Tudod, mik a marketing 7 P-je? Hallottál már a marketing mixről? Milyen marketing taktikákat választottál? Tudod, hogyan segíthet a marketing 7 P-jének koncepciója a termékednek a kortárs, versenyképes piacon? Olvasd el a cikket, és tudd meg, mik a marketing 7 P-jei, és hogyan alkalmazhatod őket a marketing mix-edben.

Mik a marketing 7 P-jei? – tartalomjegyzék:

  1. Mik a marketing 7 P-jei?
  2. Termék
  3. Ár
  4. Promóció
  5. Hely
  6. Emberek
  7. Folyamat
  8. Fizikai bizonyíték
  9. Összefoglalás

Mik a marketing 7 P-jei?

A marketing 7 P-je koncepciója jól ismert a területen. Röviden, a 7 P egy olyan marketing taktikákból álló készlet, amelyeket figyelembe kell venni az ügyfelekkel való foglalkozás során. Minden marketing kampánynak világos célkitűzésekkel kell rendelkeznie, és ez csak akkor lehetséges, ha ismerjük a marketing spektrum minden elemét.

A marketing mix egy gyűjtőfogalom a vásárlói elégedettség biztosítására irányuló taktikák vagy tevékenységek készletére. A marketing 7 P-jei a marketing mix elemei. Nem számít, hogy mely elemek tűnnek a legfontosabbnak a vállalkozásod számára, a 7 P séma használata segít azonosítani a marketing tevékenységeid magját.

Összesen 7 P-je van a marketingnek, ezek a következők:

  • Termék
  • Ár
  • Promóció
  • Hely
  • Emberek
  • Folyamat
  • Fizikai bizonyíték

Termék

A 7 P koncepcióban a termék a puszta fizikai terméket vagy szolgáltatást jelenti. A termék tervezésekor figyelembe kell venni a megjelenését, használhatóságát és minőségét. Minden terméknek (legyen az termék, szolgáltatás vagy a kettő kombinációja) meg kell felelnie az ügyfelek alapvető igényeinek.

Ár

Az ár az egyetlen eleme a marketing mixnek, amely bevételt hoz. A többi elem a gyártó és az eladó oldalán költségeket képvisel. Ez azt jelenti, hogy az ár valószínűleg az egyik legfontosabb elem, mivel ha rosszul van beállítva, akkor nincs nyereség, és az értékesítési projekt megbukik. Az ár beállítása előtt ajánlott átfogó piackutatást végezni, és ellenőrizni, mi a versenytársaid ajánlata. Az ár pozicionálja a terméket a piacon, és létrehozza a márka értékét, ezért az árképzéshez kapcsolódó minden intézkedést gondosan kell végrehajtani.

Promóció

A termék eladásához tájékoztatnod kell az ügyfeleidet a létezéséről és elérhetőségéről. Bármilyen taktika, amelyet a vállalkozásod használ, hogy tájékoztassa az ügyfeleit az új kiadásról, promóciónak számít. Tehát mik a promóciós taktikák, amelyek rendelkezésedre állnak? Hirdethetsz hagyományos médián keresztül: televízió, rádió, újságok, óriásplakátok, poszterek, és digitális médián: Google, Facebook, Twitter és más csatornákon. A promóció másik formája a közönségkapcsolati technikák használata. Minden promóciós taktikának megvan a maga életciklusa, és nem mindig hatékonyak – folyamatosan alkalmazkodniuk kell a változó környezethez.

Hely

A hely egy másik fontos elem a marketing 7 P-jében. A hely a marketing mixben magában foglalja az összes helyszínt, ahol a termék létrejön, forgalmazzák és értékesítik, tehát magában foglalja mind a fizikai létesítményeket: adminisztratív épületek, gyárak, boltok, mobil üzletek, mind a nem fizikai helyeket, mint például: weboldalak, portálok és közösségi hálózati oldalak. Minden helyszín, ahol a terméked látható és megvásárolható, hely a marketing 7 P-jének koncepciójában.

A marketing 7 P-je

Emberek

Míg az ár a legfontosabb elem a pénzügyi kockázat miatt, az emberek tűnnek a legfontosabb elemnek, amikor a tapasztalatot vesszük figyelembe. Bármely egyén, aki részt vesz a terméked gyártásában, kezelésében, szállításában vagy értékesítésében, ebbe a kategóriába tartozik a marketing 7 P-jének rendszerében. Ez azt jelenti, hogy amikor az emberekről gondolkodsz, nem szabad elfelejtened az alkalmazottaidat, alvállalkozóidat, valamint a múltbeli és jelenlegi ügyfeleidet. Ezenkívül minden olyan személy, aki számít, és nyilvánosan véleményt formálhat a termékedről.

Folyamat

A folyamat eleme a marketing 7 P-jének rendszerében minden olyan folyamatra utal, amelyen a termékednek át kell mennie a gyártás pillanatától az ügyfél általi vásárlás pillanatáig. Lehetetlen teljes listát készíteni az ilyen folyamatokról, mivel a vállalkozás típusától függően változhatnak. Mégis vannak olyanok, amelyek minden értékesítési műveletnél univerzálisak, és ezek a következők: logisztika, szállítás, kiszállítás, adminisztráció. Általában minden funkciót, feladatot és tevékenységet gyakran ellenőrizni kell, hogy hatékonyan és zökkenőmentesen működjenek.

Fizikai bizonyíték

Nem minden terméknek van fizikai formája, egyesek szolgáltatások vagy online kibocsátott virtuális termékek. De az ügyfélnek mély szüksége van arra, hogy valamit kapjon a pénzéért, csak akkor, ha ez egy nyugta vagy egy másik jel a márkád létezéséről. A fizikai bizonyítékot ugyanolyan gondosan kell megtervezni, mint magát a terméket. Általánosságban elmondható, hogy minden, amit az ügyfél lát és hall a termékkel kapcsolatban, fizikai bizonyítékot alkot. A fizikai bizonyíték legszembetűnőbb részei a csomagolás és a márkázás, de a fizikai bizonyíték olyan tényezőket is magában foglal, amelyek kevésbé kézzelfoghatóak – a termék boltban elfoglalt helye, a közösségi média jelenléte és a logó formája egyaránt fontosak.

A marketing 7 P-je

Összefoglalás

A marketing 7 P-je koncepciója alkalmazható a marketing stratégiád minden aspektusára. Ahhoz, hogy egy koherens üzenetet küldj az ügyfeleidnek a márkádról és a termékedről, elemezned kell mind a hét elemet együtt. Ahhoz, hogy esélyt adj a vállalkozásodnak a kortárs, egyre versenyképesebb piacon, gyakran értékelned kell a marketing 7 P-je koncepcióját a terméked szempontjából. Nem elég tudni, mik a marketing 7 P-jei, hanem fontos, hogy a koncepciót rendszeresen használd, mivel ez lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy valóban nagyszerű eredményeket érjenek el.

Olvasd el ezt is: A kezdők útmutatója az influencer marketinghez

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on.

Zofia Lipska

Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.

View all posts →