Mi az a pitch deck? A pitch deck egy tömör prezentáció, amelyet kifejezetten arra hoztak létre, hogy meggyőzze a befektetőket egy startup finanszírozásának megkezdéséről. Fő feladata, hogy bemutassa a startupot a külső feleknek egyedi végtermékével együtt. Leggyakrabban a diák bemutatják a problémát, amelyre a vállalkozás összpontosít, hogyan lehet azt megoldani, a pénzkereseti módot, és végül a befektetők felé támasztott konkrét elvárásokat.

Mi az a pitch deck? – tartalomjegyzék:

  1. Mi az a pitch deck?
  2. Hogyan készítsünk jó pitch deck-et?
  3. Mit kell tartalmaznia egy pitch deck-nek?
  4. Összefoglalás

Mi az a pitch deck?

A pitch decknek érintenie kell a befektetők számára kulcsfontosságú szempontokat, biztosítva egy üzleti tervet a startupod számára. Ugyanakkor nem lehet túl hosszú vagy monoton sem. Még a legjobb és leginnovatívabb üzleti ötletet is kreatívan kell bemutatni.

A pitch deck elkészítése a saját vállalkozásod történetének elmondásáról szól. Bár az alapítók kiválóan értik a startupjuk különböző aspektusait, a külső befektetőknek mélyebb ismeretekre van szükségük a témában. A pitch deck tehát hasznos eszközzé válik a vállalkozás felépítéséről és előnyeiről szóló legrelevánsabb információk közvetítésére. mi az a pitch deck

Hogyan készítsünk jó pitch deck-et?

A befektetőkkel való találkozóra való megfelelő felkészülés valójában befolyásolja az egész vállalkozás jövőjét. Amikor az ötletedet pitch deck formájában értékesíted, érdemes alkalmazni a személyre szabás szabályát. Az első lépés az, hogy megismerd a befektetőidet, korábbi együttműködéseiket és folyamatban lévő projektjeiket.

Az ilyen információk lehetővé teszik, hogy jobban megértsd azokat a fő elveket, amelyek egy adott befektetőt irányítanak az üzletben. Ennek eredményeként a kidolgozott pitch deck a preferenciáikhoz igazítható, növelve ezzel az érdeklődés felkeltésének valószínűségét a startupod iránt. Azonban a pitch deck nem csupán az egyes diákra vonatkozik, hanem a tartalmi vagy vizuális szempontokra is összpontosít. A megfelelő képzés által formált prezentáció önmagában is egyaránt fontos.

A befektetők végső döntését befolyásolhatják olyan tényezők, mint például a beszéd dinamikája, a gesztusok, a testtartás, a testbeszéd vagy akár a megjelenés. Egy karizmával, elkötelezettséggel és magabiztossággal előadott prezentáció még jobb fényben tünteti fel az egész startupot.

Jó ötlet kreatívan megközelíteni a témát, pozitív érzelmeket kiváltva a közönségből, és olyan érdekes elemeket bevezetve, amelyek segítenek kiemelkedni a versenytársak közül. A diák grafikai tervezése vagy a prezentáció általános esztétikája befolyásolhatja, hogy az ötletedet hogyan érzékelik a befektetők.

Ugyanakkor nem létezik egyetlen ideális pitch deck sablon. Minden a szektor sajátosságaitól, a startupod fő céljaitól vagy a befektetők üzleti preferenciáitól függ.

mi az a pitch deck

Mit kell tartalmaznia egy pitch deck-nek?

Bár nincs univerzális sablon a pitch deck számára, meg lehet különböztetni néhány alapvető elemet, amelyek különösen felkeltik a befektetők figyelmét. Mit kell tartalmaznia egy pitch deck-nek?

  • Értékajánlat és vízió – a prezentáció első diájának érdekes módon kell bemutatnia a startupod fő koncepcióját, hogy már az elején felkeltse a befektetők érdeklődését. Érdemes itt kiemelni a cég küldetését és vízióját is, ami jobban megérthetővé teszi a céljait.
  • Probléma – itt arra kell összpontosítanod, hogy bemutasd egy konkrét piaci igényt, és azonosítsd a kitöltendő rést.
  • Megoldás – a megoldásod a bemutatott problémára.
  • Miért most? – a diának meg kell mutatnia a befektetőknek egy adott igény sürgősségét. A világos magyarázat arra, hogy miért most van itt az ideje egy ilyen vállalkozás elindításának, motivációt jelent számukra az együttműködésre.
  • Célpiac – megbízható adatokra összpontosítva meg lehet határozni a méretet és definiálni a piaci szegmenst, amelyben működni szeretnél.
  • Termék – itt emeljük ki a megoldásod legfontosabb aspektusait. A termékbemutatódnak tömörnek kell lennie, de elég átfogónak ahhoz, hogy felkeltse a befektetők érdeklődését.
  • Csapat – ez a dia felelős az egész csapat bemutatásáért, miközben bizonyítja, hogy tehetséges és kompetens emberek állnak az ötlet mögött.
  • Üzleti modell – meg kell mutatnia a befektetőknek, hogyan tervezed pénzt keresni a startupod építése közben.
  • Verseny – egy kicsit szélesebb perspektíva lehetővé teszi a potenciális kockázatok meglátását is. A verseny előnyeinek és hátrányainak bemutatásával a befektetőknek növeled a saját hitelességedet, és megkönnyíted az ötleted megértését arról, hogyan működik a startupod.
  • Finanszírozás – ez az a rész, amelyre a befektetők különös figyelmet fordítanak. Nem titok, hogy mindannyian jelentős profitra vágynak. Ezért, amikor pitch deck-et készítesz, ne felejtsd el belefoglalni a reális pénzügyi előrejelzéseket, pl. tervezett kiadások vagy bevételek. Ugyanakkor ez a legjobb hely a pontos összeg meghatározására, amelyet a befektetőktől szeretnél.

Mi az a pitch deck – összefoglalás

A piacon folyamatosan növekvő verseny azt jelenti, hogy manapság már nem elég csupán egy innovatív ötlet, hanem a koncepció kreatív bemutatása is szükséges. A befektetők olyan szokatlan megoldásokat keresnek, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy gyorsan meggazdagodjanak. Azonban először is tudniuk kell és meg kell érteniük a startup fő céljait, és egy megfelelően megtervezett és bemutatott pitch deck lehetővé teszi számukra, hogy ezt akár néhány perc alatt elérjék.

Most olvastad el a cikket: Mi az a pitch deck? Olvasd el ezt is: Egy üzleti terv az e-kereskedelemhez.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →