Facebook kezdőlap – tartalomjegyzék:
Azonban egy Facebook oldal önmagában nem elegendő a sikerhez. Gondoskodnod kell egy dedikált Facebook érkezési oldalról is. Mi az a Facebook érkezési oldal, és hogyan lehet létrehozni egyet? Ha fontolgatod, hogy létrehozz egyet, vagy úgy érzed, hogy a jelenlegi nem hatékony, ez a cikk éppen neked szól!
Mi az a Facebook érkezési oldal?
A Facebook érkezési oldal egy olyan oldal, ahová a felhasználók átirányításra kerülnek, amikor rákattintanak egy adott hirdetésre. A hirdetés céljától függően az oldalnak tájékoztatnia kell a felhasználókat a hírlevélre való feliratkozás lehetőségéről, leírást kell adnia, és lehetővé kell tennie számukra egy adott termék megvásárlását, vagy jegyek vásárlását egy eseményre. Mindez attól függ, hogy miért érkezett a felhasználó az oldalra, és mit olvasott a hirdetésben.
Mostanában sietve élünk, és folyamatosan időhiányban szenvedünk, miközben a Facebookon görgetünk, várakozva az orvosi rendelőben, a buszúton hazafelé vagy munkahelyi szünetben. A felhasználók egyszerű tranzakciók befejezésére, világos leírásokra és bonyolulttalan folyamatokra számítanak.
Érdemes megemlíteni, hogy a Facebook érkezési oldal nem egy olyan oldal, amelyet kizárólag a Facebook számára hoztak létre. A múltban a portál lehetővé tette az ilyen oldalak létrehozását a platformján belül, de most már ezek standard érkezési oldalak, amelyeket egyszerűen a Facebookkal konfigurálnak. Ez nem változtat azon a tényen, hogy minden érkezési oldalnak egy adott hirdetési kampányra kell összpontosítania.
Miért érdemes Facebook érkezési oldalt létrehozni?
Képzelj el egy felhasználót, aki ebédszünetet tart, és görget a Facebookon, és rátalál a hirdetésedre. Vagy egy unalmas busz- vagy villamosúton böngészget, és észreveszi a hirdetésedet. A hirdetés felkelti a figyelmét, és a vonzó terméked által csábítva rákattint. De ahelyett, hogy egy dedikált termékoldalra kerülnének, amely könnyen a vásárláshoz vezetne, visszakerülnek a cég főoldalára, ahol elkezdték. Frusztráltan, a pazarolt idő miatt elállnak a vásárlástól. Ezzel elveszítesz egy potenciális vásárlót. Az ok a hirdetéshez dedikált érkezési oldal hiánya volt.
A hirdetők a figyelmük legnagyobb részét a hirdetés létrehozására összpontosítják, a megfelelő szöveg, grafika kiválasztására és az egész dolog érdekessé és vonzóvá tételére. Teszteket végeznek, megváltoztatják a célközönséget és elemzik a paramétereket, és amikor a hirdetés még mindig nem hoz konverziót, teljesen megváltoztatják. Kevesen veszik figyelembe, hogy nem magával a hirdetéssel van a probléma, hanem pontosan a későbbi folyamatban, azaz a felhasználó átirányításában.
Ebben az esetben mindkét elemnek összhangban kell lennie, és mindkettőnek szinte ugyanakkora hatása van az eredményre. A hirdetés csupán egy csali, hogy felkeltse a figyelmet és elegendő érdeklődést keltsen a potenciális vásárlóban ahhoz, hogy eldöntse, hogy a következő lépésre lép, ami a linkre kattintás. A Facebook érkezési oldal viszont az a hely, ahol egy kicsit szárnyalhatsz, és részletesen leírhatod az ajánlatodat, termékedet, vagy érdekesebb fényképeket adhatsz hozzá. Ez azt jelenti, hogy egy gyenge érkezési oldal, vagy akár egyáltalán nem létező érkezési oldal is azt eredményezheti, hogy a hirdetés létrehozására fordított idő és költség csak felesleges terhet ró a költségvetésedre, ahelyett, hogy eladáshoz vezetne.
Hogyan lehet létrehozni egy Facebook érkezési oldalt?
Mielőtt rátérnénk az érkezési oldal létrehozásának tényleges folyamatára, van néhány dolog, amit figyelembe kell venni. Elsősorban a célközönséged. A Facebook, akárcsak a többi közösségi média, fejlett hirdetési célzással és belső intelligenciával rendelkezik, amely nagyszerű munkát végez a kijelölt célközönség elérésében. Ha tudod, milyen beállításokat fogsz végezni a Facebook Hirdetésekben és mely paramétereket fogsz beállítani, tartsd ezt szem előtt az érkezési oldal beállításakor. Ennek az az oka, hogy biztos lehetsz benne, hogy az általad megadott közönség lesz a hirdetésed, és következésképpen az érkezési oldalad címzettje is.
Egy másik elem, amire figyelni kell, a hirdetés és az érkezési oldal közötti üzenet összhangja. Ha a hirdetésed 15% kedvezményt kínál a hírlevélre való feliratkozásért, akkor az érkezési oldalnak ugyanazt a címet, űrlapot kell tartalmaznia, és fel kell kínálnia a megígért kedvezményt. Ellenkező esetben a felhasználó megbízhatatlannak fogja tartani a cégedet, és nem fogja újra megpróbálni az ajánlatot. Érdemes arra is ügyelni, hogy a két űrlap vizuálisan összhangban legyen.
Ezeknek a két alapelvnek a fenntartása biztosítja, hogy az általad létrehozott érkezési oldalak jobb konverziókkal rendelkezzenek, és jól fogadják őket a célközönséged. De hogyan lehet létrehozni egy Facebook érkezési oldalt?
Kezdj az érkezési oldal létrehozó eszköz kiválasztásával
A Facebook érkezési oldal létrehozásának folyamata szinte azonos a standard érkezési oldal létrehozásával. Ezt megteheted egy WordPress oldalépítővel, vagy használhatsz egy dedikált érkezési oldal alkalmazást. Ne feledd, hogy ha tudod, hogy a technikai problémák nem az erősséged, mindig kérhetsz egy külső céget, hogy hozzon létre egy ilyen érkezési oldalt, vagy partnerséget köthetsz egy szabadúszóval, aki a te irányelveid szerint készíti el. Azonban, ha te vállalod a kihívást, használhatsz egy népszerű eszközt:
- Shogun
- PageFly
- Leadpages
- Unbounce
A tervezés ezekben az alkalmazásokban egyszerű, sőt intuitív, és lehetővé teszi, hogy gyorsan építs egy érkezési oldalt a megfelelő dizájnnal és jó teljesítménnyel. Mindegyik javaslatban készen álló sablonok állnak rendelkezésre, amelyek jelentősen megkönnyítik a dolgokat. Csak annyit kell tenned, hogy megváltoztatod az egyes elemeket, hogy egy testreszabott érkezési oldalt kapj. Hogy melyik eszközt választod, az rajtad múlik. Nézd meg, melyikkel érzed magad kényelmesen, és melyik felel meg legjobban az igényeidnek.
Válassz egy sablont, amely kompatibilis a hirdetésed céljával
Mindegyik eszköz rendelkezik egy kész sablonkészlettel, amely nagymértékben megkönnyíti az érkezési oldalak létrehozását. Azonban ahhoz, hogy használhasd őket, új érkezési oldalt kell létrehoznod. Ehhez a műszerfalról válaszd az Új oldal hozzáadása vagy az Új oldal létrehozása lehetőséget. Az oldal létrehozása és elnevezése után átirányítanak a sablonkönyvtárba. Böngéssz a rendelkezésre álló galériában, és válaszd ki azt, amelyik a legjobban megfelel neked.
Ha egy lehetőség mellett döntesz, kattints a Sablon kiválasztása gombra. Ne feledd, hogy egyáltalán nem kell használnod a kész javaslatokat, és ha úgy érzed, hogy képes vagy rá, teljesen a saját ízlésed szerint is megtervezheted az érkezési oldaladat. Azonban, ha csak most kezded ezt a témát, a legjobb, ha egy olyan sablont választasz, amelynek helyes elrendezése van, és ami a legfontosabb, optimalizált.
A következő elem a tartalom testreszabása. Ezt bármelyik alkalmazásban nagyon egyszerűen megteheted. Csak annyit kell tenned, hogy rákattintasz egy adott elemre, például egy címre, és a minta szöveg helyére beírod a sajátodat. A grafikákat is ugyanígy meg fogod változtatni. Ne feledd azt is, hogy eltávolíthatod az egyes elemeket, ha úgy gondolod, hogy túl sok van valami a lapon.
Az érkezési oldalnak lehetővé kell tennie a jelentések és a látogatói adatok megtekintését is. A Facebooknak van egy belső eszköze erre a célra, a Meta Pixel, amelynek kódját szintén elhelyezheted az érkezési oldaladon. Ez mindkettőt ellenőrzés alatt tartja, és könnyen ellenőrizheted, hogy minden a tervek szerint halad-e, vagy szükség van-e változtatásokra. Az érkezési oldal létrehozásához választott eszköznek rendelkeznie kell adatjelentési lehetőségekkel, és működnie kell a Pixel-lel.
Az utolsó lépés a kész oldal közzététele. De mielőtt ezt megtennéd, végezz el néhány végső tesztet, ellenőrizd, hogy van-e hiba az oldalon, és hogy minden link megfelelően működik-e. Ha igen, mentsd el és publikáld az oldalt.
Bár említettük, hogy ez az utolsó lépés, ez egyáltalán nem jelenti a munka végét. Az érkezési oldalt folyamatosan figyelemmel kell kísérni, ellenőrizni és szükség esetén módosítani. Az, hogy elindítod a világban, nem elég, ügyelj arra, hogy rendszeresen figyeld és javítsd.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.
Klaudia Kowalczyk
Egy grafikai és UX tervező, aki a tervezésbe átülteti azt, ami szavakkal nem kifejezhető. Számára minden használt szín, vonal vagy betűtípus jelentéssel bír. Szenvedélyes a grafikai és webtervezés iránt.