Mik a fő okai a fegyelmezetlenségnek a munkahelyen? Tudja, mik a fegyelmezetlenség szakaszai és a főbb típusai az ilyen cselekedeteknek?

A fegyelmezetlenség a munkahelyen – tartalomjegyzék:

  1. Mi a fegyelmezetlenség?
  2. A fegyelmezetlenség okai
  3. A fegyelmezetlenség szakaszai
  4. Összefoglalás

Mi a fegyelmezetlenség?

A fegyelmezetlenség a munkahelyi helytelen magatartás, amikor az alkalmazott figyelmen kívül hagyja a megállapított szabályokat és nem követi azokat. Más szavakkal, a fegyelmezetlenség a fegyelem hiánya vagy a kontroll hiánya. A fegyelmezetlenség cselekedete sok okból következik be, ezek közül néhány személyes, de sokan a kor társadalmi-gazdasági tényezőivel kapcsolatosak. Sok cégnél a fegyelmezetlenség a rossz vezetés, a bántalmazás vagy az alacsony bérek következménye.

fegyelmezetlenség

A fegyelmezetlenség okai

Igazságtalan és hatástalan vezetés – egyes vezetők hajlamosak jobban bánni egyes alkalmazottaikkal, mint másokkal, ha csak másképp is. Azok a vezetők, akik igazságtalan gyakorlatokat folytatnak, elvárhatják, hogy a fegyelmezetlenség csak idő kérdése. Azok a gyakorlatok, amelyeket a vezetőknek el kell kerülniük, a következők: bérdiszkrimináció, munkamegosztási diszkrimináció, alacsony bérek, bérkésedelem.

Rossz munkakörülmények – a munkahelyi fegyelmezetlenség egyik oka, amikor a mindennapi munka valósága elviselhetetlen, nincs esély a jó teljesítményre.

Diszkrimináció – nem minden alkalmazottnak van érvényes diszkriminációellenes politikája. Néhányan rendelkeznek politikával, de nem foglalkoznak a diszkriminációval elég korán ahhoz, hogy megakadályozzák annak negatív hatását. A diszkrimináció a kedvezményezés formájában (előléptetés, bérnövelés) az egyik tényező, amely azonnal fegyelmezetlenséget okoz az alkalmazottak körében. Jelenleg minden diszkrimináció, amely a következő alapokon történik: vallás, kor, nem, nemzetiség és faj, illegális.

Szabályok és előírások hiánya – minden cégnek rendelkeznie kell olyan politikákkal, amelyek szabályozzák az alkalmazottak magatartását a munkahelyen. Annak érdekében, hogy megmutassák, mennyire fontos a megfelelő viselkedés, a vezetőknek nemcsak a szükséges magatartási kódexről kell teljes körű információt adniuk, hanem képzést és támogatást is kell nyújtaniuk. Az elfogadható viselkedésről szóló információnak nemcsak írásban kell lennie, a megfelelő magatartást gyakorolni, dicsérni és jutalmazni kell.

Rossz kommunikáció – a vezetőknek képesnek kell lenniük meghallgatni alkalmazottaikat és ismerni aggodalmaikat, de hatékony kommunikáció nélkül ez nem lehetséges. Minden egyén szeretné, ha meghallgatnák és megértenék, az alkalmazottak nézőpontja általában az innovatív ötletek forrása, ezért a vezetőknek figyelniük kell arra, amit a munkatársaik mondanak. Kommunikáció nélkül nincs kölcsönös megértés. Azokban a cégekben, ahol a fegyelem hiányát észlelik, a kommunikációs csatornák általában megszakadtak vagy nem léteznek.

A felmerülő problémákra való figyelem hiánya – minden munkahelyi problémát azonnal kezelni kell. Nem tanácsos késlekedni azokkal a folyamatokkal, amelyek segíthetnek megoldani az alkalmazottak problémáit.

Nem elegendő felügyelet – minden csapatnak kapcsolatban kell állnia közvetlen felügyelőjével. Nem minden probléma komoly, nem minden kérdés létfontosságú, de a felügyelő jelenléte lehetővé teszi, hogy az összes kisebb problémát a helyszínen megoldják. Az a személy, aki tudja, hogyan kell kezelni a fegyelmi problémákat, és megfelelő hozzáállással rendelkezik, képes integrálni az alkalmazottakat hatékony, jól szervezett csapatokba.

A fegyelmezetlenség szakaszai

Kisebb szabálysértések – lehet egy olyan cselekedet, amely nagyon kevés kárt okoz. Néhány kisebb szabálysértés minden alkalmazottal előfordulhat, még a jóval is, mivel általában gondatlansággal, hanyagsággal és hasonlókkal kapcsolatos. Általában a vezető által kiadott szóbeli figyelmeztetés elegendő az ilyen viselkedés megállításához.

Jelentős szabálysértés – az ilyen cselekedetek súlyosabbak és károsabbak a cég számára. Ezek negatívan befolyásolhatják a többi alkalmazott morálját, vagy kárt okozhatnak a cég vagyonában. Ebbe a csoportba tartoznak: lopás, engedetlenség, hazugság, csalás, gyenge munkateljesítmény stb.

Grave offences – minden illegális természetű cselekedet ebbe a kategóriába tartozik. Kábítószer-fogyasztás, verekedés, dohányzás, zaklatás, bántalmazás szerepel a listán.

A fegyelmezetlenséggel kapcsolatos legrosszabb problémák a jelenlét problémáival kapcsolatosak. Az alkalmazottaknak kisebb vagy nagyobb problémáik vannak az időbeosztással vagy a távolléttel. Ez a legelterjedtebb probléma a cégeknél, és általában a leggyakoribb. A második legfontosabb példa a fegyelmezetlenségre az engedetlenséggel kapcsolatos cselekedetek, amikor az alkalmazottak nem hajlandók engedelmeskedni a parancsoknak vagy használni a megfelelő biztonsági eszközöket. A következő példasorozat olyan viselkedéseket tartalmaz, mint a lopás, hazugság és plágium. Azok az alkalmazottak, akik úgy döntenek, hogy így viselkednek, nem megbízhatók, és ez komoly problémát jelent a szervezet számára.

fegyelmezetlenség

Összefoglalás

Sok oka van a fegyelmezetlenségnek a munkahelyen. A legfontosabb tényezők lehetnek kulturális vagy társadalmi-gazdasági jellegűek. A fegyelmezetlenség legtöbb oka a rossz vezetési technikákra és a rossz munkakörülményekre vezethető vissza. Az utóbbi csoport okai személyes forrásúak. Minden fegyelmezetlenségi eset három kategóriába sorolható: kisebb vétségek, jelentős vétségek és elviselhetetlen vétségek. Mindegyiknek más oka lehet. Minden vezetőnek fel kell készülnie a fegyelmezetlenség kezelésére, és még inkább képesnek kell lennie a munkahelyi vétségek megelőzésére.

Olvassa el ezt is: A sokszínűségkezelés és az egyenlő foglalkoztatási lehetőség kapcsolata a munkahelyen

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on.

Nicole Mankin

HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.

View all posts →