Mindannyian egyetértenek abban, hogy az események a pandémia óta már nem ugyanazok, és számítani kell a különböző típusú események (kiállítások, konferenciák, panelbeszélgetések, webináriumok stb.) szervezésének további fejlődésére. Ha azon gondolkodik, hogy egy konkrét eseményt beiktat a naptárába az év végén vagy már a következő évben, figyeljen a marketing ezen területét formáló legfontosabb trendekre. Olvasson tovább.
Eseménymarketing trendek 2023 – tartalomjegyzék:
Hibrid eseményformák
A pandémia után az emberek továbbra is rugalmasságot várnak el az események formáját illetően – azaz a lehetőséget, hogy részt vehessenek rajtuk online és offline is (a szükségleteik és lehetőségeik függvényében egy adott időpontban). Sokan értékelik, hogy távolról is részt vehetnek egy eseményen, akár munka vagy más tevékenységek közben, amikor csak egy telefonra vagy laptopra van szükségük.
A hibrid eseményformák fenntartásának szükségessége 2023-ban új kihívásokat jelent a szervezők számára egyrészt (különösen a logisztika és a promóció terén), másrészt viszont lehetőséget kínál arra, hogy több résztvevőt vonzzanak az egész eseményre anélkül, hogy jelentősen növelnék a költségeket.

Bleisure
A 2023-ban kétségtelenül figyelmen kívül nem hagyható trendet bleisure-nek nevezik, és a business (üzlet) és pleasure (szórakozás) szavak kombinációja. Ez a COVID-19 pandémia 2 évének eredménye – manapság nagyra értékeljük a lehetőséget, hogy élő eseményen részt vegyünk, de fontos számunkra az is, hogy egyszerűen pihenhessünk közben (távol a családtól és a napi kötelezettségektől). Éppen ezért az esemény helyszíne, beleértve a szállodát és annak szolgáltatásait, a környék szabadidős lehetőségei vagy a szervezők által kínált további tevékenységek különös jelentőséggel bírnak. Bármilyen élő esemény tervezésekor ezeket a résztvevők igényeit is figyelembe kell venni.
Fenntartható fejlődés
Az események gyakran társulnak tonnányi pazarlott étellel, nagy mértékű erőforrás-felhasználással (pl. energia) vagy megnövekedett hulladéktermeléssel, ami nem gyakorol pozitív hatást a környezetre. Van egy kockázat, hogy a résztvevők egyre inkább a környezetre kisebb hatással bíró távoli formát választanak – így a 2023-ban eseményeket szervező cégeknek erre a szempontjára is figyelniük kell.
Mit tehetnek a szervezők a különböző típusú események környezetre gyakorolt negatív hatásának minimalizálása érdekében? Néhány a legnépszerűbb és legegyszerűbb gyakorlatok közül:
- az eldobható műanyag termékek (poharak, tányérok, evőeszközök stb.) környezetbarát (pl. papír) alternatívákkal való helyettesítése,
- a hulladék újrahasznosításának biztosítása az esemény során, megfelelő szemétgyűjtő edények elhelyezésével minden lehetséges helyen,
- a résztvevők számára csak digitális formában biztosított anyagok
- fenntartható fejlődésre összpontosító catering szolgáltatások igénybevétele (pl. helyi és bio termékekből készült ételek készítése),
- biztosítani, hogy a megmaradt ételt ne dobják a szemétbe, hanem a megfelelő entitásokhoz (pl. éttermekhez) kerüljön.
Modern technológiák
A technológia fejlődése jelentősen javította sok vállalkozás napi működését, lehetővé tette az online boltok számára, hogy hasonló vásárlási élményt kínáljanak a vásárlóknak, mint egy bevásárlóközpont látogatása, és számos lehetőséget biztosított az adatelemzéshez. Azonban ez csak a jéghegy csúcsa a mesterséges intelligencia és gépi tanulás, AR vagy VR felhasználásának lehetőségei szempontjából. Az ilyen technológiák már sok területen működtek – így érdemes őket az eseménymarketingben is bevezetni. Mit nyerhet ezzel?
A modern megoldások lehetővé teszik a résztvevők kezelésének javítását (pl. egy automatizált chatboton keresztül, amely a legfontosabb kérdésekre válaszol, tehermentesítve a szervezőket ettől a feladattól), felgyorsítják a résztvevők regisztrációját (pl. arcfelismerő rendszerrel), növelik a networking lehetőségeket (alkalmazást valósíthat meg más résztvevők elérésére) vagy egyszerűen fokozzák az élményt az esemény során (érdekes VR/AR technológia alkalmazása az esemény témájával összhangban). Ha 2023-ban teljesen modern vásárokat, konferenciákat vagy más eseményeket szeretne szervezni, amelyekben a résztvevők örömmel vesznek részt, nem feledkezhet meg erről az elemmel.
Eseménymarketing trendek – összegzés
A valóság nagyon dinamikusan változik, ahogyan azt a COVID-19 pandémia tökéletesen megmutatta – a világ egész történetében ennek az időszaknak a következményeivel különböző területeken (beleértve az eseménymarketinget) hosszú ideig szembesülni fogunk.
Olvassa el ezt is:Hogyan kezeljük a projektmenedzsment legfontosabb problémáit?
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTokon.
Zofia Lipska
Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.