A vállalkozók tudják, hogy manapság a legfontosabb dolog az, hogy a fogyasztók hogyan percepciózzák a márkát, és milyen kapcsolatban állnak vele. Az utóbbi években a cégek nagyon nyitottá váltak az ügyfélkapcsolatokra, amelyek már nem csupán reklámszlogenek, hanem valósággá váltak. A közösségi média fiókok létrehozása, a hozzászólásokra való válaszadás vagy a bejegyzésekhez címkék hozzáadása népszerűvé vált. A cégek rájöttek, hogy a közelibb kapcsolat a fogyasztói elköteleződést épít, ami viszont valós profitra fordítható.
Elköteleződés marketing – tartalomjegyzék:
- Mi az elköteleződés marketing?
- Mik az elköteleződés marketing előnyei?
- Hogyan valósítsuk meg az elköteleződés marketinget?
- Találd meg a legjobb csatornát a márkád számára
Mi az elköteleződés marketing?
Az elköteleződés marketing nem csupán a hirdetések terjesztéséről szól, hanem kapcsolat kialakításáról a címzettel. Itt a másik fél bevonása a kulcs. A marketingesek különböző technikák és stratégiák révén próbálják növelni a közönség részvételét és jó kapcsolatot építeni velük. Azok a tevékenységek, amelyek túllépnek az értékesítésen, a leggyakrabban értékeltek a vásárlók által. Ez magában foglalja a címzettek számára további előnyök biztosítását, mint például érdekes tartalom, ingyenes tudás vagy ingyenes mini-termékek. Még a címzettnek egyénileg címzett személyre szabott üzenetek vagy a termékről való visszajelzés kérése is befolyásolhatja az elköteleződésüket.

Mik az elköteleződés marketing előnyei?
Elsősorban érdemes megemlíteni, hogy az emberek teljesen túlterheltnek érzik magukat a mindenhol megjelenő hirdetésektől. Annyira fáradtak tőlük, hogy már nem is észlelik őket. Ez azt jelenti, hogy a hagyományos hirdetési forma már nem jövedelmező, és egyszerűen nem ad el termékeket úgy, ahogy régen. Szükség volt egy másik mód megtalálására. A mai igényekre a válasz az elköteleződés marketing, amely jobban eléri a közönséget. Ez határozottan egy kevésbé tolakodó hirdetési mód, de mégis profitot termel.
Ha van egy megbízható felhasználói csoport a hátad mögött, az nagyon értékes erőforrás. Manapság, amikor az emberek valamit akarnak vásárolni, mások véleményére támaszkodnak. Ha elkötelezett közönséget építesz és boldoggá teszed őket, ők lesznek a céged legjobb szószólói. Ennek közvetlen hatása lesz a márkád organikus elérésének növelésére.
A közönséged értékes információforrás a vállalkozásod számára. Elsősorban, ha különböző típusú marketing tartalmakat bocsátasz ki, gyorsan kiderül, hogy milyen preferenciái vannak a közönségednek. Csak nézd meg a lájkok vagy megosztások számát. Ezen alapjában tartalomtervet készíthetsz a következő marketing erőfeszítéseidhez. Ezen kívül a közönségek szeretik kifejezni véleményüket különböző témákban. Csak tegyél fel egy kérdést a közösségi médiában, vagy végezz el egy felmérést bármilyen témában, és értékes információkat fogsz kapni.
Hogyan valósítsuk meg az elköteleződés marketinget?
Elsősorban érdemes foglalkozni a tartalomterv kidolgozásával. A leggyakoribb hiba, hogy a bejegyzéseket előzetes tervezés nélkül hozzák létre. A közösségi média profil létrehozása egy kis elkötelezettséget és egy megfelelő stratégia bevezetését igényli. Itt nagyon fontos a rendszeres közzététel, amely hatalmas hatással van a profilod elérésére. A tartalomnaptár létrehozása és a bejegyzések előre ütemezése egy kicsit több időt igényel, de lehetővé teszi, hogy megfelelően tervezd meg a tevékenységeidet. Ez segít abban, hogy a tartalmat az eseményekhez vagy a jelenlegi marketing tevékenységekhez igazítsd, átgondolt grafikákat készíts, és elkerüld a napi stresszt.
Az elköteleződés marketing megköveteli a közönségeddel való interakciót. Csak érdekes tartalom közzététele nem elegendő. Az aktív részvételről, az üzenetekre, kérdésekre, hozzászólásokra vagy megosztásokra való válaszadásról van szó. Ezt várják el a vásárlók, és ezt az algoritmus is jutalmazza.
Találd meg a legjobb csatornát a márkád számára
Az Internet hatalmas lehetőségeket kínál, és a közösségi média ideális hely a márka fejlesztésére és az ügyfelekkel való találkozásra. Azonban minden platform kissé eltérő, nemcsak a dizájn szempontjából, hanem a felhasználók és elvárásaik szempontjából is. Az Instagramon hatalmas elérést elérő marketing anyagok egyáltalán nem vonzhatják a Facebook vagy TikTok közönségét. Azonban, amikor éppen csak kezded az elköteleződés marketinget, nem igazán tudod, hol találkozol a közönségeddel, és hol hozza az erőfeszítéseid a várt eredményeket.
A közösségi média e tekintetben kiszámíthatatlan, így még ha előzetes elemzést is végeztél, és úgy tűnik, hogy az Instagram például jó választás lesz, a valóság megcáfolhatja a terveidet. Ezért a legjobb stratégia, amivel elindulhatsz, az, hogy többcsatornás megközelítést alkalmazz. Idővel látni fogod, hogy van-e értelme minden profilt működtetni, vagy jobb-e arra összpontosítani, amely a legmagasabb szintű elköteleződést generálta.
Ugyanakkor érdemes emlékezni a saját helyedre a weben – a weboldaladra. Itt kell, hogy minden forgalom átirányításra kerüljön. Hogyan hozhatsz létre közönség elköteleződést a saját webhelyeden? A legjobb módja, ha hozzáadsz egy blog szekciót, ahol a címzettek ingyenes tudást kapnak.
Összefoglalás
A közönséged bevonásával kapcsolatot alakítasz ki velük, ami többet jelent. Nem csupán az értékesítésről van szó (bár ez természetesen egy melléktermék), hanem a bizalomról. Ez a megközelítés nemcsak jó pénzügyi eredményeket ad, hanem lehetővé teszi, hogy értékes információkat nyerj a vásárlókról és az általad kínált termékekről vagy szolgáltatásokról. Segít abban is, hogy a céget egy kicsit más szemszögből nézd, és lásd, mi az, amit érdemes javítani vagy megváltoztatni. Az elkötelezett vásárlók a legjobb márka nagykövetek is. Az elköteleződés marketing egy kis munkát igényel a megvalósítási szakaszban, de sokkal jobb eredményeket hoz, mint a hagyományos hirdetés.
Olvasd el ezt is: Márka nagyköveteket keresünk!
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.
Zofia Lipska
Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.