Ha egy alkalmazott a cég névjegykártyája, minden erőfeszítést meg kell tenni annak érdekében, hogy élvezze a munkáját, méltó körülmények között dolgozzon, és a teljes egész részének érezze magát. Ellenkező esetben biztosan lesz több alkalma is, hogy véleményét megossza harmadik felekkel anélkül, hogy a munkahelyén megértenék. Ez a vélemény viszont sokkal hitelesebbnek fog tűnni, mint a munkáltató által elhelyezett szlogenek, még a legjobban megtervezett hirdetésben is.
Belső PR – tartalomjegyzék:
Az alulértékelt alkalmazott biztosan nem fog hajlandó lenni arra, hogy erőfeszítéseket tegyen egy olyan szervezet érdekében, amely nem ismeri fel az értékét, nem beszélve a tartozás érzéséről. Ennek elkerülése érdekében jött létre a belső PR. Ebben a cikkben válaszolunk a kérdésekre, hogy mi az, milyen eszközöket használ, és milyen hatást lehet elérni a saját cégében való megvalósításával.
Belső PR – mi az?
A belső PR (Public Relations) a munkaadó és az alkalmazott közötti kapcsolatok kezelésére irányuló tevékenységek összességeként értelmezhető. Ennek következményeként a munkaadónak az alkalmazott szemében a kívánt módon kell megjelennie – például mint aki biztosítja a stabil foglalkoztatást, tisztességes javadalmazást, törődik a munkahelyi légkörrel, lehetőségeket teremt a fejlődésre, értékeli az erőfeszítést, és valódi vezetőként konszolidálja a csapatot, miközben részt vesz a vállalkozása társadalmi felelősségének kérdéseiben.
Miért van mindez? A fő célja biztosan nem az, hogy hízelegjen a munkaadó egójának, hanem megjegyezhető, nyereségben és veszteségben kiszámítható üzleti eredmények elérése. Régóta ismert, hogy egy elégedett alkalmazott hatékony alkalmazott. Tudjuk a úgynevezett suttogó marketing erejét is, amelyben a személyes érzések, elemzések, ajánlások vagy figyelmeztetések képesek befolyásolni mások döntéseit. Ugyanakkor ez a legmegbízhatóbb formája a promóciónak vagy anti-reklámnak, mert nem a nyereség motiválja.
Ezért a munkaadók arra törekednek, hogy megerősítsék a szervezettel kapcsolatos pozitív érzéseket, miközben megakadályozzák a potenciális válságok eszkalálódását. A siker kulcsa ebben a tekintetben hatékony kommunikáció, amely kétirányú formát ölt. Az alkalmazottat észlelni kell, és a véleményét nemcsak hallani, hanem figyelni is kell. A legértékesebb tőke már rendelkezésre áll – csak el kell érni.
Továbbá, míg a szavak önmagukban elegendőek lehetnek a külső PR esetében, a cég eseményeinek középpontjában álló alkalmazottak érzik, hogy a meghozott döntések konkrét lépéseket igényelnek a megvalósításukhoz. A nyilatkozatok és a tényleges cselekedetek közötti eltérés biztosan nem marad észrevétlen – ezért a belső PR maximális átláthatóságot követel meg a felelős személyektől a szavakban és a cselekedetekben.
Belső PR – miért éri meg?
A hatékony belső PR tevékenységek lehetővé teszik, hogy teljes mértékben kihasználjuk az alkalmazottakban rejlő potenciált. Azok, akik elégedettek a munkakörülményeikkel, hatékonyabban dolgoznak a szervezet érdekében, érzékelve fontosságukat, kötődésüket és cselekedeteik célját. Mindez a saját és a cég fejlődésére irányul.
Ez a hatás maximálható az alkalmazottak integrálásával elért szinergián keresztül. Jó munkakörnyezet az egyik legfontosabb tényező az alkalmazottak szemében. Ha ezt elérjük, a csapattagok teljes mértékben a feladataikra fognak összpontosítani, nem zavarja őket a csoporton belüli esetleges konfliktus, és hajlandóbbak lesznek információt cserélni egymással; a tartozás érzése tovább mobilizálja őket a közjó érdekében végzett munkára.
Az alkalmazottak elégedettsége csökkenti az üres állások kockázatát, a toborzással kapcsolatos költségeket és az új emberek felelősségeikbe való bevezetésének folyamatát. A szervezet ismerete rendkívül értékes eszköz, amelyet a szervezet javítására vagy kockázatainak mérséklésére lehet felhasználni – amennyiben figyelünk azokra, akik különböző mindennapi problémákkal szembesülnek, és képesek ötleteket generálni. Végül is az alkalmazott, aki azonosul a céggel, ahol dolgozik, lesz a legjobb reklámja. A szervezeten belülről érkező információ a legértékesebb a címzettek szempontjából.

Belső PR eszközök
Ha a részletekre térünk, sok eszköz áll rendelkezésre a belső PR felépítéséhez. Ezek lehetővé teszik az információk hatékony áramlását a cégen belül, motiválják az embereket a munkára és építik a csapatszellemet, amellyel még a legtávolibb célok is elérhetők. Ezek között szerepelnek:
- hírlevelek,
- híradók,
- képzési anyagok,
- táblák,
- videóchatok,
- briefingek,
- rádióállomások,
- versenyek,
- ötletládák,
- konferenciák,
- közös ebédszünetek,
- integrációs kirándulások,
- események.
Olvassa el ezt is: hogyan kommunikáljunk a munkahelyen, hogy hatékonyabbak legyünk és gyorsabban érjük el a céljainkat?
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon a Facebook közösségünkhöz, hogy kapcsolatban maradhasson!
Zofia Lipska
Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.
The most important questions
-
Mi az a belső PR?
A belső PR egy olyan tevékenységek összessége, amely a munkáltató és a munkavállaló közötti kapcsolatok kezelésére irányul, hogy az utóbbi elégedett legyen.
-
Miért fontos a belső PR?
A belső PR lehetővé teszi a mobilizált munkaerő és az integrált csapatok kialakítását, amelyek a legjobb hirdetést nyújtják a munkáltató intézkedései számára.