Tudd meg, hogyan hirdess az Instagramon, és milyen előnyökkel járhat ez a vállalkozásod számára. Az Instagram az egyik leggyorsabban növekvő közösségi média platform. Akár 2 milliárd ember rendelkezik aktív Instagram fiókkal, és több mint 500 millió felhasználó látogatja meg naponta. Figyelembe véve ezt, érdemes létrehozni a vállalkozásod fiókját az Instagramon. Ennek köszönhetően lehetőséged nyílik elérni a potenciális ügyfeleidet. Azonban nem elég csak létrehozni a fiókot a sikerhez. Kapcsolatba kell lépned a közösségeddel. Az organikus kampányok mellett érdemes befektetni a fizetett hirdetésekbe. Olvass tovább.

Hogyan hirdess az Instagramon – tartalomjegyzék:

  1. Az Instagram hirdetések típusai
  2. Instagram hirdetések létrehozása
  3. Az Instagram hirdetések előnyei
  4. Hogyan hirdess az Instagramon? Összefoglalás

Az Instagram hirdetések típusai

Az Instagramon sok különböző hirdetési formátum létezik, többek között:

  • Karusszel hirdetések
  • Gyűjtemény hirdetések
  • Videó hirdetések
  • Reels hirdetések
  • Történetek hirdetések
  • IGTV hirdetések
  • Felfedezés hirdetések

Ez a széles választék lehetővé teszi, hogy kiválaszd a legjobb hirdetéstípust, amely megfelel a konkrét üzleti céljaidnak. Ezenkívül pontosan beállíthatod a fizetett hirdetéseket a megadott célközönség és annak preferenciái szerint.

Instagram hirdetések létrehozása

Hogyan hirdess az Instagramon? Ha szeretnéd népszerűsíteni a vállalkozásodat az Instagramon, használhatod a Hirdetéskezelőt vagy közvetlenül az alkalmazást. A Hirdetéskezelő lehetővé teszi, hogy összetettebb kampányokat hozz létre. Azonban ahhoz, hogy bármilyen fizetett kampányt futtathass, elengedhetetlen, hogy átállj egy Instagram üzleti profilra. Hogyan teheted ezt meg?

Menj a profilodra, kattints a jobb felső sarokban található menüre, és válaszd a “Váltás professzionális fiókra” lehetőséget. Ezután opcionálisan összekapcsolhatod az Instagram oldaladat a Facebook oldaladdal, és kitöltheted a kapcsolati adatokat. Most már készen állsz.

Bármely bejegyzést hirdetéssé alakíthatsz néhány kattintással:

  1. Válassz ki egy bejegyzést, amelyet népszerűsíteni szeretnél.
  2. Kattints a “Bejegyzés népszerűsítése” gombra.
  3. Most határozd meg a célokat, amelyeket el szeretnél érni a hirdetéssel, pl.: Profil látogatások, Weboldal látogatások, Beszélgetések. Ha megadsz egy weboldal URL-t, választhatsz egy cselekvésre ösztönző gombot is.
  4. A következő lépés a célközönség kiválasztása. Célzottan hirdethetsz egy adott közönségnek, vagy választhatod az automatikus célzást.
  5. Ezután állítsd be a költségkeretet és a promóció időtartamát (legfeljebb 30 nap).
hogyan hirdess az instagramon

Instagram hirdetések készítése a Facebook Hirdetéskezelőn keresztül egy kicsit bonyolultabb folyamat. Ahhoz, hogy használhasd a Hirdetéskezelőt, az Instagram fiókodnak össze kell kapcsolódnia a Facebook fiókoddal. Ez az eszköz lehetővé teszi, hogy kiszámold a konverziós arányokat, és olyan hirdetéseket hozz létre, amelyek nem lesznek közvetlenül láthatók a profilodon.

Kövesd az alábbi lépéseket:

  1. Az első lépés, hogy kattints a “Hirdetés létrehozása” gombra a Hirdetéskezelő jobb felső sarkában.
  2. Ezután válaszd ki a marketing célt az Instagram hirdetési kampányodhoz, és adj neki nevet.
  3. Határozd meg a célközönséget, és állítsd be a költségkeretet.
  4. Ne felejtsd el kiválasztani a hirdetésed megfelelő elhelyezését. Ha azt szeretnéd, hogy csak az Instagramon jelenjen meg, töröld a következő lehetőségeket: “Facebook”, “Audience Network” és “Messenger”.
  5. Végül válaszd ki a preferált hirdetési formátumot. Válassz képeket vagy videókat, és add hozzá a hirdetési szöveget.

Az Instagram hirdetések előnyei

Az Instagram hirdetések kulcsfontosságú előnyei a következők:

  1. Pontos célzás – Az Instagram lehetővé teszi, hogy nagyon pontosan válaszd ki a hirdetésed közönségét. Figyelembe veszi a felhasználók által megfigyelt egyéb fiókokat és azok kattintásait. Az Instagram hozzáférést biztosít fontos felhasználói adatokhoz, például hely, e-mail és telefonszám. Az Instagram hirdetésekkel járó széles célzási lehetőségeknek köszönhetően elérheted azokat az embereket, akik hasonlóak a meglévő ügyféladatbázisodhoz.
  2. Alacsony költségek – Az Instagramon való hirdetés viszonylag alacsony költségekkel jár. Azonban sok tényező befolyásolja a hirdetésed költségét, pl. az árképzési modell. Becslések szerint egy szponzorált bejegyzés akár 20 centbe is kerülhet kattintásonként (CPC).
  3. Összes költségkeret – Az összes költségkeret beállítása, amelyet egy adott hirdetésre szeretnél költeni, lehetővé teszi, hogy teljes mértékben ellenőrizd a kiadásaidat. Soha nem fogsz többet költeni, mint amit előirányoztál. Fontos azonban megjegyezni, hogy bármikor módosíthatod az Instagram hirdetési költségkeretedet (tudj meg többet).

Hogyan hirdess az Instagramon? Összefoglalás

Ha komolyan fontolgatod, hogy hirdeted a vállalkozásodat a közösségi médiában, az Instagram tökéletes hely a kezdéshez. Kampányt futtatni az Instagramon sem nehéz, sem drága, de jelentősen hozzájárulhat a márkád növekedéséhez.

Mivel megtanultad, hogyan hirdess az Instagramon, olvasd el azt is, hogy hogyan szerezz valódi követőket.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on.

Laura Green

Valószínűleg nincs olyan közösségi média csatorna vagy taktika, amivel Laura ne érezné magát magabiztosnak. Legyen szó a legújabb TikTok trendre való ráugrásról, egy Pinterest kampány indításáról vagy élő közvetítésről a YouTube-on - ez a közösségi média ninja mindent megcsinált.

View all posts →