2020-ban, a lassú növekedése ellenére, az Instagram felhasználók száma 47%-kal nőtt, elérve a 13,9 milliárd dollárt. És ez csak a kezdet. Ezzel párhuzamosan van adatunk arról, hogy a világ legjobb márkáinak akár 60%-a is Instagramot használ marketing célokra.
Instagram hirdetés – tárgyalt témák:
- Instagram hirdetés
- A tartalom a király
- Melyik márka uralkodik az Instagramon?
- Instagram Victoria’s Secret
- Instagram Huda Beauty
- Instagram Chanel
- Instagram Gucci
- Hogyan növeljük a követőink elköteleződését?
Instagram hirdetés
Az ut recent Social Bakers jelentés szerint a marketingesek továbbra is áthelyezik költségvetésüket olyan közösségi média csatornákra, amelyek jobban vonzzák és kötik le a felhasználókat. Az Instagram pedig, a 2017-es tanulmányuk szerint, már jóval a Facebook előtt járt, mivel átlagosan háromszor annyi reakciót, vagyis lájkot, megosztást és hozzászólást gyűjtött a céges profilokon.
Ez a hasonlítás azonban túl egyszerű lenne. Először is, a Facebook még mindig páratlan a elérés szempontjából, másodszor pedig a kommunikációs csatornáit egy teljesen más törvényrendszer irányítja. Ezért érdemes feltételezni, hogy az Instagram természetes kiegészítése a Facebooknak, részben azért is, mert a két platformon végzett tevékenységek szinergiája csökkentheti a kampány végső költségeit.
Valójában sima vitorlázás. Az Instagram hirdetési eszközei integrálva vannak a Facebook Ads Managerével, és nagy kampányok esetén könnyebb észlelni a kihasználatlan potenciált, például az Instagramon vonzani azokat a nézőket, akiket a Facebookon nem sikerült megnyerni.
A tartalom a király
Mielőtt áttérnénk az Instagram hirdetés témájára, foglalkoznunk kell a megfelelő tartalommal. Milyennek kell lennie? Először is, a márkához kapcsolódónak, de nem túl tolakodónak. Az Instagramon közzétett fényképeknek és videóknak természetes környezetben kell bemutatniuk azt.
És igen, szépeknek kell lenniük, de másfajta szépséggel, mint a stock grafikák. Bár nehéz az autentikusságról beszélni nemcsak az Instagram, hanem a közösségi média általában, a tartalomnak az Instagramon, ha nem is autentikusnak, de legalább egyedinek kell lennie. Végül is a feladata, hogy megragadja a közönség figyelmét, ahogy az egy pillanat alatt elhalványul.
Melyik márka uralkodik az Instagramon?
A Unmetric szerint a márka rangsorát a divat, kozmetikai és sportipar uralja.
Nike
Ennek a márkának a stratégiája a sport személyiségekre összpontosít – mint Rafael Nadal, Cristiano Ronaldo és Madison Key – akiknek a hozzáállása élő megjelenítése a JUST DO IT szlogennek. A világ legjobb márkáinak akár 60%-a is Instagram hirdetést használ.
Ez az ikonikus márka az elmúlt 5 évben 87 millió követőt szerzett, ami lenyűgöző 2858%-os növekedés – napi átlagban 43,000 követővel. Ma a Nike követőinek összlétszáma 163 millió.

Victoria’s Secret
A Victoria’s Secret jelenléte a listán nem meglepő. Ez a divatipar vezetője az elmúlt öt évben folyamatosan növekedett az Instagramon. 2014 óta a márka 62 millió követőt szerzett, ami 3443%-os növekedést jelent, vagyis napi közel 32,000 követőt. Jelenleg több mint 69 millió követője van.

Huda Beauty
Ez a szépségbirodalom kiemelkedik a többi közül, mert alapítója önálló márka. Ő a hangja és arca minden kampánynak és smink oktatóanyagnak, amelyet a márkája alatt publikál.
A Huda Beauty, amely 2013-ban debütált, 2016 óta közel 24 millió követőt szerzett, vagyis napi közel 21,000-et. Ma a Huda Beauty követőinek összlétszáma 49 millió. Hogyan csinálja? Elsősorban professzionális oktatóvideók készítésébe fektet be sminktippekkel.

Chanel
A Chanel egy luxusmárka, így az Instagram hirdetései az aspirációk köré épülnek. A Chanel termékeket mutat be, hírességek ajánlásait publikálja és a divatbemutatók kulisszái mögötti felvételeket oszt meg, hogy elkötelezze hatalmas, 45 milliós közönségét. A követőinek száma nagyon egyenletesen nőtt. Az elmúlt 4 évben a márka átlagosan napi 19,500 követőt szerzett.

Gucci
A Gucci 35,6 millió követővel rendelkezik. Közel 4 millió új érkező, legfeljebb fél év alatt. A márka, akárcsak a Chanel, aspirációs tartalmakat és fényképeket publikál divat eseményekről, új termékbemutatókról és hírességek ajánlásairól. A Gucci folyamatos növekedést tapasztalt a rajongói bázisában. 2014 óta összesen 33 milliót adtak hozzá. Ma a Gucci követőinek összlétszáma 45 millió.
A márka stratégiája a divatbemutatók kulisszái mögötti fényképek és promóciós tevékenységek bemutatására épül.

Hogyan növeljük a követőink elköteleződését?
Használj címkéket
A platform számos natív funkciót kínál, amelyek fokozzák a közönség elköteleződését és a következő szintre emelik az Instagram hirdetéseidet. A márkák promotereinek elsajátítaniuk kell a termékek címkézésének használatát a bejegyzésekben. Ez elengedhetetlen a webáruházat üzemeltető cégek számára. A termék címkézése a felhasználókat egy olyan oldalra irányítja, ahol megvásárolhatják a kívánt terméket.
Ne feledkezz meg a hashtagokról
A hashtagokat sem hagyhatod figyelmen kívül, de itt – a népszerűekre való fókuszálás helyett – győződj meg arról, hogy természetesek és illeszkednek a bejegyzésekhez. Ennek az az oka, hogy a generikus hashtagoknak az a feladatuk, hogy mesterségesen növeljék a elérést, és nem segítenek sokat az Instagram hirdetéseidben. Tehát érdemes ellenőrizni, hogy mely hashtagok hatékonyak, és maximum 10-et választani, amelyek a legjobban leírják a tartalmat.
Posztolj rendszeresen és lépj kapcsolatba a felhasználókkal
Mikor publikálj új tartalmat? Amilyen gyakran csak lehet, bár a mennyiségnek nem szabad felülmúlnia a minőséget. Alkalmanként válaszd a Direct opciót, hogy csak egy kiválasztott célcsoportot érj el. Ez nagyszerű módja annak, hogy kapcsolatba lépj a felhasználók specifikus csoportjaival, és különlegessé tedd őket. A követőket soha nem szabad magukra hagyni, ezért a publikálás mellett közvetlenül is lépj kapcsolatba az aktívakkal: válaszolj a megjegyzéseikre és lájkold a fényképeiket.
Használj ki az Instagram Stories potenciálját
A Stories 2016-ban debütált, mint a Snapchat kiterjesztésének versenytársa, és gyorsan dominálta riválisát. Ennek az az oka, hogy a Stories nem más, mint olyan videók vagy fényképek, amelyek 24 órával a közzététel után eltűnnek. A tartalom múlandósága arra volt hivatott, hogy ösztönözze a felhasználókat, hogy szabadabban fejezzék ki állapotaikat, de gyorsan világossá vált, hogy a márkák is használhatják valós idejű Instagram hirdetésekhez. A márkák élőben tudnak tudósítani eseményekről, így áthidalva a távolságot önmaguk és ügyfeleik között; oktatóanyagokat publikálni, ahogyan a szépségmárkák teszik; vagy QA üléseket tartani – ami különösen jól működik a befolyásolókkal.
Az Instagram Stories egyre fontosabb csatornává válik, hogy elérje különösen a mobil felhasználókat, akik dinamikus és az igényeikhez igazított üzeneteket várnak. Az Instagram szerint a legnézettebb tartalom egyharmada már vállalkozásoktól származik.
Szánj időt az elemzésre
A tartalomnak, akárcsak bármely más formátumnak, a közönség preferenciáihoz kell igazodnia. Így kell lennie az Instagram hirdetési tevékenységeknek is. Ezért érdemes időt szánni a know-how-ra, például az Instagram statisztikáinak használatával. Onnan információkat nyerhetsz a közönséged koráról, az aktív óráikról, a legjobban elköteleződő bejegyzéseikről és kapcsolataikról. Mindez segíthet az Instagram hirdetési stratégiád kidolgozásában.
Olvasd el ezt is: Hogyan írj Instagram bio-t a vállalkozásod számára?
Akarsz kapcsolatban maradni a tartalmunkkal? Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz
Laura Green
Valószínűleg nincs olyan közösségi média csatorna vagy taktika, amivel Laura ne érezné magát magabiztosnak. Legyen szó a legújabb TikTok trendre való ráugrásról, egy Pinterest kampány indításáról vagy élő közvetítésről a YouTube-on - ez a közösségi média ninja mindent megcsinált.