Hogyan érjük el azokat a határozatlan vásárlókat, akik elhagyják a bevásárlókosarukat, és bátorítsuk őket, hogy térjenek vissza a weboldaladra? Próbáld ki a remarketinget! De mi is az a remarketing? Olvass tovább.
Remarketing – tartalomjegyzék:
- Mi az a remarketing?
- Hogyan működik a remarketing?
- Hirdetés, ami követi a felhasználót
- Hogyan működik a remarketing a Google Ads-ben?
- Mire van szükséged a remarketing elkezdéséhez a Facebookon?
- Növeld a profitot remarketinggel

Mi az a remarketing?
A remarketing egyre népszerűbb technika, amely a termék- vagy szolgáltatásweboldalt elhagyó vásárlók befolyásolására összpontosít.
A remarketing kampányok ötlete arra összpontosít, hogy emlékeztető hirdetéseket jelenítsenek meg azoknak az embereknek, akik meglátogatták az oldalt és konkrét lépéseket tettek. Az ajánlat újra bemutatása egy szembarát formátumban egy másik kulcspont, amely mélyíti a szükségletet a kínált termék vagy szolgáltatás iránt. Úgy hangzik, mint egy hatékony módja annak, hogy csak az érdeklődő vásárlókat érjük el? Valóban az!
Hogyan működik a remarketing?
Egyszerűen fogalmazva – a remarketing lehetővé teszi, hogy hirdetéseket jelenítsenek meg egy olyan címzettcsoportnak, aki korábban meglátogatta a weboldalt és végrehajtott egy előre meghatározott lépést – pl. egy termék kosárba helyezése anélkül, hogy befejezte volna a vásárlást.
Ez biztosítja a marketingesek számára, hogy egy érdeklődő személlyel foglalkoznak, aki valamilyen okból nem fejezte be a vásárlási folyamatot.
Hirdetés, ami követi a felhasználót
A remarketing lehetőséget kínál arra, hogy kövessük az érdeklődő internetezőt – ennek köszönhetően megismerheti a céget egy többszörözött üzenet révén. Ráadásul növeli a fogyasztói bizalmat a cég iránt, mivel hirdetéseket jelenít meg a napi szinten látogatott weboldalakon.
A szabad terület finom használata ezen hirdetési forma számára (csak szavakkal, kulcsszavakkal vagy grafikával) hitelesebbé teszi az üzenetet, és nem tolakodó termék- vagy szolgáltatásbemutatás.
Hogyan működik a remarketing a Google Ads-ben?
A Google remarketing segítségével sikeresen bemutathatod termékedet vagy szolgáltatásodat a határozatlan vásárlóknak a Google keresőmotorja és hirdetési hálózata alapján. Ez magában foglalja a partnerweboldalakat, portálokat és még a YouTube-ot is.
Hogyan néz ki ez a gyakorlatban?
A gyártó weboldala speciális kódot telepít, hogy a látogatókat a potenciális ügyfelek listájára adja. A felhasználói viselkedésről gyűjtött adatok és a kliens lemezein tárolt cookie-k lehetővé teszik a tevékenység nyomon követését. Ennek eredményeként ezen adatok alapján működhetsz, és a felhasználó igényeihez igazíthatod a hirdetési anyagodat, személyre szabott hirdetések megjelenítésével.
Mire van szükséged a remarketing elkezdéséhez a Facebookon?
Az első lépés a FB pixel telepítése az oldaladon, és specifikus események hozzárendelése, amelyek konverziót jelentenek számodra. Ez lehet például egy termék kosárba helyezése vagy egy termékkártya megjelenítése. Amikor beilleszted a kódot, a pixel adatokat gyűjt a felhasználói viselkedésről az oldaladon.
A következő lépés egy egyedi közönség létrehozása – ha ez túl nagy számodra, szűkítheted ezt a csoportot a kívánt demográfiai adatokra. Célzott hirdetéseket is indíthatsz azoknak az embereknek, akik megtekintettek bizonyos oldalakat a weboldaladon vagy böngésztek bizonyos termékeket.
Növeld a profitot remarketinggel
A remarketing hirdetések magas hatékonysága, kombinálva a potenciális ügyfél megszerzésének viszonylag alacsony költségével, ennek a technikának az előnyei. További előny, hogy az internetezők lehetőséget kapnak arra, hogy a cég hirdetésével találkozzanak a természetes környezetükben, miközben kedvenc oldalaikat böngészik.
A Google és a FB mellett a YouTube-on a céged csatornáján is telepíthetsz nyomkövető kódot. Ezzel a technikával megnövekedett konverziókat és jobb márkaismertséget is elérhetsz, ami mindenképpen hozzájárul a remarketing mellett szóló érvekhez, ha még nem próbáltad ki.
Lehet, hogy érdekel: 18 módszer a forgalom növelésére és a költségvetés betartására
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren.Zofia Lipska
Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.