A COVID-19 világjárvány számos aspektusát megváltoztatta életünknek. A távmunkára való áttérés és az ezzel járó kihívások jelentősen befolyásolták magán- és szakmai szféránkat. A globális világjárvány erősen hatott a kiszervezett munka megítélésére is az üzleti körökben. A bizonyos feladatok cégén kívüli delegálásán alapuló üzleti taktikák alapos megértése talán egy módja volt a túlélésnek ebben a nehéz időszakban. Hogyan befolyásolta a COVID-19 világjárvány a kiszervezést? Hogyan segíthet a kiszervezés a szervezeteknek? Olvass tovább.
A kiszervezett munka a világjárvány alatt – tartalomjegyzék:
A Covid-19 világjárvány hatása a kiszervezett munkára
Már a COVID-19 világjárvány előtt a globális kiszervezési piac értéke 221,5 milliárd dollárra volt becsülve a Grand View Research 2019-es jelentése szerint. Az országos lezárások arra kényszerítették a vállalkozásokat, hogy gyorsan áthelyezzék az összes lehetséges feladatot távmunkára. Ez a tendencia tehát keresletet teremtett új üzleti modellek, köztük a kiszervezés kidolgozására a szervezetek számára.
Az egyik fő ok, ami ösztönözte a vállalkozásokat a kiszervezési szolgáltatások igénybevételére, a költségek csökkentésére és az idő optimalizálására irányuló vágy volt. A 2020-as Globális Kezelt Szolgáltatások jelentés azt mutatja, hogy a világ vállalkozásai távoli támogatást kerestek a világjárvány válságának kezelésére. Szinte 80%-uk a kiszervezéshez folyamodott. A koronavírus világjárvány idején a kiszervezett szolgáltatások iránti kereslet folyamatosan nőtt, mivel a cégeknek rugalmasabbá és nyitottabbá kellett válniuk az új megoldásokra.
Sok vállalkozás felismerte, hogy nagyon rövid időn belül digitális átalakuláson kell átesnie a világjárvány működésükre gyakorolt hatásának csökkentése érdekében. A válság arra is kényszerítette a szervezeteket, hogy egyre inkább támaszkodjanak a távmunkához szükséges eszközökre és megoldásokra. Azok a szervezetek, amelyek úgy döntöttek, hogy bizonyos feladatokat szabadúszóknak delegálnak, megfelelő szoftvermegoldásokkal kellett rendelkezniük a szabadúszó alkalmazottak kezelésére. Különösen a FMS rendszerek játszottak kulcsszerepet itt.

A kiszervezett munka jövője
A Global Managed Services által említett jelentés azt mutatja, hogy a megkérdezett szervezetek 45%-a tervezi, hogy több szolgáltatást kiszervez. Ennek részben az az oka, hogy a cégek túlléptek a távmunkával és annak korlátaival kapcsolatos aggodalmaikon. A kiszervezett szolgáltatások népszerűsége (pl. könyvelés) továbbra is növekedni fog. Ennek oka a cégek fokozódó figyelme a kulcsfontosságú belső tevékenységekre, ami versenyelőnyt biztosít számukra az iparág többi szervezetével szemben.
A kiszervezési szolgáltatásokat igénybe vevő cégek csökkentik a belső költségeket és hozzáférést nyernek szakképzett szakemberekhez. Ez egy tökéletes költségcsökkentési stratégia, amely egyre több céget ösztönöz arra, hogy ezt az üzleti modellt alkalmazza.
Kiszervezett munka – összegzés
Sok vállalat tevékenysége a világjárvány alatt súlyosan korlátozott volt. A túlélésük és növekedésük egyik megoldása a kiszervezési szolgáltatások igénybevétele volt. Ahogy a világjárvány válsága enyhül, a cégek visszatérhetnek belső erőforrásaikba történő befektetéshez. Ez arra kényszerítheti a kiszervező cégeket, hogy javítsák a nyújtott szolgáltatásaikat, vagy csökkentsék az általuk felszámított árakat. Azonban a két fél közötti együttműködést továbbra is fejleszteni kell, hogy teljes mértékben felkészüljenek a hasonló globális válságokra a jövőben.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a mi szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.