A szövegírói tehetség nem ugyanaz, mint hatékony tartalom generálása az interneten. Az internetezők sok ingertől elvonják a figyelmüket a böngészés során, ráadásul – olyan szövegek kidolgozása, amelyeket nemcsak számítógép képernyőjén, hanem okostelefonon is olvasnak, megfelelő formázást igényel. Ezért, ha szeretnéd megtanulni, hogyan készíthetsz hatékony tartalmat az internetre – nézd meg webírási elveinket.
Webírási elvek – hogyan írj az internetre?
- Webírási elvek – háttérinformációk
- Fejlessz világos címsorokat
- Biztosíts belső linkelést, hogy fenntartsd a címzett figyelmét
- A világos szöveg könnyebben olvasható
- A webírás egyszerű tartalom létrehozását jelenti
- A weboldalak számára készült tartalom bizalmat inspirál
- Fejleszd webírási készségeidet
Webírási elvek – háttérinformációk
A webes tartalom létrehozásának művészete folyamatosan fejlődik – mind a felhasználói szokások, mind a legjobb gyakorlatok, amelyek megkönnyítik az információk feldolgozását, változnak. Mi a különbség egy standard cikk és egy weboldalon közzétett bejegyzés között?
A tapasztalat azt mutatja, hogy az internetezők nem olvassák el a cikkeket mélyrehatóan, az elejétől a végéig, inkább a tartalom átfutására összpontosítanak – mindezt azért, hogy gyorsan elérjék a figyelemfelkeltő és kívánt információt.
Hogyan teheted vonzóbbá a tartalmadat, és hogyan ragadhatod meg a közönséged figyelmét? Az alábbiakban néhány webírási elvet találsz, amelyek segítenek felfedezni a webes írás művészetét.
Fejlessz világos címsorokat
Ennek két oka van:
- Először is, a megfelelően elnevezett bekezdők világos és egyértelmű jelzést adnak arról, hogy a olvasó mit várhat a tartalomtól. Ez egyfajta ízelítő a tartalomból, ami arra ösztönözheti az olvasót, hogy folytassa az olvasást.
- Másodszor, a H2-H4 címsorok használata is fontos az SEO szempontjából, ezért ügyelj arra, hogy a címsorokat releváns kulcsszavakkal töltsd meg. A világos és logikus bekezdésekre való világos felosztás ösztönzi a címzettet, hogy tovább felfedezze a tartalmat. Nézd meg a szövegünket arról, hogyan írj jó címsorokat.
Biztosíts belső linkelést, hogy fenntartsd a címzett figyelmét
Szövegek létrehozásakor gyakran előfordul, hogy a szerző olyan témákat említ, amelyeket már korábban tárgyaltak – linkek hozzáadása a már közzétett tartalomhoz, amely potenciálisan vonzó lehet az olvasók számára, nemcsak a címzett idejét és figyelmét tartja meg az oldalon, hanem pozitív hatással van a SEO-ra is.
A korábbi publikációk hivatkozása lehetővé teszi a már létező tartalom újrahasznosítását.
A világos szöveg könnyebben olvasható
Az online tartalom böngészése gyakran útközben és okostelefon képernyőjén történik. Ez magyarázza, miért fontos, hogy a szöveg megfelelően legyen struktúrálva, hogy ne terhelje meg az olvasót. Ez az egyik olyan webírási elv, amelyet nem lehet figyelmen kívül hagyni.
A rövid bekezdések és mondatok használata megkönnyíti a befogadást, és ösztönzi az olvasót, hogy tovább felfedezze a cikket. Ez különösen fontos a mobil eszközök felhasználói számára – ilyenkor az ilyen világos szöveg aranyat ér, nem fárasztja a szemet, és ösztönzi a további olvasást.
A rövidebb szövegrészek könnyebben befogadhatók és könnyebben megjegyezhetők.

A webírás egyszerű tartalom létrehozását jelenti
A szövegtervezés művészete összetett kérdések egyszerű módon történő megírását jelenti, amelyet a felhasználó megérthet és könnyen assimilálhat. Sok esetben a kevesebb több elv működik, amely szerint a bonyolult mondatok elkerülése és a kérdések egyszerű nyelven történő bemutatása lehetővé teszi, hogy széles közönséget érj el.
Így, ha szélesebb közönséget szeretnél elérni a cikkeddel – beszélj a nyelvükön.

A weboldalak számára készült tartalom bizalmat inspirál
Az interneten történő tartalom böngészése során gyakran találkozunk olyan leírásokkal, amelyek nem sokat adnak hozzá, és nem adnak konkrét választ a felhasználó kérdésére.
A tartalom kidolgozása során érdemes a tényeken alapuló szövegekre összpontosítani, amelyek segítenek megoldani az internetező problémáját, valamint érdeklik őt és szakértői képet építenek azáltal, hogy tudást osztanak meg. A hatékony tartalommarketing hosszú távon megtérül, és lehetővé teszi új felhasználók vonzását.
Fejleszd webírási készségeidet
A webírás manapság kulcsfontosságú készség a webes tartalom létrehozásakor. Legyél akár szövegíró, marketinges vagy e-kereskedelmi szakember, a hatékony webírásnak kell lennie a készségeid kiindulópontjának.
Rendszeres gyakorlással észlelheted a hatékony megoldásokat, és pontosan azt a tartalmat nyújthatod, amire a közönségednek és az ügyfeleidnek szüksége van.
Szeretnél kapcsolatban maradni a tartalmunkkal? Csatlakozz a Facebook közösségünkhöz
Mira Bodhi
Ismeri a szabadúszó munkának az előnyeit és hátrányait, és mégis a legjobbat hozza ki belőle. Az időgazdálkodás és az önmotiváció a legnagyobb előnyei. Jelenleg digitális nomád, és az egész világot bejárva dolgozik.