A fogyasztók egyre inkább hajlandók online vásárolni, amit az online boltok számának növekedése is mutat. A marketingesek egyik célja, hogy olyan technikákat teszteljenek, amelyek több eladást generálnak anélkül, hogy további hirdetési költségvetést kellene vállalniuk.

A keresztértékesítés egy példa arra, amely ösztönözheti a vásárlókat, hogy többet rendeljenek, mint amit eredetileg terveztek. De mit is jelent a keresztértékesítés, és mit foglal magában konkrétan?

Keresztértékesítés – tartalomjegyzék:

  1. Mi a keresztértékesítés az e-kereskedelemben?
  2. Mire alapoz a keresztértékesítés?
  3. Keresztértékesítési példák
  4. Keresztértékesítési automatizálás
  5. Hogyan gyakoroljuk hatékonyan a keresztértékesítést az e-kereskedelemben?
  6. Fejleszd online boltodat

Mi a keresztértékesítés az e-kereskedelemben?

A keresztértékesítés egyike azoknak a stratégiáknak, amelyek növelik az eladásokat, és amelyeket az e-kereskedelem óriásai is szívesen alkalmaznak. Ez magában foglalja az ügyfelek számára drágább vagy újabb verziók ajánlását az általuk keresett termékekből.

Például: ha egy ügyfél sportcipőt keres, és éppen egy 30 USD-s modellt néz, a keresztértékesítés elvei szerint látniuk kellene egy újabb és drágább cipőmodellt a termékkártyán, jól látható helyen. Ez lehet például jobb anyagokból készült, kedvezőbb paraméterekkel rendelkezik, vagy limitált kiadású.

Mire alapoz a keresztértékesítés?

Ez a technika az ügyfelek számára olyan termékek biztosításán alapul, amelyek nagyobb értéket nyújtanak, mint az általuk eredetileg megtekintett verzió. Lehet, hogy nem is tudták, hogy a piacon léteznek újabb változatok – egy ilyen lehetőség megnyitása és drágább ajánlatok megjelenítése néhány fogyasztónál a jobb verzió iránti vágyat válthatja ki.

A keresztértékesítés nem tolakodó módon mutatja be a drágább termékmodelleket – a kívánt forgatókönyv az, hogy növelje a rendelés értékét. Nincs szó meggyőzésről – az ügyfélnek választása van, és tudatos döntést hozhat. A legjobb opció keresése során eldöntheti, hogy hajlandó-e többet fizetni a termék fejlettebb verziójáért.

Keresztértékesítés – példák

A gyakorlat azt mutatja, hogy bizonyos termékcsoportok különösen ajánlottak a keresztértékesítéshez, például a legjobban értékelt termékek és azok, amelyek a legtöbb véleménnyel rendelkeznek. Ezeket a javaslatokat manuálisan vagy automatikusan, egy dedikált bővítmény segítségével állíthatod be.

Ha ezt magad szeretnéd kezelni – kezdd azzal, hogy készítesz egy táblázatot, amelyben egyesével felsorolod az általad értékesített termékeket. Ha a boltod több száz vagy ezer terméket kínál – azonosítsd a legjövedelmezőbbeket. Ezután hozz létre külön oszlopokat, ahol megjelölheted, hogy mely termékek tartoznak a “prémium” kategóriába, vagy amelyek a alapváltozatok fejlettebb verziói. Az így összegyűjtött adatok a további lépésekhez fognak szolgálni – bízd egy megbízható programozóra, aki megfelelően konfigurálja azokat a boltod weboldalán. Ez egy hosszú távú befektetés – olyan munka, amit egyszer elvégzel, és később élvezheted az innováció előnyeit.

Keresztértékesítési automatizálás

Ha online üzletet működtetsz egy népszerű értékesítési platformon – akkor nyugodtan használhatod a felkínált bővítményt, amely lehetővé teszi, hogy saját keresztértékesítéseket adj hozzá. Itt a Shopify, Magento, WooCommerce vagy PrestaShop platformokról van szó. Ennek köszönhetően ezt a technikát segítség nélkül is tesztelheted. Azonban ne feledd, hogy ne kínálj túl sok lehetőséget az ügyfélnek. Több mint három javaslat felkínálása döntési késlekedést okozhat, és így csökkentheti a konverziókat.

Hogyan gyakoroljuk hatékonyan a keresztértékesítést az e-kereskedelemben?

A kínált termékek nem lehetnek drámaian drágábbak, mint az alapváltozat, amelyet a potenciális vásárló néz. Sőt, érdemes azonnal indokolni, hogy miért lesz jövedelmező a döntés, hogy egy újabb modellt válasszanak a fogyasztónak. Egy rövid és tömör előadás a juttatásokról segíthet meggyőzni őt a kívánt cselekvésről. Világosan mutasd meg, hogy miért hoz a drágább termék választása arányosan nagyobb értéket, és hogyan javítja a címzett kényelmét.

Offline üzlet esetén ezt a szerepet az eladó játszaná – szóban kommunikálva, hogy miért lenne előnyösebb az ügyfél számára egy újabb vagy fejlettebb verzió. A keresztértékesítés pontosan azt segíti, hogy megértsd, miért hoz a újabb termék vásárlása több előnyt, vagy hogyan javítja az életminőséget.

upselling infographic

Fejleszd online boltodat

Még ha a keresztértékesítés csak néhány százalékos növekedést is eredményez az eladásokban – extra pénzt nyersz, amelyet felhasználhatsz online üzleted növelésére. Rajtad áll, hogy szeretnéd-e fokozni a hirdetési erőfeszítéseidet, javítani a logisztikát vagy fokozni az ügyfélszolgálatot. A keresztértékesítések bevezetése az online boltodba nem igényel nagy pénzügyi vagy időbeli ráfordítást. Ez egy egyszeri munka, amely később az online üzleted javára válik.

Olvasd el cikkünket a keresztértékesítésről, amely egy másik technika az e-kereskedelemben.

Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz, hogy kapcsolatban maradj!

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →