Az infografikák lehetővé teszik, hogy vonzó módon mutassuk be a tartalmat az interneten. A jól megtervezett infografikák sokkal hatékonyabban felkeltik a felhasználó figyelmét, mint a szöveg önmagában. Ha észreveszed, hogy a tartalmad észrevétlen marad a közönséged számára, az annak a jele, hogy vizuálisan vonzóbb formában kellene elkészítened. De hogyan készíthetsz infografikát?
Infografikát készíteni nem bonyolult, és nem igényel szakmai szoftverek ismeretét, de segít értékes forgalmat generálni. Hogyan érheted el ezt?
Hogyan készítsünk infografikát? – Tartalomjegyzék:
- Infografikák – mik azok?
- Hogyan készítsünk infografikát?
- Fejlécek kiemelése
- Canva – ingyenes program infografikák készítésére
- Online infografikák a Visme-ben
- Összegzés
Infografikák – mik azok?
Az infografikák ötlete az információ grafikus formában történő bemutatásán alapul. A fő ötlet az, hogy olyan módon készítsük el a tartalmat, hogy az világos és hozzáférhető legyen a felhasználó számára. A megfelelő adatok vizualizálása nemcsak a jobb emészthetőségre gyakorol pozitív hatást, hanem a vonzerejére is. A humán agyra egyértelműen jobban hatnak a képek, mint a száraz szövegtömbök.
Most, hogy tudod, mi az infografika – itt van néhány tipp, amelyek segítenek elsajátítani a tervezés alapelveit. Emellett megmutatjuk azokat az eszközöket, amelyekben figyelemfelkeltő infografikát készíthetsz.
Hogyan készítsünk infografikát?
A kiindulópont az, hogy gyűjtsd össze azokat az adatokat, amelyeket a közönségnek szeretnél bemutatni. Kezdheted azzal is, hogy választasz egy kategóriát, amelyről szeretnéd, hogy a felhasználók tudomást szerezzenek, például:
- statisztikák vagy kutatási eredmények bemutatása,
- egy jelenség vagy kapcsolat magyarázata,
- információ összefoglalása,
- figyelemfelkeltés egy problémára.
Fejlécek kiemelése
Az összegyűjtött információk bekezdésekre bontása és megfelelő címekkel való ellátása megkönnyíti a felhasználók navigálását, és elősegíti az információk elsajátítását. Ez arra is ösztönzi a fejlesztőt, hogy olyan vizuális elemeket készítsen, amelyek kiemelik a kulcsfontosságú címeket.
Figyelj a megfelelő tartalommal való telítettségre az infografikában. Az általános irányelv az, hogy 200 és 300 szó között kell lennie rajta. A több szöveges tartalommal rendelkező tervek csökkentik a felhasználók érdeklődését.
Elsősorban ügyelj arra, hogy kreatív összehasonlításokat nyújts. Ahelyett, hogy azt írnád, “napi körülbelül 25 percet pazarolsz el a nem kívánt e-mailek átnézésére vagy törlésére”, jobb úgy megfogalmazni, hogy “egy hónap alatt körülbelül 1 munkanapot pazarolsz el a nem kívánt e-mailek átnézésére”. Emellett biztosítsd, hogy az általad használt nyelvezet következetes és a célközönségedhez igazított legyen.
Az egyik népszerű módszer az, hogy számszerű adatokat vizuálisan vonzó formában mutatsz be. A problémát lépésekre is bonthatod, amelyek segítenek annak megoldásában. A lépések keretezése kifejező pictogramokkal könnyen emészthető információt eredményez. Az adatok bemutatásának másik formája a világos összehasonlítások használata. Emellett, amikor elkezded az online infografikák tervezését, hasznos inspirációt keresni tapasztalt alkotóktól.

Canva – ingyenes program infografikák készítésére
Vonzó és vizuálisan megnyerő infografikák készítéséhez ingyenes eszközöket használhatsz. Az egyik ilyen a Canva – ennek van PRO verziója is, de az elején sikeresen használhatod az ingyenes funkcióit.
A Canva számos ingyenes sablont kínál infografikák készítésére, amelyeket az igényeidhez igazíthatsz. A színek megváltoztatása a céged színeire, logók hozzáadása, tematikus ikonok és illusztrációk beillesztése – ez csak a program lehetőségeinek egy töredéke. A különböző képek gazdag adatbázisa és a formátum megváltoztatásának lehetősége szintén nagy segítség – hasznos funkció, amikor grafikákat tervezel különböző platformokra.
Online infografikák a Visme-ben
Az egyszerű szerkesztési lehetőségek, a gazdag betűtípus-, ikon- és képforrás az online eszköz előnyei. Az a hozzáadott érték, amely megkülönbözteti ezt a programot, a készített projektek magas fokú interaktivitása – animált elemek közül választhatsz, amelyek további figyelmet vonzanak a felhasználók részéről.
Összegzés
Az online infografikák készítése olyan készség, amelyet saját magad is elsajátíthatsz a weben elérhető eszközök alapján. Az ilyen grafikai tervek nemcsak a felhasználók tartalommal való elköteleződését segítik, hanem nagyobb valószínűséggel osztják meg őket a közösségi médiában. Ez pedig egy kívánatos hatás, amely lehetővé teszi, hogy viszonylag alacsony költségek mellett szélesebb közönséget érj el.
Most, hogy tudod, hogyan készíts infografikát, és ha úgy érzed, hogy szeretnél fejlődni ezen a területen, specializálódhatsz illusztrációk tervezésére, és talán gondolkodhatsz az online értékesítésükön!
Klaudia Kowalczyk
Egy grafikai és UX tervező, aki a tervezésbe átülteti azt, ami szavakkal nem kifejezhető. Számára minden használt szín, vonal vagy betűtípus jelentéssel bír. Szenvedélyes a grafikai és webtervezés iránt.