Hol posztoljunk álláshirdetéseket, és melyik portált használjuk, hogy minimalizáljuk a tökéletes munkavállaló megtalálásának idejét? Olvasd el a cikket, és ismerd meg a legjobb módokat, hogy hatékonyan és gyorsan elérd az értékes jelölteket.

Álláshirdetések – tartalomjegyzék:

  1. Válassz egy módot a jelöltek elérésére
  2. Közösségi Média Álláshirdetés
  3. Álláshirdetések dedikált portálon
  4. Toborzás kiszervezése egy külső cégnek
  5. Többhelyes hirdetés
  6. Álláshirdetések közzététele – Összefoglaló
  7. Kulcskérdések

Válassz egy módot a jelöltek elérésére

A megfelelő munkavállalók megtalálásához egy adott pozícióra elengedhetetlen, hogy válasszuk ki a jelöltek elérésének csatornáit. Néhány portál a programozóknak, mások a marketingeseknek szólnak. Vannak, amelyek a szakmában első munkájukat keresőket célozzák meg – mint például a diákok vagy a friss diplomások, mások tapasztalt menedzserekre összpontosítanak. A jelöltek elérésének módszerének kiválasztásakor meg kell határoznunk a költségvetést, amelyet erre szánhatunk, és a toborzásra szánt időt – hogy fontos-e számunkra, hogy gyorsan találjunk új munkavállalót, vagy ez nem prioritás.

Közösségi Média Álláshirdetés

Mind több cég választja, hogy közösségi médiában hirdessen állásokat, remélve, hogy minél több potenciális jelöltet elér. Ez egy ingyenes hirdetési módszer is.

A LinkedIn mellett, amely a szakmai és üzleti kapcsolatokra specializálódott, az álláshirdetések már a Facebookon vagy Instagramon is megjelennek. Ezeket a cég Facebook-oldalán posztként vagy történetként lehet közzétenni, és véletlenszerű megfigyelők is láthatják. Ez egyrészt növeli a elérhetőséget, másrészt viszont túl nagy számú jelentkezést eredményezhet inkompetens jelöltektől.

Egy másik lehetőség, hogy a hirdetést egy dedikált csoportban publikáljuk: helyi ajánlatokkal, egy adott iparágból származó ajánlatokkal, pl. HR szakemberek, marketingesek vagy programozók számára. Ez növeli a valamire érdeklődő emberek megtalálásának esélyeit, akik képzettek és kompetensek is egyben.

Az álláshirdetések közösségi médiában való közzététele lehetővé teszi a hirdetések vásárlását is, amely növeli az elérhetőséget, és biztosítja, hogy a hirdetés ne tűnjön el a piacon lévő sok más ajánlat között. Ennek a munkavállaló keresési módnak egy további előnye, hogy könnyen és gyorsan információt nyerhetünk a jelöltről – iskolák és egyetemek, korábbi vagy jelenlegi munka, érdeklődési körök – ha közvetlenül kapcsolatba lép velünk a közösségi médián keresztül.

Álláshirdetések dedikált portálon

A jelöltek elérésének egy másik formája a hirdetés közzététele népszerű állásportálokon. Ezek lehetnek általános portálok, amelyek különböző iparágakban kínálnak állásokat, mint például az Indeed, Glassdoor, Monster, CareerBuilder, GigaJob, CareerJet vagy Jooble. Ott, az álláshirdetések mellett, a jelöltek használhatják az önéletrajz-készítőt, ellenőrizhetik a megadott pozíciók átlagkeresetét, böngészhetik a munkáltatók profilját, vagy használhatják a rendelkezésre álló tanácsokat a kísérőlevél írásához, interjú lebonyolításához vagy karrierfejlesztéshez. A jelöltek tehát nemcsak egy kiválasztott álláshirdetésre jelentkezhetnek, hanem felkészülhetnek az egész toborzási folyamatra is.

Ha azonban szakembert keresünk, válasszunk egy adott iparágnak szentelt portált, marketing szakemberek vagy nyelvi szakértők számára. Számos portál jött létre IT szakemberek számára is. Néhány legismertebb közé tartozik a JustJoin IT, No Fluff Jobs, Bulldog Job, Mind Workers, The Protocol IT, Teamquest és Work in IT.

Toborzás kiszervezése egy külső cégnek

Jó választás nagy cégek számára, akiknek nincs korlátozott költségvetésük új munkavállaló keresésére, ha toborzó céget használnak. Ez közvetíti a toborzási folyamatot a munkáltató és a jelölt között.

Különösen érdemes ezt a toborzási módszert választani, ha egy magas szintű szakembert keresünk tapasztalattal és specifikus kompetenciákkal, és ha fontos számunkra az idő. Ez drágább lehetőség lesz, mint az álláshirdetéseket tartalmazó portálok használata, de a folyamat gyorsabban fog zajlani, és biztosak lehetünk a jelöltekben, azok kompetenciájának és tapasztalatának szintjében.

Where_To_Post_Job_Offers

Többhelyes hirdetés

A megfelelő jelöltek vonzása érdekében több jelentkezést kell tervezni az iparágban, ellenőrizni kell, hogy mely portálok a legnépszerűbbek egy adott időpontban, mi a hirdetés közzétételének költsége, és hogy ez belefér-e a toborzási költségvetésbe. Ezenkívül fontold meg egy pályázatkezelő program használatát. A többhelyes hirdetés, vagyis az állások automatikus közzététele több helyszínen, hasznos lehet. Időt takarít meg, és lehetővé teszi a toborzási folyamatok hatékony kezelését.

Egy ilyen ATS (Jelölt Követő Rendszer) segítségével a toborzó egyszerre publikálhatja ugyanazt az ajánlatot a cég weboldalán, állásportálokon, egyetemi weboldalakon és közösségi médiában. A cég számára a további idő- és pénzmegtakarítás, a HR osztály részéről kevesebb erőfeszítés és a közzététel nagyobb terjedelme a folyamat hatékonyabbá tételét eredményezi, mivel több jelöltet érhetünk el. Ez lehetővé teszi az egész folyamat felgyorsítását és a pozíció gyors betöltését.

Álláshirdetések közzététele – Összefoglaló

A jelöltek megtalálásának csatornáit a pozíció és a szükséges képesítések, a cég költségvetése és az új munkavállaló megtalálására rendelkezésre álló idő alapján kell meghatározni. Érdemes támogatni az ATS rendszereket is, amelyek megkönnyítik, javítják és felgyorsítják a toborzási folyamatot.

Érdekel a HR? Olvasd el: A munkavállalói juttatások és hatásuk a felvételi döntésekre.

Ha szeretnél kapcsolatban maradni, csatlakozz a Facebook közösségünkhöz!

Nicole Mankin

HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.

View all posts →

The most important questions

  1. Hol találhatók a konkrét képesítésekkel és készségekkel rendelkező szakemberek?

    Ajánlott olyan portálokat vagy Facebook csoportokat használni, amelyek egy adott iparág állásajánlatait tartalmazzák. Olyan jelölteket is kereshet, akik megfelelnek ezeknek a követelményeknek a LinkedIn-en.

  2. Hol lehet ingyenesen álláshirdetéseket közzétenni?

    A weboldaladon és a közösségi médiában.

  3. Mi az a multiposztolás?

    Automatikusan álláshirdetések közzététele több helyen egyszerre.

  4. Mi az ATS (Jelölt Követő Rendszer)?

    Az ATS egy elektronikus toborzási támogató rendszer. Lehetővé teszi a toborzási folyamat és a jelöltek adatbázisának kezelését.