Új munkatárs keresését kezdi a cégénél? Ahhoz, hogy megfelelő jelöltet találjon, és a lehető legrövidebb időn belül, tudnia kell, hogyan tervezze meg a toborzási folyamatot. Nem biztos benne, hogyan kezdje el? Olvassa el cikkünket!
Hogyan tervezze meg a toborzási folyamatot – tartalomjegyzék:
- Tökéletes jelöltet keres? – kezdje egy jól átgondolt tervvel
- Határozza meg az időt
- Tervezze meg a költségvetését
- Határozza meg a toborzás szakaszait
- Írja le a pozíciót
- Készítsen egy profilt az ideális jelöltjéről
- Hozzon létre egy álláshirdetést
- Válassza szét a feladatokat
- Összefoglalás
- Nézze meg videónkat arról, hogyan tervezze meg a toborzási folyamatot
Tökéletes jelöltet keres? – kezdje egy jól átgondolt tervvel
Valószínűleg tapasztalatból tudja, hogy a toborzási folyamatok hónapokig elhúzódhatnak. De mi a teendő, ha kifogy az időből, és nincs elég munkatársa, hogy lefedje az összes műszakot? A siker kulcsa egy hatékony cselekvési terv és a munka jól átgondolt megszervezése.
A toborzási folyamat lépéseinek tervezett lépésekre bontásával időt és pénzt takaríthat meg, valamint növelheti a lehetőségeit, hogy megtalálja a tökéletes jelöltet, aki eléri a cég céljait és osztozik azonos értékekben. Az, aki tökéletesen illeszkedik a leírásba, amit kidolgozott.
Olyan eszközök, mint a Firmbee, hasznos funkciókkal rendelkeznek a toborzási folyamat megtervezéséhez. A HR projektek modulja ideális központ minden lépés pontos ütemezésére. A Firmbee lehetővé teszi, hogy együttműködjön a projekten az egész csapatával.
Határozza meg az időt
Ha a toborzási folyamatot szeretné a legjobban megtervezni, a legjobb, ha alulról felfelé közelít a tehetséges egyének keresésében. Koncentráljon a toborzási folyamat időtartamának meghatározására.
Milyen időkeret lenne megfelelő az Ön számára? A tervezés kezdetén a feltételes határidő megadása világos képet ad az egész toborzási folyamatnak. Ezenkívül megkönnyíti a különböző feladatok okos elosztását az időben. Továbbá, becsülje meg, hány órát szánna minden tevékenységre, hogy stabilitást és némi rugalmasságot érezzen, ha szükséges.
Tervezze meg a költségvetését
A fejvadászat egyik legfontosabb eleme a kiadások becslése. Ezt meg kell tennie, ha megfelelően szeretné megtervezni a toborzási folyamatot. A költségek ellenőrzésével a toborzás rugalmas marad anélkül, hogy a céget nagy pénzügyi költségeknek tenné ki.
Mire érdemes figyelni a költségvetés tervezésekor?
- A toborzási projektért felelős csapattagok munkavégzési ideje,
- Álláshirdetés közzétételének költsége külső portálokon,
- Álláslehetőségek hirdetésének költsége,
- Új munkatárs felvételének költsége.
Határozza meg a toborzás szakaszait
A következő lépés a toborzás szakaszainak meghatározása. A pontos szám az Önön és a toborzás jellemző tényezőin múlik.
Jellemzően az osztályozás öt alapvető szakaszra bontható:
- Önéletrajzok kiválasztása
- Kapcsolatfelvétel a jelöltekkel
- Toborzási interjúk lebonyolítása
- Foglalkoztatási döntés
Írja le a pozíciót
Ha előre szeretné tervezni a toborzási folyamatot, próbálja meg megválaszolni ezeket a kérdéseket: Kit keres? Milyen feladatokat szeretne, ha az új munkatárs ellátna?
Alaposan elemezze a cég igényeit.
Listázza a friss munkatársnak szánt feladatokat. A munka részletes leírása segít egy pontos álláshirdetés megírásában, amely több jelentkezőt vonz.
Ne felejtse el belefoglalni az olyan információkat, mint a teljes munkaidős órák, a munkavégzés módja (távoli, irodából, vagy esetleg hibrid), és ami a legfontosabb, a fizetési sávok.
A pénzügyi kérdésnek átláthatónak kell lennie a jelentkezők számára. Sajnos sok hirdetést találhat a munkaerőpiacon, ahol a cég nem tünteti fel a javasolt fizetést. Ez sokak nyelvén van. Az alkalmazotti egyenlőség új normává vált, míg a régi „az én házam, az én szabályaim” elavultnak és eltűnőben lévőnek tűnik.
Továbbá, ha megfelelően szeretné megtervezni a toborzási folyamatot, ne felejtse el világosan megfogalmazni a munkakört, világosan és tömören. Például, ha IT területen keres toborzót, hangsúlyozza, hogy a munkatárs az onboarding folyamatot fogja kezelni ebben a konkrét iparágban.
Készítsen egy profilt az ideális jelöltjéről
Most itt az ideje, hogy átgondolja a jelöltjével szemben támasztott követelmények körét. Ebben a lépésben hasznos lehet kidolgozni egy személyiséget vagy profilt az ideális jelöltről. Ez segíthet a tudás, tapasztalat és készségek körének meghatározásában, amelyeket a jelentkezőktől vár, és összehasonlítani az elvárásait a munkakeresők tényleges készségeivel.
Mi érdemes belefoglalni a jelölt személyiségébe?
- alapvető információk, mint életkor, lakóhely vagy végzettség
- munkatapasztalat
- készségek (kemény és puha)
- személyiségjegyek
- célok és értékek
- motivációk
- álmok, törekvések, tervek
- gyengeségek
Hozzon létre egy álláshirdetést
Miután már personifikálta az ideális jelöltet és részletesen leírta a munkakört, az álláshirdetés készítése gyerekjáték. Ha többet szeretne olvasni a hirdetésekről, nézze meg cikkünket: Mik a sikeres álláshirdetés kulcselemei?
Továbbá, amikor ajánlatot tesz, ne csak a népszerű hirdetési oldalakon összpontosítson. Sokan javasolják, hogy ossza meg az ajánlatot a közösségi hálózatokon is. Fontolja meg az ajánlat népszerűsítését közösségi média hirdetési kampány létrehozásával.
Válassza szét a feladatokat
Már majdnem ott van. Most ütemezze a feladatait. Ez könnyen és gyorsan megy a Firmbee kanban tábláival. Térjen vissza a korábban tervezett toborzási szakaszokhoz, és bontsa le mindegyiket kisebb részekre. Ez világossá teszi, és nyomon követheti az egész folyamatot. A Firmbee segítségével a csapatával is együttműködhet: ossza el a feladatokat a munkatársak között, valamint cseréljen üzeneteket és fájlokat.

Összefoglalás
Reméljük, hogy a cikk elolvasása után könnyen megtervezi a toborzási folyamatot. A terv kidolgozása bonyolultnak tűnhet. Végül is összetett és több lépésből áll. Szerencsére vannak eszközök, amelyek javítják és megkönnyítik ezt, és ha többet szeretne megtudni arról, hogy mit tehet a Firmbee a HR szakemberekért, nézze meg itt.
Nézze meg videónkat arról, hogyan tervezze meg a toborzási folyamatot:
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.