony fegyelmezés növeli a termelékenységet, a hatékonyságot és az alkalmazottak elégedettségét.
Tekintse meg, mi az EEOC és mi a szerepe.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon a mi szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on.
Nicole Mankin
HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.