A befolyásoló marketing forradalmasította a digitális hirdetési teret. Ismerje meg, hogyan vehet részt a játékban a befolyásoló marketing kezdő útmutatójával. A befolyásoló marketing a digitális marketing ipar egyik legforróbb trendjévé vált, és nem véletlenül. Befektetni a befolyásolókba, hogy segítsenek a marketingben, költséghatékony módszer a vállalkozás növelésére, kihasználva a hatalmas követőtáborral rendelkező közösségi média hatalmát. Akár kisvállalkozás, akár tapasztalt cég, sokat nyerhet a befolyásoló marketingbe való bekapcsolódással. A kérdés az, hogyan kezdjünk neki. Hogyan találhat befolyásolókat? Mit kellene ajánlania nekik? És mik a teendők és a tilalmak, amikor kapcsolatba lép ezekkel az egyénekkel? A befolyásoló marketing kezdő útmutatójában megválaszoljuk ezeket a kérdéseket és még többet, hogy ma elkezdhesse a kapcsolatépítést a közösségi médiában befolyásos személyekkel!

Befolyásoló marketing – tartalomjegyzék:

Mi az a befolyásoló marketing?

Mi is pontosan a befolyásoló marketing? Először is, hasznos megérteni, mi az a befolyásoló.

A befolyásolók olyan egyének, akik egy iparágban vagy niche-ben dolgoznak, és nagy közösségi média követőtábort halmoztak fel. A befolyásolók online hírességektől kezdve bloggerekig vagy ipari sztárokig terjedhetnek. Ahogy a befolyásoló kifejezés az évek során szélesedett, egyre több egyén vette fel a “közösségi média sztár” címet.

Itt van egy rövid lista a mai legjobb befolyásolókról és a közösségi média csatornákon lévő “követőik” számáról:

  • Kim Kardashian West: 200+ millió követő
  • Justin Bieber: 172 millió követő
  • Logan Paul: 56 millió követő

Ezek az egyének hatalmas követőtábort halmoztak fel a közösségi médiában, és ezt használják arra, hogy kommunikáljanak a közönségükkel. A befolyásolóvá válás fő kulcsa az, hogy képesek legyenek befolyásolni másokat a tetteikben. Itt válik a befolyásoló marketing egy erőteljes eszközzé egy stratégiai marketinges kezében.

Miért fontos a befolyásoló marketing útmutató a cégek és márkák számára?

A digitális elsődleges gazdaságban a márkák már nem támaszkodhatnak a nyomtatott és televíziós médiára termékeik vagy szolgáltatásaik értékesítéséhez. Most a márkáknak online személyiségeket kell kihasználniuk, hogy terjesszék üzenetüket és meggyőzzék célközönségüket a vásárlási döntés meghozataláról. Mivel az online befolyásolók képesek interakcióba lépni és befolyásolni annyi embert a közösségi médián keresztül, a digitális sztárokon keresztüli marketing egyre hatékonyabbá vált.

A befolyásoló marketing révén a márkák és ügynökségek kihasználhatják a közösségi média befolyásolóinak erejét és elérhetőségét, hogy népszerűsítsenek egy adott márkát, terméket vagy szolgáltatást. Ez a marketing módszer sikeres módja lett annak, hogy elérjék azt a közönséget, amelyet a cég máskülönben nem tudott volna elérni a hagyományos hirdetési csatornákon, mint például a nyomtatott sajtó és a televízió.

A sikeres befolyásoló marketing példája volt, amikor a feltörekvő ruházati kiskereskedő H&M együttműködött a legjobb online befolyásolóval és modellel, Kendall Jennerrel a 2017-es tavaszi divatkampányukhoz. A H&M sikeres kampánya nagy visszhangot keltett az interneten, mivel Jenner fiatal követő demográfiáját célozták meg ezzel a hirdetéssel egy új módon. Amikor Jenner rajongói nem biztos, hogy elérhetők voltak nyomtatott és televíziós hirdetéseken keresztül, a közösségi média új kaput nyitott a fiatalabb fogyasztók elérésére.

influencer marketing infographic

Szeretné felfedezni, hogyan segíthet a befolyásolókkal való hirdetés a márkája fellendítésében? Íme néhány kulcsfontosságú lépés a befolyásoló marketing elkezdéséhez:

1. Határozza meg a befolyásoló marketing céljait

Mint bármely marketingstratégia esetében, itt is a végcélt kell szem előtt tartania. Tehát mielőtt megpróbálna kapcsolatba lépni egy befolyásolóval, kérdezze meg magától: “Mik a céljaim ezzel a marketing lépéssel?” Akár a márka ismertségét, hírnevét szeretné növelni, akár termékeket népszerűsíteni, a célja ismerete segít kiválasztani a megfelelő befolyásolót, akivel együttműködhet.

2. Kutatás & Hozzon létre egy befolyásoló profilt

Következő lépésként meg kell határoznia, hogy milyen típusú befolyásolóval szeretne együttműködni a márkája számára. Szánjon időt a potenciális befolyásolók kutatására az iparágában vagy niche-jében. Határozza meg az olyan számokat, mint a követők száma, a tartalom típusa, az elköteleződés szintje és hogy milyen gyakran posztolnak.

3. Hozzon létre egy marketingkampány profilt

A befolyásoló marketing kampányához profilt is létre kell hoznia. Tartalmazza a célt, amelyet ezzel a partnerséggel el szeretne érni, hogy milyen típusú promócióval jár (például termékmegjelenítés vagy említések), valamint bármilyen korlátozást arra vonatkozóan, hogy mit lehet mondani a márkáról a posztokban. Ez sok fejfájást megspórolhat, ha a befolyásoló partnersége váratlanul balul sül el.

4. Vonjon be egy befolyásolót és kérje meg, hogy hirdessen Önnek

Miután meghatározta a befolyásoló típusát, itt az ideje, hogy találjon egyet! A legjobb módja annak, hogy megtalálja a megfelelő befolyásolót a hirdetési céljaihoz, ha online eszközöket, például a Buzzsumo-t, a Followerwonk-ot és a LinkedIn-t használja.

A befolyásoló marketing platformok szintén nagyszerű forrást jelentenek új befolyásolók keresésére – ezeken az oldalakon keresztül kereshet potenciális partnereket a helyszín és az egyedi demográfiai érdeklődések alapján.

Miután kiválasztott egy potenciális befolyásoló partnert, közelítse meg őket a hirdetési projektjével, és készítse elő az ajánlatát, amelyet figyelembe vehetnek. Például készpénzben, ingyenes termékekkel vagy a kettő kombinációjával fogja őket kifizetni? Az ilyen elvárások előre történő megállapítása kulcsfontosságú, mivel sok befolyásoló szeretné tárgyalni a feltételeket, mielőtt aláírná a szerződést.

5. Futtassa a kampányát és mérje az eredményeket

Miután kiválasztott egy befolyásolót a befolyásoló marketing stratégiájához, itt az ideje, hogy elindítsa a kampányát! De hogyan biztosíthatja, hogy a befolyásoló marketing működni fog az Ön vállalkozásához? A befolyásoló marketing útmutatónk segít.

A befolyásoló kampány sikerének méréséhez fontos nyomon követni a közösségi média követőik számát és elköteleződésüket, miután kapcsolatba léptek a márkájával. Ha észreveszi, hogy megnőtt a követők vagy a posztok lájkjainak száma, az azt jelenti, hogy a kampány működik!

Ezenkívül mérnie kell a kulcsfontosságú mutatóit, például a webforgalmat, az online vásárlásokat és bármilyen egyéb mérést, amely közvetlenül érinti a befolyásoló kampányát. Ha úgy találja, hogy a kampány jól működik, érdemes lehet folytatni a befolyásoló marketinget ugyanazzal a befolyásolóval – vagy bővíteni és több befolyásolót alkalmazni!

Legjobb gyakorlatok a befolyásoló marketinghez

Nem elég csak befolyásolókat találni és elkezdeni hirdetni velük. Szilárd stratégiát is szükséges kialakítani arról, hogyan fognak együttműködni. Íme néhány legjobb gyakorlat a befolyásoló marketinghez:

Tartsa relevánsnak: Mindig olyan befolyásolókkal kell dolgoznia, akik kapcsolódnak a márkájához. Például, ha divatcége van, a legjobb, ha olyan befolyásolót talál, aki szintén a ruházati iparban dolgozik. Jöjjön felkészülten: Ne feledje, hogy a befolyásolók is szeretnének láthatóságot! Csábító lehet, hogy kompenzációt vagy többet ajánljon nekik, mint más cégek, akikkel általában együttműködnek. Győződjön meg róla, hogy készen áll egy jövedelmező ajánlatra, amikor segítségüket kéri.

Győződjön meg róla, hogy a befolyásoló ismeri a marketinget: Ha a befolyásoló sikeresen meg van győződve a termékéről vagy szolgáltatásáról, de nem tudja, mit csinál a marketing terén, akkor sem a befolyásoló, sem a terméke nem lesz sikeres. Tehát győződjön meg róla, hogy értik a marketing céljait – és hogy hogyan érhetik el ezeket együtt.

Figyeljen a részletekre: A befolyásolónak sok információt kell kapnia a termékről vagy szolgáltatásról, mielőtt népszerűsítené, hogy említhesse az összes fontos részletet a jellemzőkről, árról és arról, hol lehet megvásárolni. Kerülje a hosszú távú szerződéseket: A legjobb, ha a befolyásoló csak egy kampány erejéig kötelezi el magát a márkája népszerűsítésére a közösségi médiában. Az online befolyásolók világában a sztárok váratlan posztok és viták miatt emelkednek és süllyednek. Tehát ne engedje, hogy a márkája egy radioaktív befolyásolóhoz kötődjön.

Tartsa diszkréten: A befolyásoló marketing kulcsa a diszkréció. Fontos, hogy a befolyásoló marketinget úgy mutassák be, hogy ne tűnjön úgy, mintha a termék eladására próbálna rávenni. Ehelyett a befolyásoló meggyőzi követőit, hogy vásároljanak egy adott márkát vagy terméket, mert ők maguk is ezt teszik (még akkor is, ha a terméket azért kapták, hogy népszerűsítsék). Ez az egyik legfontosabb szabály, amikor a befolyásoló marketing útmutatójáról van szó.

Legyen készen a várakozásra: Időbe telik, amíg a befolyásolók követőtábort építenek, mielőtt egy adott marketingstratégia hatékony lehet. A befolyásoló marketing nem gyors, de megéri a várakozást. Mindig emlékezzen: A közönség felépítése a nulláról a márkája számára hónapokat vehet igénybe, és számos ezer dollárba kerülhet. Azonban a befolyásolója egy kész rajongótábort hozhat – ha van türelme várni a vírusos megjelenésre.

Próbálja ki a befolyásoló marketinget saját magának

A befolyásoló marketing nagy lépés lehet a kisebb cégek számára. Egy blog vagy Instagram fiók indítása egy dolog, de a befolyásoló marketingbe való befektetés egy másik szintre emeli a dolgot. Haladjon lassan, és kövesse a megfelelő lépéseket és legjobb gyakorlatokat, és figyelje, ahogy a megfelelő befolyásolók több láthatóságot és sikert hoznak a márkájának, mint amit valaha is várt!

Próbálta már a befolyásoló marketinget, és sikert ért el a márkája vagy vállalkozása számára? Hasznosnak találta ezt a befolyásoló marketing útmutatót? Tudassa velünk az alábbi megjegyzésekben!

Önnek is tetszhet: A YouTube marketing mint hatékony márkázási eszköz

Zofia Lipska

Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.

View all posts →