A márkázás terén nincs szükségesebb dolog, mint egy logó megtervezése. A márkád logója a céged, terméked vagy szolgáltatásod vizuális megjelenítése, és sokat kell mondania arról, hogy miről is szól a márkád – egyetlen “képen”. De egy hatékony márkalogó létrehozása könnyebb mondani, mint megtenni. Az átlagos vállalkozás tucatnyi módosításon megy keresztül, mielőtt véglegesen döntene a végső verzióról, és sokan soha nem elégednek meg egy olyan logóval, amellyel teljesen elégedettek lennének. Akár nagy, akár kis cég vagy, a megfelelő logó megtervezése kulcsfontosságú a sikeredhez – és potenciálisan meghatározhatja a márkád sorsát.

Hogyan tervezzünk logót? – Tartalomjegyzék:

  1. Logó tervezése a filozófia figyelembevételével
  2. Legjobb tippek logó tervezéséhez
  3. Ha kétségeid vannak, bízz a szakértőkben a logód tervezésénél

Logó tervezése a filozófia figyelembevételével

Hogyan tudod elsőre jól megtervezni a logódat? Íme néhány tipp:

1. Tudd, mit szeretnél mondani a logóddal, és ne felejtsd el magad a vásárlóid helyébe képzelni

Logó létrehozásakor sokkal több dolog történik, mint egyszerűen kiválasztani, hogy mely betűtípusok mutatnak jól együtt.

A fő célod az kell, hogy legyen, hogy minél gyorsabban közvetíts egy ötletet, és arra kényszerítsd a közönségedet, hogy kérdéseket tegyenek fel arról, hogy kik vagyunk és mit képviselünk. A nagyszerű logók arra ösztönzik a nézőket, hogy többet akarnak tudni – akár az iparágad színeinek használatával, akár rejtett üzenetekkel, amelyek arra késztetik az embereket, hogy mélyebbre ássanak abba, hogy kik is vagyunk mint vállalkozás.

Mielőtt papírra vetnéd az ötleteidet, tedd fel magadnak a kérdést: “Mit szeretnék, hogy a logóm mondjon rólam?” Tedd fel magadnak azt is, hogy “Túlzottan próbálkozom? Ez valóban könnyen azonosítható?” Egy jó márkának mindig követnie kell azt, amit el szeretne érni (azaz van-e bármilyen zűrzavar abban, hogy ki vagy mi az, amit árulsz?).

Ha a vásárlóid szemszögéből nézed a dolgokat, gyorsan azonosíthatod azokat a hibákat és problémákat, amelyek észrevétlenek maradhatnak, ha túl közel vagy a projekthez.

2. A gyakorlás tökéletessé tesz a tervezésben

Mint egy festő, aki gyakorolja a mesterségét, a tökéletes logó megtervezése időt igényel. Ne félj kísérletezni és hibázni – megengedett, hogy hibákat kövess el az út során (és fogsz is). Amíg tanulsz a kudarcaidból, sosem késő újrakezdeni.

3. Válassz egy színsémát, amely illik az iparágadhoz

népszerű márkaszínek

Hányszor vásároltál valamit egy okból, de végül valami mást kaptál, mert jobban tetszett a csomagolás?

Akár tudatosan, akár nem, a szín alapvető márkázási eszköz a logók létrehozásakor. A logód színeinek kiegészíteniük kell egymást, és tükrözniük kell, hogy hogyan szeretnéd, hogy a vásárlók lássák a márkádat – legyen az szórakoztató és élénk, üzleties vagy professzionális.

4. Győződj meg róla, hogy a logód illeszkedik az összes többi marketing anyagodhoz (pl. névjegykártyák, brosúrák)

Miután egyszer végigmentél ezen a folyamaton, minden jövőbeli projekt jelentősen gyorsabban fog fejlődni. Már tudni fogod, mi működik és mi nem, ami azt jelenti, hogy minden következő alkalommal egy áramvonalas, hatékony folyamatban fogsz logót tervezni.

Legjobb tippek logó tervezéséhez

Itt van néhány tipp, hogy segítsen elindulni, amikor eljön az idő, hogy logót tervezz a márkád vagy szervezeted számára:

1. Használj egyszerű formákat

Nincs rosszabb, mint amikor hunyorogva kell nézned a részleteket, hogy láss egy furcsa formát, amely egy betűre vagy számra (vagy valami másra) hasonlít. Tartsd egyszerűen a dolgokat alapvető formák, például körök, négyzetek és háromszögek használatával a figyelemfelkeltő logókhoz. Emellett tervezz logót geometriai minták felhasználásával, hogy vizuálisan lenyűgöző terveket hozz létre.

2. Ne használd más márkák elemeit

Inspirálódni másoktól rendben van, de kerüld el, hogy szó szerint lemásold a munkájukat. Ez nemcsak tiszteletteljes, hanem jogi problémákhoz is vezethet, ha hasonló dizájnt választasz.

3. Érdemes megfontolni a monokróm használatát

Míg egyes vállalkozások előnyére válik, ha több színt használnak a terveikben, másoknak előnyös lehet egy színű logók használata. Csak egy szín használata lehetővé teszi, hogy a márkád kiemelkedjen, miközben könnyen azonosítható jelet hoz létre.

4. Gondolkodj a dobozon kívül

Ha valami igazán “dobozon kívüli” dolgot keresel, próbálj meg 3D logót tervezni. A 3D hatások használata kockázatosnak vagy szükségtelennek tűnhet, de meglepően hatékonyak lehetnek attól függően, hogy mennyire jól integrálják őket a tervezésbe.

Mégis, dönthetsz úgy is, hogy egy olyan logót használsz, amelyet már valaki más tervezett, és letölthető díjmentesen. Ilyen logótípusokat másolhatsz, módosíthatsz és terjeszthetsz kereskedelmi célokra további engedély nélkül. Néhány ötletért nézd meg a Logócsomagunkat, amely ingyenesen elérhető a weboldalon.

5. Használj érdekes betűtípusokat és betűformákat

betűtípusok

Jónak lenni a logón csak a csata egy része. Ahhoz, hogy az ötletedet a koncepcióból valósággá váltsd, szavakkal és képekkel kell kommunikálnod. Ahogy gondolkodsz arról, hogyan szeretnéd, hogy a neved vagy szlogened megjelenjen, használj egyedi betűtípusokat, amelyek segíthetnek hatást gyakorolni anélkül, hogy túl zavaróak lennének.

Ha kétségeid vannak, bízz a szakértőkben a logód tervezésénél

Ha eljutottál arra a pontra, ahol úgy érzed, hogy túlterhelt vagy a logód tervezési döntéseivel, kérj segítséget egy szakértőtől. A tervezési szakemberek végigvezethetnek ezen a folyamaton, és segíthetnek egy olyan logó megtervezésében, amely megfelelő a vállalkozásod számára.

Mielőtt logótervezőt alkalmaznál, végezz kutatást, hogy elkerüld a pénzkidobást egy olyan dizájnra, amelyet magad is kitalálhattál volna. Győződj meg róla, hogy van referenciájuk korábbi ügyfelektől, hogy tudd, hogy a munkájuk jó (és megéri).

Akár projektalapú, akár óradíjas alapon dolgoznak, egy szakember alkalmazása segíthet abban, hogy ez a folyamat a lehető legzökkenőmentesebben menjen, hogy időt adhass magadnak más üzleti növekedési aspektusokra való összpontosításra.

Érdekelhet még: Hogyan határozd meg és hozd létre a márkád vizuális identitását?

Klaudia Kowalczyk

Egy grafikai és UX tervező, aki a tervezésbe átülteti azt, ami szavakkal nem kifejezhető. Számára minden használt szín, vonal vagy betűtípus jelentéssel bír. Szenvedélyes a grafikai és webtervezés iránt.

View all posts →