A banner vakság, vagyis a fogyasztók hagyományos hirdetések észlelésének hiánya arra kényszerítette a vállalatokat, hogy kreatívabbak legyenek, és új módokat találjanak a közönségük elérésére. A guerrilla marketing alapötlete, hogy meglepje a fogyasztókat, lenyűgözze őket és felkeltse a figyelmet. Ez egy olyan marketingforma, amely megkérdőjelezi és elhagyja a hagyományos mintákat, és nem követi a konvencionális stratégiákat. Ez egyaránt hatékony és kockázatos eszköz. Ma azt fogjuk megvizsgálni, hogy miért hatékony a guerrilla marketing, és hogyan használható promóciós tevékenységekhez?

Miért hatékony a guerrilla marketing és hogyan használható? – tartalomjegyzék:

  1. Guerrilla marketing – hogyan tűnjünk fel a közönség számára?
  2. Mikor a legjobb a guerrilla marketing?
  3. Különc módszerek a hagyományos célokhoz
  4. Mire érdemes figyelni, amikor a guerrilla marketingbe fektetünk
  5. Miért hatékony a guerrilla marketing? Három lépés a sikeres kampányhoz
  6. Miért hatékony a guerrilla marketing és hogyan használható? Összefoglalás

Guerrilla marketing – hogyan tűnjünk fel a közönség számára?

A következő állítás elsősorban a könyv guerrilla marketing definícióját jellemzi: egy módszer a profit elérésére minimális pénzügyi kiadások mellett, meglepő, sőt, szokatlan módszerek alkalmazásával. A legfontosabb a meglepetés, valami mozgósító létrehozása, ami közvetlenül a címzettre hat. Befolyásolja azokat az embereket, akik nem akarnak részt venni a hagyományos kampányokban. A guerrilla marketing egy magasabb szintre lép, és behatol a címzettek tudatalattijába. Ahhoz, hogy egy kampány gyorsan és hatékonyan működjön, emlékezetes elemeket kell használnia. Ebben az esetben a humoros és akár ellentmondásos elemek, amelyek akár a jó ízlés határát súrolják, működnek a legjobban.

Mikor a legjobb a guerrilla marketing?

Bár úgy tűnhet, hogy egy ilyen sokkoló hirdetési forma a nyitott gondolkodású fiatalokat célozza meg, és a konzervatívabbak esetében akár felháborodást is okozhat, ez távol áll a valóságtól. A guerrilla marketing különböző stratégiákból áll, így a hirdetők, akik ismerik a célközönségüket, választhatják a legjobbat.

A guerrilla marketing eredetileg kisvállalkozások számára készült, amelyek nem rendelkeztek nagy hirdetési költségvetéssel. Ez egy módja volt a piacon való elhelyezkedésnek. Azonban a nagyvállalatok nagy potenciált láttak benne, ezért sikeresen alkalmazzák. Jól működik hatékony társadalmi vagy környezeti kampányok létrehozására is.

Különc módszerek a hagyományos célokhoz

A guerrilla marketing fő célja egy hatékony promóció, amely befolyásolja az eladásokat és megszerez egy megbízható vásárlói kört. Csak annyiban különbözik a hagyományos módszerektől, hogy nem nyilvánvaló módszereket alkalmaz.

Ezeknek az eszközöknek a hatékonyságának egyik feltétele a környezet gondos megfigyelése. Az ilyen típusú tartalom létrehozásához szükség van képzeletre és észlelésre, amelyek révén megfelelően osztja el az erőforrásokat. Ne feledje, hogy a guerrilla marketing akciói a vásárlók észlelésében spontánok, de megfelelő előkészítést és alapos tervezést igényelnek minden lépéshez. A tervet úgy kell létrehozni, hogy a címzettek észrevegyék. Az az érzésük kell legyen, hogy ez valami váratlanul, spontán módon történt. Minden háttér és tervezés nélkül. Minden erőfeszítésnek észrevétlennek kell maradnia.

Miért hatékony a guerrilla marketing

Mire érdemes figyelni, amikor a guerrilla marketingbe fektetünk

A guerrilla hirdetésnek szüksége van a felismerésre. Nem a méretről van szó, hanem arról, hogy megelőzzük a trendeket, és kiemelkedjünk a tömegből. Friss levegőre és meglepetés hatásra is szüksége van. Abban az időben, amikor a fogyasztók nem hisznek a hirdetések egyediségében, és túlterheltnek érzik magukat a mindenütt jelenlévő marketing erőfeszítésektől, vonzania kell a potenciális vásárlókat. Ez nem könnyű feladat, és sok kreativitást igényel. Az ilyen típusú tartalom létrehozásakor érdemes követni azt a szabályt, hogy meglepniük kell, de pozitívan. Nem a vitáról van szó, hanem a kíváncsiságról és a pozitív meglepetés kiváltásáról a közönségben. Érdemes követni azt a szabályt, hogy a kevesebb néha több.

A guerrilla marketing használatának kockázata éppen a jó ízlés vékony határvonalán rejlik. Egy rossz lépés hatalmas képi veszteséget jelent. Ennek megelőzése érdekében gondosan tanulmányozni kell a célközönséget és a tartalmat a sajátosságaihoz igazítani.

A guerrilla marketing tartalmának létrehozásakor ki kell lépni a megszokott mintákból, és emlékezni kell arra, hogy a fő cél nem a márka váltása, hanem egy ragadós pont megtalálása. Egy elem, amely ehhez kapcsolódik.

Egy példa az ilyen típusú akcióra a híres ugrás a sztratoszférából. Biztosan nem volt olcsó kampány. De manapság, amikor említed az ugrást, azonnal Felix Baumgartnerre és a márkára gondolsz… Red Bull, természetesen. Az esemény videói a YouTube-on milliós nézettséget értek el (47M a hivatalos Red Bull csatornán és több mint 122M a BBC csatornán). Nem sokan hallottak arról, hogy egy idő után a rekordot a Google internetes óriás alelnöke döntötte meg. A sztratoszférából való ugrás és a rekord megdöntése a Red Bull sikerének számított.

Ez egy nagyon drága kampány példája volt. Azonban a hatalmas pénzügyi kiadások nem mindig a siker mutatói. A lényeg az ötlet és a szokatlan megközelítés. A közösségi média visszhangzott egy szokatlan kampányt, amelynek ötlete a 20th Century Fox stúdiótól származott. A Deadpool film premierje Valentin-napra esett, ezért úgy döntöttek, hogy létrehoznak egy Tinder profilt a főszereplő számára. Ennek eredményeként a profil rengeteg nyilvánosságot kapott, amely önállóan terjedt az interneten.

Ezek a példák bizonyítják, hogy a guerrilla marketing kampányok olcsók és drágák is lehetnek. Sokkolhatnak, meglephetnek vagy szórakoztathatnak. A guerrilla marketingnek sok arca van, de minden kampányban közös egy elem – a kreativitás.

Miért hatékony a guerrilla marketing? Három lépés a sikeres kampányhoz

  • Ismerd meg a közönségedet és válaszd ki a megfelelő eszközöket – ennek a módszernek a hatékonysága a közönség tökéletes célzásán alapul. Ez csak megfelelő előkészítéssel és a célcsoport azonosításával lehetséges. Ezen alapjában dönts arról, hogy provokatív vagy humoros tartalom a jobb. Ez segít a megfelelő médium kiválasztásában is.
  • Tervezd meg a lépéseidet – bár a guerrilla marketing spontán akciónak tűnik, mögötte egy szilárd terv áll. Minden akció, még a legkisebb lépés is gondosan időzített. A siker kulcsa, hogy a kampányt úgy alakítsuk, hogy könnyednek tűnjön, és a címzett ne tudjon a háttéréről.
  • Kapd el a pillanatot – a guerrilla kampány sikere átmeneti lehet, és lehet, hogy nem ismételhető. Ezért itt a észlelés és a gyors cselekvés számít. A kampányt követő akciók alapos tervezést és konkrét eredményeket igényelnek – a közönség érdeklődésének értékesítéssé alakítását.
Miért hatékony a guerrilla marketing

Miért hatékony a guerrilla marketing és hogyan használható? Összefoglalás

A guerrilla marketing bizonyítja, hogy a hatékony marketingtevékenységeknek nem kell hatalmas költségekkel járniuk. Ügyesen megtervezett akciók és stratégiák együtt a kreativitással elegendőek ahhoz, hogy elnyerjék a közönség szívét. Azonban a mai világban az ilyen izgalom csak átmeneti lehet, és csak a hosszú távú tervezés segíthet abban, hogy ezt értékesítési sikerre fordítsuk.

Olvasd el ezt is: Guerrilla marketing példák – legjobb ötletek kisvállalkozások számára

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Zofia Lipska

Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.

View all posts →