Ha egy alkalmazott a cég névjegykártyája, minden erőfeszítést meg kell tenni annak érdekében, hogy élvezze a munkáját, méltó körülmények között dolgozzon, és a teljes egész részének érezze magát. Ellenkező esetben biztosan lesz több alkalma is, hogy véleményét megossza harmadik felekkel anélkül, hogy a munkahelyén megértenék. Ez a vélemény viszont sokkal hitelesebbnek fog tűnni, mint a munkáltató által elhelyezett szlogenek, még a legjobban megtervezett hirdetésben is.

Belső PR – tartalomjegyzék:

  1. Belső PR – mi az?
  2. Belső PR – miért éri meg?
  3. Belső PR eszközök
  4. GYIK. Kérdések és válaszok

Az alulértékelt alkalmazott biztosan nem fog hajlandó lenni arra, hogy erőfeszítéseket tegyen egy olyan szervezet érdekében, amely nem ismeri fel az értékét, nem beszélve a tartozás érzéséről. Ennek elkerülése érdekében jött létre a belső PR. Ebben a cikkben válaszolunk a kérdésekre, hogy mi az, milyen eszközöket használ, és milyen hatást lehet elérni a saját cégében való megvalósításával.

Belső PR – mi az?

A belső PR (Public Relations) a munkaadó és az alkalmazott közötti kapcsolatok kezelésére irányuló tevékenységek összességeként értelmezhető. Ennek következményeként a munkaadónak az alkalmazott szemében a kívánt módon kell megjelennie – például mint aki biztosítja a stabil foglalkoztatást, tisztességes javadalmazást, törődik a munkahelyi légkörrel, lehetőségeket teremt a fejlődésre, értékeli az erőfeszítést, és valódi vezetőként konszolidálja a csapatot, miközben részt vesz a vállalkozása társadalmi felelősségének kérdéseiben.

Miért van mindez? A fő célja biztosan nem az, hogy hízelegjen a munkaadó egójának, hanem megjegyezhető, nyereségben és veszteségben kiszámítható üzleti eredmények elérése. Régóta ismert, hogy egy elégedett alkalmazott hatékony alkalmazott. Tudjuk a úgynevezett suttogó marketing erejét is, amelyben a személyes érzések, elemzések, ajánlások vagy figyelmeztetések képesek befolyásolni mások döntéseit. Ugyanakkor ez a legmegbízhatóbb formája a promóciónak vagy anti-reklámnak, mert nem a nyereség motiválja.

Ezért a munkaadók arra törekednek, hogy megerősítsék a szervezettel kapcsolatos pozitív érzéseket, miközben megakadályozzák a potenciális válságok eszkalálódását. A siker kulcsa ebben a tekintetben hatékony kommunikáció, amely kétirányú formát ölt. Az alkalmazottat észlelni kell, és a véleményét nemcsak hallani, hanem figyelni is kell. A legértékesebb tőke már rendelkezésre áll – csak el kell érni.

Továbbá, míg a szavak önmagukban elegendőek lehetnek a külső PR esetében, a cég eseményeinek középpontjában álló alkalmazottak érzik, hogy a meghozott döntések konkrét lépéseket igényelnek a megvalósításukhoz. A nyilatkozatok és a tényleges cselekedetek közötti eltérés biztosan nem marad észrevétlen – ezért a belső PR maximális átláthatóságot követel meg a felelős személyektől a szavakban és a cselekedetekben.

Belső PR – miért éri meg?

A hatékony belső PR tevékenységek lehetővé teszik, hogy teljes mértékben kihasználjuk az alkalmazottakban rejlő potenciált. Azok, akik elégedettek a munkakörülményeikkel, hatékonyabban dolgoznak a szervezet érdekében, érzékelve fontosságukat, kötődésüket és cselekedeteik célját. Mindez a saját és a cég fejlődésére irányul.

Ez a hatás maximálható az alkalmazottak integrálásával elért szinergián keresztül. Jó munkakörnyezet az egyik legfontosabb tényező az alkalmazottak szemében. Ha ezt elérjük, a csapattagok teljes mértékben a feladataikra fognak összpontosítani, nem zavarja őket a csoporton belüli esetleges konfliktus, és hajlandóbbak lesznek információt cserélni egymással; a tartozás érzése tovább mobilizálja őket a közjó érdekében végzett munkára.

Az alkalmazottak elégedettsége csökkenti az üres állások kockázatát, a toborzással kapcsolatos költségeket és az új emberek felelősségeikbe való bevezetésének folyamatát. A szervezet ismerete rendkívül értékes eszköz, amelyet a szervezet javítására vagy kockázatainak mérséklésére lehet felhasználni – amennyiben figyelünk azokra, akik különböző mindennapi problémákkal szembesülnek, és képesek ötleteket generálni. Végül is az alkalmazott, aki azonosul a céggel, ahol dolgozik, lesz a legjobb reklámja. A szervezeten belülről érkező információ a legértékesebb a címzettek szempontjából.

belső pr infografika

Belső PR eszközök

Ha a részletekre térünk, sok eszköz áll rendelkezésre a belső PR felépítéséhez. Ezek lehetővé teszik az információk hatékony áramlását a cégen belül, motiválják az embereket a munkára és építik a csapatszellemet, amellyel még a legtávolibb célok is elérhetők. Ezek között szerepelnek:

  • hírlevelek,
  • híradók,
  • képzési anyagok,
  • táblák,
  • videóchatok,
  • briefingek,
  • rádióállomások,
  • versenyek,
  • ötletládák,
  • konferenciák,
  • közös ebédszünetek,
  • integrációs kirándulások,
  • események.

Olvassa el ezt is: hogyan kommunikáljunk a munkahelyen, hogy hatékonyabbak legyünk és gyorsabban érjük el a céljainkat?

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon a Facebook közösségünkhöz, hogy kapcsolatban maradhasson!

Zofia Lipska

Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.

View all posts →

The most important questions

  1. Mi az a belső PR?

    A belső PR egy olyan tevékenységek összessége, amely a munkáltató és a munkavállaló közötti kapcsolatok kezelésére irányul, hogy az utóbbi elégedett legyen.

  2. Miért fontos a belső PR?

    A belső PR lehetővé teszi a mobilizált munkaerő és az integrált csapatok kialakítását, amelyek a legjobb hirdetést nyújtják a munkáltató intézkedései számára.