A közösségi média egyre inkább hatékony ügyfélkommunikációra és marketingre használatos. Az egyik legnépszerűbb közülük a Twitter, amely lehetővé teszi, hogy legfeljebb 280 karakteres rövid szöveges üzeneteket küldjünk. De mit tehetünk, hogy bevonjuk a címzettjeinket a hosszabb tartalmakba? Egy ilyen igény kielégítésére a Twitter bevezette a tweetstormok nevű funkciót. Nézd meg, hogyan használhatod ezt hatékonyan.
Hogyan írjunk tweetstormokat?
A Twitter híres az ultra-rövid üzeneteiről. Ha ez a kommunikációs eszközöd, és szeretnéd, hogy hosszabb tartalmakat is közvetíthess vele, nézd meg, milyen lehetőségeket kínál a tweetstorm.
Tweetstormok – mik azok?
A tweetstorm a felhasználók igényeire adott válasz, akik panaszkodtak a hosszabb tartalmak Twitteren való közzétételének nehézségére. Míg a legtöbb felhasználó nagyon tömör üzenetekhez van szokva, vannak olyan helyzetek, amikor hosszabb üzenetet kell megosztanod a követőiddel és látogatóiddal.
Az üzeneteket rövidebb részekre bontani, például úgy, hogy számokat írsz az üzenetek végére (pl. 1/5, 2/5 stb.), hosszú távon fárasztó, és nem nehéz hibázni.
A tweetstorm lehetővé teszi, hogy hosszabb tartalmakat ossz meg anélkül, hogy elterelődnél, és hogy fáradságosan több üzenetet kellene hozzáadnod. Egyszerűen elkezded létrehozni a tartalmat, és a végén a portál maga osztja fel az üzenetet kisebb részekre.
Alább egy élvezetes módját találod a képes tweetstormok használatának, magától a Twittertől:

Hogyan tweetelj, hogy felhívd a figyelmet?
A Twitter egy specifikus közösségi hálózat. Nagyon dinamikus, ami sok felhasználót vonz, de hátrányként azt is jelenti, hogy a felhasználók túlterheltek sok információval. Ennek következtében a figyelmük hatékony megragadása nem könnyű feladat – különösen, ha úgy döntesz, hogy szélesebb információt kommunikálsz ezen a médián keresztül.
Akár használod a tweetstormot, akár nem, biztosítanod kell, hogy az első üzenet, amely megjelenik a követőid falán, hatékonyan vonzza őket a szálba, hogy elolvassák a többi információt.
Az ügyesen megfogalmazott üzenet – amely arra ösztönzi a követőidet, hogy megosszák a közzétett tartalmat – jelentősen növelni fogja az üzeneted elérését, és lehetővé teszi, hogy több potenciális ügyfelet érj el.
Hogyan érj el több embert a Twitteren?
- Használj úgynevezett kíváncsisági rést – meg kell sokkolnod a címzetted az első üzeneteddel – írj valami ellentmondásosat vagy meglepőt. A statisztikák azt mutatják, hogy sokkal nehezebb bevonni a felhasználókat egy egész szál elolvasásába, ha az első üzenetedben olyan tartalom szerepel, amellyel a többség egyetértene.
- Győződj meg róla, hogy rendszeres látogatók retweetelik a tartalmadat – ha rendszeresen érdekes és értékes tartalmat szolgáltatsz, idővel egy megfigyelői csoportot fogsz nyerni, akik szívesen retweetelik az üzeneteidet. Ezzel bizalmat építesz a Twitter felhasználói között, és egyre több követőt érsz el. Ehhez a szinthez nagyon gondosan kell megválasztanod a tartalmadat (kerüld az igazolatlan és hamis információkat).
- Használj koherens narratívát – a tweetek, amelyek egy szálat alkotnak, nem csupán információgyűjtemények kell, hogy legyenek, hanem történetet kell alkotniuk – csak így tudod meggyőzni a felhasználókat, hogy elolvassák az egészet, és végigmenjenek az utolsó tweetig a szálban. Ezenkívül használd az első személyű narrációt a történet elmondásakor, hogy nagyobb olvasási elköteleződést érj el.
- Címkézz embereket – jó ötlet lesz címkézni azokat az embereket, akiket a szálban említesz, ami lehetővé teszi, hogy provokáld őket, hogy kedveljék az üzenetedet (ez automatikusan megjelenik a követőik falán). Ez segít elérni egy nagyobb közönséget anélkül, hogy jelentősen módosítanád a tartalmadat.

Twitter mint marketingeszköz
A Twitter a világ egyik legnépszerűbb közösségi média platformja. Segít szélesebb közönség elérésében, mert ellentétben a blogplatformokkal, aktívan törekszik arra, hogy a tartalmad minél több emberhez eljusson.
Új funkciók, például a tweetek automatikus megosztása révén még hosszabb üzeneteket is népszerűvé tehetsz, megkönnyítve a sikeres marketingkampányokat.
Tweetstorm ötleteket keresel? Nézd meg a Twitterünket inspirációért.
Laura Green
Valószínűleg nincs olyan közösségi média csatorna vagy taktika, amivel Laura ne érezné magát magabiztosnak. Legyen szó a legújabb TikTok trendre való ráugrásról, egy Pinterest kampány indításáról vagy élő közvetítésről a YouTube-on - ez a közösségi média ninja mindent megcsinált.