Mik a legjobb közösségi finanszírozási szolgáltatások az Ön vállalkozása vagy szolgáltatása számára? Tudja, hol kezdje el az utazását a közösségi finanszírozással? A kortárs közösségi finanszírozás története és intenzív fejlődése az Indiegogo és a Kickstarter platformok 2008-as és 2009-es létrehozásával kezdődik. Ezek a nagyszerű weboldalak lehetővé teszik a pénzügyi források összegyűjtését, amelyek szükségesek az új vállalkozásához, termékéhez vagy szolgáltatásához. Olvassa el a cikket, és tudjon meg többet két igazán nagyszerű közösségi finanszírozási szolgáltatásról a projektjéhez.

Közösségi finanszírozási szolgáltatások – tartalomjegyzék:

  1. Kickstarter.com
  2. Kickstarter.com – miért érdemes kipróbálni?
  3. Indiegogo.com
  4. Indiegogo.com – Miért érdemes kipróbálni?
  5. Összegzés

2 nagyszerű közösségi finanszírozási szolgáltatás – Kickstarter.com

A Kickstarter kétségtelenül az egyik legnépszerűbb közösségi finanszírozási szolgáltatás a világon, havi 30 millió egyedi látogatóval. 2009 áprilisában alakult, és egy évvel később a 2010-es év egyik legjobb találmányaként ünnepelték. A cég több mint 4 milliárd amerikai dollárt gyűjtött össze projektek számára, és sikeresen finanszírozott több mint 162 ezer kampányt.

Kickstarter.com – miért érdemes kipróbálni?

A legfontosabb kritérium az oldal széleskörű hozzáférhetősége. Ebben az esetben a Kickstarter 25 országban (Ausztrália, Ausztria, Belgium, Kanada, Dánia, Franciaország, Németország, Görögország, Hongkong, Írország, Olaszország, Japán, Luxemburg, Mexikó, Hollandia, Új-Zéland, Norvégia, Lengyelország, Szingapúr, Szlovénia, Spanyolország, Svédország, Svájc, Egyesült Királyság, Egyesült Államok) elérhető a felhasználói számára. A cég különleges ügynökségek segítségével nyújtja szolgáltatásait a felsorolt országokon kívüli ügyfeleknek.

A gyűjtés megkezdése magában foglalja a projektek kategóriájának kiválasztását. Az egyén, aki úgy dönt, hogy használja a Kickstarter-t, 13 különböző lehetőség és 26 kategória közül választhat, mint például: design, divat, film, zene, játékok, ételek vagy új technológiák.

A Kickstarter az “all-or-nothing” (mindent vagy semmit) közösségi finanszírozási modellt alkalmazza, ami azt jelenti, hogy a projektnek el kell érnie a célját, és 100%-os forrást kell gyűjtenie ahhoz, hogy a megvalósítási szakaszba lépjen. A statisztikák azt mutatják, hogy ez a modell kedvezőbb, mint a többi, mivel több kampány sikeres, amikor ezt alkalmazzák. Ez abból adódik, hogy a közösségnek jobban be kell vonódnia a projektbe, valamint hogy a projektnek szélesebb érdeklődést kell felkeltania.

A Kickstarteren lévő hatalmas felhasználószám különösen vonzóvá teszi ezt a platformot a pénzgyűjtők számára. A Crowdfundingdojo közösségi finanszírozási szakértője szerint a Kickstarter közössége hatszor nagyobb, mint más közösségek, és az oldal látogatottsága magasabb, mint más szolgáltatásoké. A “zöld” weboldal gyakran felkelti az újságírók kíváncsiságát, és gyakran szerepel széles körben olvasott internetes oldalakon, ami hozzájárul sok internetező növekvő érdeklődéséhez.

A Kickstarter -en regisztrált projekt nem hosszabbíthatja meg a 60 napos időszakot, és a platform 5%-os díjat számít fel a teljes összegből. Ha a forrásokat nem gyűjtik össze, és a projekt célja nem teljesül, akkor nincs díj, és az összes forrás visszakerül a befektetőkhöz.

A Kickstarter további előnyöket kínál a pénzgyűjtő projektek készítőinek, mint például: a 50 elérhető lehetőség közül választható díjak kiosztásának lehetősége, valamint a Kickstarter Live funkció, amely lehetővé teszi a projekt összes támogatójával való folyamatos kapcsolatot. Ezenkívül a Kickstarter adminisztratív csapata kiemelheti a projektet a Project We Love különleges plakáttal, hogy nagyobb számú támogatókat vonzzon. Kétségtelen, hogy az oldal jelentős szabadságot biztosít a projektkészítők számára, mivel sokféle gyűjtési formát lehetővé tesz.

crowdfunding services

2 nagyszerű közösségi finanszírozási szolgáltatás – Indiegogo.com

A Indiegogo a második legnépszerűbb weboldal a Kickstarter mellett, amely lehetővé teszi a források gyűjtését projektekhez. Az Indiegogót havi 14 millió egyedi felhasználó látogatja.

Indiegogo.com – Miért érdemes kipróbálni?

A Indiegogo a projektkészítők számára világszerte elérhetőség szempontjából felülmúlja a Kickstarter-t – 244 országban elérhető. Ezért az Indiegogo jó választás olyan projektekhez, amelyek ritkán használt nyelveken készülnek, például: cseh, dán vagy svéd.

Ezenkívül a kategóriák kiválasztása a megadott projekthez széleskörű. A klasszikus kategóriák mellett, mint például: zene, videó, láthatjuk: vallás, természeti környezet, állati jogok. A platform több lehetőséget kínál, és jobban alkalmazkodik a különböző kampányokhoz.

A Indiegogo két közösségi finanszírozási szabályt alkalmaz: mindent vagy semmit és rugalmas finanszírozást. A második szabály sokkal nagyobb szabadságot ad a projektkészítőknek a gyűjtött forrásokkal kapcsolatban. Ez a rugalmas finanszírozási forma nem követeli meg az összes tervezett összeg összegyűjtését, itt minden a projektkészítőtől és az ő ötleteitől függ. Amíg a készítő folytatni kívánja a projektet, a forrásokat nem térítik vissza a befektetőknek. A készítő köteles visszatéríteni a forrásokat vagy garantálni, hogy a projekt befejeződik.

A projekt időtartama és a jutalék százaléka ugyanaz a Kickstarter és az Indiegogo esetében. Az Indiegogo további kampánykészítési funkciókat kínál, mint például: videómegosztás vagy PayPal-fizetések. Fontos tény, hogy a forrásokat azonnal átutalják a projektkészítők számláira, és folyamatosan frissítik. Az oldalon csak 20 díjlehetőség található, ezért a kampány iránti érdeklődés fenntartása nehezebb.

crowdfunding services

Összegzés

Olvassa el ezt is: A kezdők útmutatója az influencer marketinghez

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →