Jól megtervezett karrieroldal lehetőséget ad arra, hogy pozitív első benyomást keltsünk a weboldal látogatójában. Még az is, aki elméletileg nem keresett új állást, érezheti a változás iránti vágyat és jelentkezhet. Az új jelöltek vonzása érdekében biztosítani kell, hogy a megjelenés megfelelő legyen. Mutasd be az értékeket, ismertesd a cég küldetését, és ne felejtsd el a személyiségét. Minden elemet a megfelelő grafikával tervezz meg. Nézd meg útmutatóinkat a tökéletes karrieroldalról, és tudd meg, miért is érdemes egyáltalán ilyet létrehozni.
Hogyan készítsünk karrieroldalt egy weboldalon? – tartalomjegyzék:
- Mi az a karrieroldal?
- Milyen információkat keresnek a jelöltek egy cég karrieroldalán?
- Ismertesd a cégedet
- Mutasd be, milyen típusú munkavállalókat keresel
- Emeld ki az aktív álláshirdetéseket
- Ismertesd a juttatásokat
- Mutasd be, miben különbözöl
- Tájékoztass, hogyan zajlik a toborzási folyamat
- Ismertesd a munkavállalókat
- Most minimalizáld mindezt
- Válaszolj a sürgető kérdéseidre
- Adj esélyt a kapcsolattartásra
- Mutasd be a közösségi médiádat
Mi az a karrieroldal?
A legtöbb ember, aki új munkalehetőségeket keres, passzív álláskereső. Nem nézik a munkaportálokat, de ha találnak egy érdekes ajánlatot, ami felkeltette az érdeklődésüket, lelkesen jelentkeznek. Azok, akik aktívan keresnek munkát, szintén alaposan megvizsgálják a munkáltatókat. Fő információforrásuk a cég weboldala.
Azonban a munkalehetőségek létrehozása és közzététele kicsit túl kevés. Ez az oldal az egyetlen lehetőség arra, hogy felkeltsük a potenciális jelöltek érdeklődését és meggyőzzük őket a jelentkezésről. Nézd meg, mit érdemes feltüntetni a karrieroldalon, és miért fontos, hogy professzionális megjelenésű legyen.
Milyen információkat keresnek a jelöltek egy cég karrieroldalán?
A karrieroldal egy olyan hely, amelyet a potenciális munkavállalók számára terveztek. Érdemes figyelembe venni az ő preferenciáikat, hogy olyan helyet hozzunk létre, ahol választ találhatnak a kérdéseikre. A jelöltek által keresett kulcselemek közé tartozik:
- A fizetés mértéke
- További juttatások
- Helyszín, távmunkalehetőség
- A cég kultúrája és értékei
Mivel a jelöltek ilyen információkat keresnek, érdemes foglalkozni a kérdéseikkel. Azonban ezt úgy kell tenned, hogy az érdekes és tényszerű is maradjon. Egy oldal áll rendelkezésedre, hogy meggyőzd őket, hogy itt érdemes jelentkezni. Egy oldal, hogy új tehetségeket vonzz a cégedbe.
Ismertesd a cégedet
Itt van lehetőséged arra, hogy alapvető információkat mutass be a cégedről. Dicsekedj új technológiákkal, a megszerzett tanúsítványokkal, vagy egy kulcsfontosságú partnerrel való kialakított együttműködéssel.
Az információnak vonzónak kell lennie a címzett számára, aki jobban meg szeretné ismerni a céget. Nagyszerű ötlet, ha az alkalmazottak szemén keresztül mutatod be a szervezetet. Bátoríthatod őket, hogy vegyenek részt ennek a könyvjelzőnek a létrehozásában. Így a cég megszerzi az emberi tényezőt, ami sokkal meggyőzőbben hat a jelöltre.
Az információ egy dolog. Azonban az is számít, hogyan közvetíted. Ha a tartalom unalmas, mint a legtöbb esetben, az eredmény egy dolog lesz – a jobb felső sarokban lévő kereszt megnyomása. A munkavállalói piac könyörtelen. A jelöltek választják ki a számukra megfelelő ajánlatot, nem fordítva. Az emberek nem szeretik a sok szöveget olvasni, ezért ügyelj arra, hogy az információ érdekes formában legyen bemutatva. Használhatsz infografikákat, diagramokat, vagy fogadhatsz egy videóprezentációra, amit az alkalmazottak készítettek. Egy ilyen bemutató biztosan jobban fogadott lesz.
Mutasd be, milyen típusú munkavállalókat keresel
Különböző iparágak különböző szakembereket keresnek. Míg ez számodra nyilvánvalónak tűnhet, mások számára nem biztos. Egy tipikus gyártó cég gyakran saját könyvelőit, IT szakembereit vagy programozóit is alkalmazza. Ezért világosan emeld ki az oldalon, mivel sok jelölt még csak nem is sejti, hogy ez lehet a potenciális munkahelyük.
Emeld ki az aktív álláshirdetéseket
Aki jelenleg munkát keres, annak különösen fontos, hogy tudja, kit keresel “most”. Ez megmutatja számukra, hogy érdemes-e önéletrajzot küldeni egy adott céghez vagy sem.
Érdemes kiemelni azokat a pozíciókat, amelyekre jelenleg nyitott toborzás van, de nem érdemes elzárkózni egy potenciális lehetőségtől, hogy tehetséget nyerj egy másik területről. Egy ilyen tartalék lehetőség a különálló tehetségadatbázis létrehozása, ahová a jelöltek elküldhetik az önéletrajzukat, még akkor is, ha a toborzás jelenleg zárva van. Az alkalmazottak a vállalatok éltető elemei, ne veszítsd el a lehetőséget, hogy egy egyedi gyöngyszemet alkalmazz.
Ismertesd a juttatásokat
Érdekes munka, amely további fejlődési lehetőségeket kínál, és a jelöltnek megfelelő fizetés kulcselemek, amelyek befolyásolják a választást. Azonban a munkáltató által kínált további juttatások is egyenlő fontosságú tényezővé válhatnak.
Jó ötlet alaposan felsorolni a nem bér jellegű juttatásokat, amelyeket egy adott cégnél kínálnak a karrieroldalon. Legyen szó extra magánellátásról, sportkártya-támogatásról vagy további fejlesztési tréningek lehetőségeiről, vagy talán gyümölcs csütörtökökről – írd le. Ezzel megmutatod a jelölteknek, hogy törődsz az alkalmazottaiddal, és hogy kellemes légkör uralkodik közöttük. Ez az elem hozzájárul a pozitív munkavállalói márkázáshoz.
Mutasd be, miben különbözöl
Sok cég esetében a juttatások szinte azonosak, és a további magánorvosi ellátás gyakorlatilag standard. Ha így írsz, a céged nem fog emlékezetes maradni a jelölt számára. El fog tűnni az ajánlatok tengerében. A munkavállalói piac kreativitást igényel. Mutasd be azokat az elemeket, amelyek megkülönböztetnek. Nem kell, hogy nagy dolog legyen, ami számít, az a meglepetés és az eredetiség.
Tájékoztass, hogyan zajlik a toborzási folyamat
Próbáld elkerülni a unalmas információkat, mint például: az önéletrajz elküldése után 30 napon belül fel fogjuk venni a kapcsolatot a kiválasztott jelöltekkel. Gondolj rá úgy, mint egy lépésről lépésre történő bemutatóra. Fogd meg a jelölt kezét, és mutasd meg neki, mi fog történni lépésről lépésre – lehetőleg ikonok használatával. Ez egy jó hely arra is, hogy említsd, milyen dokumentumokra lesz szükség a jelentkezéshez.
Ismertesd a munkavállalókat
Egy vállalat emberekből áll. A boldog alkalmazottak látványa, akik mosolyognak a munkahelyükön, biztosan pozitív fogadtatásra talál. Ebben az alcímben mutasd be a toborzót is. Ő lesz az a személy, akivel a jelölt először kapcsolatba lép. A toborzási interjú egy élmény, de egyben stresszes pillanat is. Egy ilyen bemutató segít egy kicsit csökkenteni a félelmet.

Most minimalizáld mindezt
Ne feledd, hogy a kevesebb néha több. A weboldalnak világosnak kell lennie, és egyértelmű válaszokat kell adnia a jelöltnek. A túl sok információ nem lesz jó megoldás. Válassz érdekes bemutatót, grafikákat, infografikákat és videókat.
Válaszolj a sürgető kérdéseidre
Ezt megteheted a GYIK szekció vagy a chatbot segítségével. Ez megadja a jelöltnek azt az érzést, hogy nem maradt egyedül az információval. Segít neki összefoglalni a tudást és javasolni, mit tegyen ezután. Ez egy nagyszerű hely arra is, hogy alapvető tippeket adj, hogyan készüljenek fel egy toborzási interjúra. Gondolj erre a helyre úgy, mint egy lehetőség arra, hogy foglalkozz a jelölt minden aggályával.
Adj esélyt a kapcsolattartásra
Ez az utolsó lépés, amelyen keresztül el kell vezetned a potenciális munkavállalódat. Helyezz el egy világos linket vagy kapcsolati űrlapot, hogy pontosan tudják, hogyan jelentkezhetnek. Ez a teljes út végső állomása, és erről nem szabad megfeledkezned.
Mutasd be a közösségi médiádat
Ma gyakorlatilag minden cég használja a Facebookot, Instagramot, Twittert vagy TikTokot. A karrier fül felbecsülhetetlen forrása a cég tudásának, míg a közösségi média lehetőséget ad arra, hogy bepillantást nyerjünk a kulisszák mögé. A fényképek vagy videók bemutatják a cég mindennapi életét, bemutatják az egyes alkalmazottakat, és egy kicsit többet mesélnek a cég légköréről.
Manapság a karrier fül elengedhetetlen bármely cég számára. Még ha nem is toborzol aktívan, ügyelj arra, hogy vonzó legyen. Soha nem tudhatod, mikor lesz szükség új munkavállalóra, és ha hagysz egy kapcsolati űrlapot, akkor lesz egy tartalék listád a jelentkezőkről. Ne feledd, hogy minél világosabb a karrier fül, annál jobb a jelöltek számára. Tedd közzé a szükséges információkat, de ami a legfontosabb, ügyelj arra, hogy a cég úgy legyen hirdetve, ahogyan te látod.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.
Nicole Mankin
HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.