A munkáltatói hirdetés létrehozása a toborzási folyamat egyik legfontosabb része. Ahhoz, hogy válaszokat kapjunk a munkánkra megfelelő jelöltektől, jól fel kell készülnünk, mielőtt a hirdetést megírjuk. Fontos, hogy az a személy (például szövegíró), aki ezzel a kulcsfontosságú feladattal foglalkozik, tudja, hogyan kell helyesen írni, és képes legyen pontos üzeneteket megfogalmazni, valamint pontosan értse a hirdetett pozíciók követelményeit. Ennek a személynek tudnia kell az új munkavállalót váró összes feladatról is.
A munkáltatói hirdetés elemei – tartalomjegyzék:
- Mit kell tartalmaznia a munkáltatói hirdetésnek?
- Céginformációk
- Munkakör megnevezése
- Munkaköri részletek és feladatok
- Ideális jelölt leírása
- Fizetés és juttatási csomag
- Összegzés
- Mit kell elkerülni a munkáltatói hirdetésben?
- Nézd meg videónkat arról, hogyan írj hatékony munkáltatói hirdetést

Mit kell tartalmaznia a munkáltatói hirdetésnek?
Nincs egyetlen formula a jó munkáltatói hirdetéshez, de a megfelelő jelöltek keresése során érdemes olyan hirdetést készíteni, amely tartalmazza az összes kulcsfontosságú adatot.
Az alábbi elemeket mindenképpen tüntesd fel a hirdetésedben:
- a cég neve és helyszíne
- munkakör megnevezése
- munkaköri feladatok
- a jelölt leírása
- információ a fizetésről és a juttatási csomagról
- GDPR (általános adatvédelmi rendelet) megfelelőségi záradék
Céginformációk
A cég neve és leírása azok az elemek a hirdetésben, amelyekre a jelölt figyel. Ez az elem legyen tömör, és vázolja fel a cég tevékenységeinek legfontosabb területeit. Néhány mondat elegendő ebben a szakaszban – a jelölttel folytatott interjú során lehetőségünk lesz többet mondani. A cégünkről szóló információk segítenek a leendő munkavállalónak, hogy többet tudjon meg tevékenységeinkről.
Munkakör megnevezése
A munkakör megnevezése a munkáltatói hirdetés középpontjában áll, mivel ez a legjobb módja a legrelevánsabb jelöltek vonzásának. Néhány munkakör kissé eltérhet, míg a munkavállalók sokféle feladatot végeznek, ezért a munkakör megnevezése lehet a fő iránymutatás az egyén számára, aki a megfelelő pozíciót keresi.
Munkaköri részletek és feladatok
A jövőbeli jelöltet tájékoztatni kell a munkaköri részletekről és feladatokról a toborzási folyamat előtt. A pontos, precíz munkaköri leírás javítja és felgyorsítja a toborzási folyamatot, mivel a potenciális jelölteknek lehetőségük van felmérni képességeiket, kompetenciáikat és készségeiket, valamint felkészültségüket a szerepre. A jól megírt munkaköri feladatok szakasz megkímél minket a véletlenszerű, érdektelen és nem megfelelő jelöltek interjúztatásának fáradságától.
Ideális jelölt leírása
A hirdetés másik fontos része a jelölt leírása. Ezen a ponton minden követelményt pontosan meg kell fogalmazni. A részletes munkaköri leírás korlátozza a jelöltek körét a megfelelő készségekkel és potenciállal rendelkező egyénekre. A legfontosabb követelményeket a leírás elején kell elhelyezni, míg a kevésbé fontos jellemzők a szöveg végén szerepelhetnek. Meg kell említeni, ha egyes készségek csak kívánatosak, nem pedig elengedhetetlenek, vagy ha képesek vagyunk biztosítani a szükséges képzést.
Fizetés és juttatási csomag
Sok munkavállaló számára a fizetés a munkájuk legfontosabb összetevője. Gyakran előfordul, hogy a meg nem határozott fizetési ajánlattal rendelkező munkáltatói hirdetéseket figyelmen kívül hagyják. Elég gyakran a jelöltek úgy gondolják, hogy a fizetés ezen a pozíción alacsonyabb lehet, mint amire számítanak, ezért nem hozzák nyilvánosságra. Érthető, hogy nem minden cég kívánja széles körben bejelenteni a bérkifizetési részleteit, ezért ésszerű, ha a munkáltatói hirdetésben feltüntetjük a fizetési sávot.
A cégek által nyújtott, törvény által nem kötelező juttatásokat érdemes megemlíteni a munkáltatói hirdetésben. Számos potenciális juttatási csomag létezik, amelyeket a cégek kínálnak, és ezek változhatnak. Ha a vállalkozásod egészségbiztosítást, életbiztosítást, nyugdíjprogramokat vagy fitnesz bérletet kínál, írd le ezeket. A juttatási csomagok pozitív hatással vannak a céged imázsára, és ösztönzik a jelölteket a közreműködés megkezdésére.
Összegzés
A munkáltatói ajánlatot röviden össze kell foglalni a hirdetés végén, és meleg meghívással kell kísérni a potenciális jelöltek számára. Ebben a szakaszban a GDPR-nak kell szerepelnie, a szükséges GDPR záradékkal együtt.
Mit kell elkerülni a munkáltatói hirdetésben?
Óriási hiba a munkáltatói hirdetésekben a homályos megfogalmazások vagy kifejezések használata, amelyek nem közvetítenek valós jelentést a munkavállaló szempontjából, mint például: „nagyon vonzó fizetés” vagy „nagyszerű munkakörülmények”. A munkaköri feladatokkal kapcsolatos elegendő információ hiányában nő a jövőbeli csalódás valószínűsége a munkával kapcsolatban. Mindez gyakran a munkaszerződés korai megszüntetéséhez vezet. Ezenkívül a hiányos, téves információk nem megfelelően hasznosítják az újonnan alkalmazott egyén készségeit és képességeit.
A munkáltatói hirdetésben a munka valódi részleteit, valamint a tényleges tényeket kell megadni. Az kényelmetlen információk megadásának elkerülése könnyen észlelhető a hirdetésben, és a céget megbízhatatlannak és hiteltelennek tűnteti.
Nyilvánvaló, hogy a jól megírt munkáltatói hirdetés növeli a jelöltek érdeklődését a munka iránt. Ez nagymértékben ösztönzi őket, hogy jelentkezzenek a hirdetett pozícióra. Minden cég, amely hajlandó megosztani az összes fontos részletet a munkáról, nagyobb bizalmat inspirál a potenciális munkavállalók körében, míg a pontos és precíz elvárásokat tartalmazó munkáltatói ajánlat esélyt ad arra, hogy a pozícióhoz jól illeszkedő, szakosodott képesítéssel rendelkező jelöltekhez eljusson.
Érdemes professzionális munkáltatói ajánlatot készíteni a toborzási folyamat elején, mivel ez felgyorsítja az egész eljárást, és több lehetőséget ad a megfelelő jelöltek elérésére.
Nézd meg videónkat arról, hogyan írj hatékony munkáltatói hirdetést:
Hol érdemes közzétenni a munkáltatói ajánlatokat, és melyik portált használni a tökéletes munkavállaló megtalálásának idejének minimalizálására? Olvasd el ezt a cikket, hogy megtudd.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren.
Nicole Mankin
HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.