A belső linkelés egy példa az alapvető SEO eljárások egyikére. Ez a szülő weboldalon belüli linkek elhelyezéséből áll, megkönnyítve a felhasználók számára a meglévő aloldalak közötti navigálást, és a Google robotok számára az indexelést. Ez jól működik a tartalommarketing célok elérésében és a felhasználók más értékes tartalmakra való átirányításában is.

Hogyan linkeljünk jól egy weboldalon belül? Az alábbiakban bemutatunk néhány bevált tippet:

Mi a belső linkelés és mi a célja?

A belső linkelés az oldalak összekapcsolása ugyanazon a webhelyen belül linkek segítségével.

Általános szabály, hogy három cél vezérli ezt:

  • A webhely hierarchiájának jelzése,
  • A navigáció megkönnyítése a felhasználók és a keresőmotor robotok számára,
  • A webhely összértékének erősítése.

A megfelelően végzett linkelés hosszabb ideig a lapon tartja a felhasználót, és garantálja a robotok számára a világos utat.

Hogyan végezhetjük el hatékonyan?

Gondoskodj a szolgáltatás bővítéséről

A belső linkelés kiindulópontja, hogy számos aloldal legyen, amire linkelni lehet. Ilyen alap nélkül lehetetlen további műveleteket végezni. Ha sok tartalmat generálsz a portál témájában – akkor természetesen lehetőséget nyersz arra, hogy linkeket adj hozzá a webhely más helyeire. Ez erősíti az értékét, és hosszabb ideig fenntartja a felhasználók figyelmét, mivel a webhelyen belül maradnak és más érdekes tartalmakat böngésznek.

Horgony szövegek a linkelés szolgálatában

Ha az SEO vagy a szövegírás területe közel áll a szívedhez – biztosan találkoztál ezzel a kifejezéssel. A horgony, vagy horgony szöveg, egy olyan tartalom, amely egy linket rejt, amely egy másik oldalra irányít. Lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy tudják, miről szól egy adott aloldal, még mielőtt rákattintanának. A linkelési stratégia kialakításakor ügyelj arra, hogy a horgony szövegek változatosak legyenek, és ne csak egy kiválasztott kulcsszóról szóljanak.

Két hiba a belső linkelés során – kerüld el őket!

A főoldalra való linkelés népszerű trend, de érdemes mértékkel kezelni. A gyakorlatban a legtöbb webhely túl sok linket tartalmaz csak a főoldalra. Sokkal előnyösebb más oldalakat erősíteni, amelyek a webhely mélyén rejtőznek. Ez növeli a pozicionálás hatékonyságát.

Ez a tipp egy másik gyakran linkelt oldalra is vonatkozik – a kapcsolati oldalra. Ez meglehetősen gyakori gyakorlat a tartalomgenerálás és a belső linkelés terén kezdők körében. Általános szabály – kerüld el a linkek hozzáadását a főmenüből származó oldalakhoz.

Használj megfelelő linkeket

A belső linkelés nem történhet gondatlanul, véletlen következményeként. Csak egy stratégia kidolgozása és következetes végrehajtása teszi lehetővé, hogy magasabb pozíciókat érj el a Google-ben, és megtartsd a felhasználókat a webhelyen.

Például, ha diétás étkezési vállalkozást vezetsz – egy vegetáriánus ételeket bemutató aloldalon kerüld el a húsételekhez való linkelést. Ez nem hoz neked semmilyen előnyt, és ez a két aloldal nem kellene, hogy összekapcsolódjon. Jobb gyakorlat lenne, ha a felhasználót a legnépszerűbb vegetáriánus vacsora ajánlathoz irányítanád.

belső linkelés infografika

A belső linkelés előnyei

A ügyes linkelés a szövetségesed az út során, hogy jobb weboldal láthatóságot építs.

Ez az egyik alapvető SEO stratégia, amely segít a kulcsszavak pozicionálásában. A linkek okos elhelyezése fontos kifejezések formájában egy módja annak, hogy elmondjuk a Google robotjainak, miről szól a weboldalad. Ha ezeket a linkeket megfelelően tartalommal feded le, hosszabb ideig a webhelyen tartod a felhasználókat – és ez segít a szakértői imázs kialakításában egy adott témában.

A belső linkelés az egyik több módja annak, hogy hatékonyan népszerűsítsd és reklámozd a vállalkozásodat. Ha érdekel ez a téma, megismerheted néhány további ötletünket és ahol feltöltheted az új termékedet.

Kamil Jasiński

Egy SEO szakértő, aki szerelmes a szavakba. Folyamatosan meglepi másokat azzal, hogyan lehet őket saját előnyére használni. Ébreszd fel éjjel a közepén, és elkezd veled beszélgetni a legújabb SEO pozicionálási ötletéről.

View all posts →