A „tartalom a király” mondás már évek óta domináló trend az internetes marketing világában. Ennek az az oka, hogy a Google minden tőle telhetőt megtesz annak érdekében, hogy a keresőmotorján létrehozott és megosztott tartalom a legmagasabb minőségű legyen, a téma, a nyelv és egyéb tényezők szempontjából. Ennek elérése érdekében a Google számos intézkedést vezetett be a tartalomkészítés javítása érdekében, az elkészített tartalom értékelésére szolgáló kezdeti algoritmusoktól kezdve a legutóbbi Hasznos Tartalom Frissítés bevezetéséig, amely a felhasználók számára, nem pedig a keresőmotorok számára készült tartalmat helyezi előtérbe. Azonban a „vékony tartalom” továbbra is probléma az e-marketingben.
Vékony tartalom – tartalomjegyzék:
Mi az a vékony tartalom?
A Google algoritmusai, különösen a 2016-ban bevezetett Panda algoritmus, hangsúlyozzák a magas minőségű tartalom fontosságát az interneten. De mit is jelent ez valójában? Alapvetően a tartalomnak nemcsak értékesnek kell lennie az olvasó számára, szükséges információk nyújtásával, kérdések megválaszolásával, vásárlásra való ösztönzéssel és a téma alapos lefedésével, hanem nyelvileg helyesnek és egyedinek is. Ha a létrehozott tartalom nem felel meg ezeknek a követelményeknek, a keresőrobotok „vékony tartalomként” fogják besorolni – alacsony minőségű tartalom, amely rosszul tükrözi a weboldalunk általános tartalomminőségét.
Ennek következtében a weboldalunk alacsonyabb helyezést ér el a keresőmotorok találati listáján, csökkentve a felhasználók esélyeit, hogy rátaláljanak a weboldalunkra és vásároljanak. Más szavakkal, a magas minőségű tartalom kulcsfontosságú a jó keresőmotoros rangsor fenntartásához és a potenciális vásárlók vonzásához.
Miért rossz a vékony tartalom a weboldalad számára?
Amikor a weboldalad vékony tartalmat tartalmaz, a keresőmotorokban való láthatósága csökken, ami aláássa a keresőoptimalizálásra tett erőfeszítéseidet, beleértve a technikai optimalizálást, amelyet saját magad vagy egy külső ügynökség segítségével végzel. De miért történik ez? Ennek több kulcsfontosságú oka van, amelyeket az alábbiakban vázolunk:
- Magas visszafordulási arány
- Kulcsszó kannibalizáció
- Belső linkelés hiánya
Ha túl sok alacsony minőségű tartalom található a weboldaladon, az jelentős csökkenést okozhat az internetfelhasználók által a weboldalon eltöltött időben. Ez viszont növelni fogja a visszafordulási arányt, amely egy olyan mutató, amely méri az interakció nélküli kilépések számát egy oldalról. Bár a magas visszafordulási arány nem mindig jelez negatív helyzetet, az a vékony tartalom következménye lehet a weboldaladon, amely nem felel meg a felhasználó igényeinek, és gyorsan elhagyják az oldalt. Ez különösen igaz, ha fizetett hirdetésből irányították őket. Végső soron ez a Google rangsorának csökkenéséhez vezethet.
A múltban úgy vélték, hogy minél több kulcsszó található egy oldalon, annál nagyobb az esélye, hogy egy weboldal magasabb helyezést érjen el a keresési eredmények között. Azonban a Google most hangsúlyozza az egyedi tartalom létrehozásának fontosságát, amely a felhasználók számára készült, nem csupán a keresőmotorok számára. Ha túlzottan ismételsz egy kulcsszót (különösen olyan természetellenes formában, amely nem felhasználóbarát), a keresőrobotok alacsony minőségűnek fogják tekinteni a tartalmat, és ez a weboldalad helyezésének csökkenéséhez vezet. Ezenkívül, ha túl gyakran ismétled ugyanazt a kulcsszót több aloldalon, akkor duplikált tartalmat hozol létre, ami szintén elutasított, mivel nem nyújt értéket a felhasználónak.
A hatékony SEO (Keresőoptimalizálás) magában foglalja a belső és külső linkelési stratégiák beépítését. A belső linkek, amelyek összekapcsolják a weboldalad különböző oldalait, valamint a más weboldalakról származó külső linkek segíthetnek javítani a weboldalad láthatóságát a Google-ban. Míg fontos, hogy más oldalak hivatkozzanak a sajátodra, ez csak akkor fog megtörténni, ha értékes és releváns tartalmat kínálsz a felhasználóknak, amelyet szívesen megosztanak.
Ha a weboldalad vékony tartalommal rendelkezik vagy hiányzik a tartalom, akkor kockáztatod, hogy lemaradsz a külső weboldalak lehetőségeiről, hogy kapcsolatba lépjenek a tartalmaddal, ami végső soron befolyásolhatja a keresőmotoros rangsorodat. Ezenkívül, ha a felhasználók nem találják meg a weboldaladon a hasznos tartalmat, akkor valószínűbb, hogy nem térnek vissza, vagy nem konvertálnak a kívánt módon.
Összefoglalás
Ha azt szeretnéd, hogy a weboldalad magas rangot kapjon a Google algoritmusaitól és a keresőmotorok találati listájának élén szerepeljen, fontos, hogy a főoldaladon, kategória- vagy termékoldalakon, blogcikkekben és egyéb tartalmakban magas minőségű leírások legyenek. Ezeknek nemcsak informatívnak kell lenniük, hanem nyelvtani hibáktól mentesnek is. Fontold meg, hogy együttműködj egy tapasztalt SEO szövegíróval, aki segíthet elkerülni a vékony tartalmat és a kulcsszó kannibalizációt. Azonban fontos, hogy először megbízást adj egy SEO audit elvégzésére a weboldaladon, hogy kiderüljön, mely elemeket kell először javítani és optimalizálni.
Olvasd el ezt is: Hogyan optimalizáld a weboldalad SEO szempontjából?
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.
Kamil Jasiński
Egy SEO szakértő, aki szerelmes a szavakba. Folyamatosan meglepi másokat azzal, hogyan lehet őket saját előnyére használni. Ébreszd fel éjjel a közepén, és elkezd veled beszélgetni a legújabb SEO pozicionálási ötletéről.