Hogyan tudják a vezetők hatékonyan kezelni a távoli munkavállalók elvárásait? A különböző iparágakban dolgozó munkavállalók üdvözölték a távmunkavégzés lehetőségét – ez lehetővé teszi számukra, hogy időt takarítsanak meg, amit korábban ingázással töltöttek (és gyakran dugókban állva vagy a tömegközlekedési késésekkel küzdve), a munkára összpontosítsanak anélkül, hogy az irodai kollégák elvonják a figyelmüket, vagy bárhol elvégezzék feladataikat az egyéni igények és tervek szerint. A vezetők is látják az előnyeit – a legtöbb tanulmány azt mutatja, hogy a távmunkások termelékenysége ugyanaz, vagy néha még magasabb, mint az irodai munkavállalóké. Azonban a távoli csapat felügyelete kétségtelenül kihívást jelent, és más együttműködési szabályokat igényel.
Hogyan tudják a vezetők hatékonyan kezelni az elvárásokat – tartalomjegyzék:
- Tedd meg az első lépést – állítsd fel az együttműködés szabályait
- Kezdj a nulladik napon – az onboarding folyamat
- Tegyük a kommunikációt a középpontba
- A távmunkások elvárásainak kommunikálása – összefoglalás
A megfelelő távoli együttműködés mindkét fél elkötelezettségéből fakad, és a jól megalapozott, világos kommunikáció eredménye. Ez megkönnyíti a jó kapcsolatok fenntartását a távmunkásokkal. Ma megosztjuk veled tippjeinket arról, hogyan beszélgess a távmunkásokkal, hogy kidolgozd a kommunikációs stratégiádat, amely átadja az üzenetedet és megteremti a megfelelő munkakörülményeket.
Tedd meg az első lépést – állítsd fel az együttműködés szabályait
Milyen órákban kell a távmunkásoknak szolgálatban lenniük? Hogyan kell jelenteniük a teljesítményüket? Milyen gyakran fognak zajlani a visszajelző megbeszélések, amelyek összefoglalják a haladást?
Ezek csak a jéghegy csúcsát jelentik a kérdéseknek, amelyeket minden vezetőnek fel kell tennie, aki elkötelezett a hatékony távoli együttműködés megvalósítása iránt. Ennek a lépésnek a megtétele megköveteli, hogy megértsük, mik a távoli munkavégzés kihívásai (beleértve a megfelelő időgazdálkodás problémáját, a munka-magánélet egyensúlyának elvételét, a könnyű elvonásokat, a kommunikációs nehézségeket, a nem megfelelően működő eszközöket, vagy az interperszonális kapcsolatok hiányát), valamint hogy megtaláljuk a módját, hogy enyhítsük ezeket azáltal, hogy a legjobb környezetet biztosítjuk a munkavállalók számára, hogy otthonról végezhessék feladataikat.
A távoli együttműködés elvein kívül érdemes közösen meghatározni a célokat is, amelyeket egy személynek el kell érnie egy adott időszak alatt (KPI-k). Ez a legegyszerűbb módja az elvárások kommunikálásának, miközben biztosítja a munkavállaló termelékenységét, aki törekedni fog ezek elérésére, és függetlenül figyelemmel kíséri, hogy hol tart a munkája jelenleg. Az ilyen célokat minden munkavállalónak meg kell határozni, mivel segítenek fenntartani a motivációjukat a munkára.
Kezdj a nulladik napon – az onboarding folyamat
A megfelelő onboarding folyamat végrehajtása, azaz az új munkavállalók bevezetése a cégbe és a feladataikba kulcsfontosságú ahhoz, hogy kényelmesen érezzék magukat a szervezetben, valamint hogy megismerjék a követendő szabályokat és az elvárásokat. Ezért ezeket a kérdéseket érdemes átgondolni és leírni az első találkozó előtt (a korábbi pont szerint), hogy mindent világossá tegyünk számukra, és biztosítsuk, hogy tisztában legyenek a követelmények terjedelmével. Érdemes, ha a munkavállaló látja, hogy a leírt együttműködési irányelvek minden csapattagra vonatkoznak, ha betartják – ez megkönnyíti a folyamatot, hogy elfogadják őket és hozzászokjanak a dolgok működéséhez.
Ha a meglévő, nem újonnan felvett munkavállalók távmunkára váltanak, akkor is dönthetsz egyfajta onboarding folyamat lebonyolítása mellett – egy találkozó megszervezése és világos magyarázat arról, hogy hogyan fog változni a meglévő együttműködés, és mi várható el mindenkinek, erősen ajánlott. A távmunkában dolgozó embereknek tisztában kell lenniük ezekkel a kérdésekkel, mert sok munkáltató még mindig a távmunkát előnyként kezeli (és nem a napi feladatok hatékony végrehajtásának módjaként), ami azt jelenti, hogy bizonyos további felelősségeket vagy korlátozásokat ró a munkavállalóira.

Tegyük a kommunikációt a középpontba
A távmunkavégzés egyik legnagyobb kihívása kétségtelenül az egyének közötti hatékony kommunikáció megvalósítása – sok munkavállaló jelzi, hogy ez az a terület, amelyet a legproblémásabbnak talál, mivel akadályozza a feladataik elvégzését. Végül is a távoli párbeszédek soha nem helyettesítik a személyes találkozókat, és nem teszik lehetővé, hogy olyan gyorsan kapj visszajelzést, mint amikor ugyanabban a szobában vagy épületben vagy (mert például egy személy éppen egy megbeszélésen van, elmulaszt egy értesítést, megjelenik és elfelejti visszaírni, stb.).
Azonban megkönnyítheted a folyamatot azzal, hogy tájékoztatod a munkavállalókat a kommunikációs eszközökről, amelyeket a cég használ, és a kommunikáció szabályairól, például sürgős és nem sürgős ügyekre osztva. A már feltett kérdések vagy a felülvizsgálatra továbbított dolgok emlékeztetőinek küldésére vonatkozó részletes irányelvek is hasznosak lehetnek.
A távmunkások elvárásainak kommunikálása – összefoglalás
A vezető elvárásainak megfelelő kommunikáció a munkavégzésről és minden munkavállaló teljesítményéről a hatékony távoli együttműködés alapja. Ezért olyan fontos, hogy készíts egy világos irányelveket tartalmazó leírást, amelyhez minden csapattag hozzáférhet, és tudja, hogyan kell betartani.
Azonban emlékezned kell arra, hogy a vezetői feladatod nem ér véget itt. Ahhoz, hogy a gyakorlatban reagálj az elvárásaidra, gondoskodnod kell a rendszeres csapatmegbeszélések ütemezéséről (amelyek az integrációra is fókuszálnak, mint a személyes kapcsolatok felzárkóztatásának része), technikai támogatást kell nyújtanod problémák esetén, valamint segítened kell a munka megszervezésében és figyelni a megfelelő munka-magánélet egyensúlyra. Ha mindezen elemeket összekapcsolod, biztosan professzionálisan fogod irányítani a távoli csapatot.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten, TikTokon.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.