Vannak tartalomstratégiáid a blogodhoz vagy a céged weboldalához? Ha nem, itt van két ötlet, amit érdemes megfontolni: hub & spoke és pillér. Mik ezek, és melyiket tudnád beépíteni a tartalommarketing stratégiádba? Olvasd el cikkünket, hogy megtudd!
Tartalomstratégiák a blogodhoz – tartalomjegyzék:
- SEO Marketing Stratégiák
- Hub & spoke: egy SEO stratégia. Mik a jellemzői?
- A Hub és Spoke modell struktúrája és célja
- SEO stratégia. A Hub és Spoke stratégia előnyei
- Hub & spoke vs Pillér tartalom. Mi a különbség?
- Mi teszi sikeressé a Pillér tartalom stratégiát?
SEO Marketing Stratégiák
A marketing terminológiában sok kifejezés létezik, amelyeket különböző kontextusokban, homályos jelentéssel használnak. Néhányat felcserélhetően használnak, míg mások új jelentést nyernek a felmerülő lehetőségek fényében. Számos cég értelmezi újra a már ismert kifejezéseket, hogy létrehozza a saját vállalati zsargonjukat. Ez rendkívül bosszantóvá teszi a marketing nyelvezetet, nem lényegre törő, sőt, akár értelmetlen is lehet. De nem a mai esetben. Ebben a cikkben felvázoljuk a hasonlóságokat, különbségeket és főbb jellemzőket, amelyek megkülönböztetik a két SEO marketing stratégiát: hub és spoke, valamint pillér tartalom.
Hub & spoke: egy SEO stratégia. Mik a jellemzői?
Nem véletlen, hogy a hub és spoke stratégia neve összefügg a kerékpár terminológiával. Ez a stratégiai modell egy kerékhez hasonlítható, amelyben a hub képezi a középpontot (hub), és az egyes spoke-ok onnan ágaznak el, erőt és támogatást nyújtva (spoke).
A h&s modell alapján működő értékesítési stratégiák célja, hogy másokkal együttműködjenek a kívánt kulcsszó használatával. Ez egy hatékonyabb versenytípus: egyetlen blogbejegyzés (egy kulcsszóra) általában nem elegendő ahhoz, hogy hatékonyan pozicionálja a webhelyet a versenytársakkal szemben.
A Hub és Spoke modell struktúrája és célja
A hub és spoke stratégiában két fő elem egyesül, hogy egészet alkosson. Ezek a hub (a kezdőlap) és a spoke-ok (al téma, periféria). A hub célja, hogy a weboldal látogatóit a konkrét aloldalakra irányítsa. A kezdőlap tartalmaz egy bizonyos linkkészletet, egy tartalomjegyzéket, amely az al témákat lefedő cikkekhez navigál.
A hatékonyság növelése érdekében:
- a hubnak minden linkhez (spoke) kapcsolódnia kell;
- minden spoke-nak más spoke-okkal kell társulnia;
- visszajelzésnek kell lennie: minden spoke-nak vissza kell térnie a hubhoz
SEO stratégia. A Hub és Spoke stratégia előnyei
A hub és spoke modell hatékony, mert teljes mértékben kihasználja a webhely struktúráját. Ez az egyik legjobb módja a versenyelőny fejlesztésének, különösen akkor, amikor mások nem használják ki a technikai SEO tartalom létrehozásának lehetőségét.
A H&S stratégia zárt hurkóban működik. Minden aloldal generálhat némi organikus forgalmat, bár a fő cél az, hogy sok megjelenítést érjünk el a központi oldalon. Egy másik pozitív aspektus a szülőoldalon alacsony visszafordulási arány. Az összes stratégiai elem egymással való összefonódása is a javára válik: növeli az oldalon eltöltött időt, és megkönnyíti a felhasználó számára a navigációt.

Hub & spoke vs Pillér tartalom. Mi a különbség?
A pillér tartalom stratégia hosszú, értékes tartalom létrehozását jelenti, amely kimeríti a tárgyalt témát. Fő célja, hogy vonzza és megtartsa a látogatót egy adott weboldalon. A marketing terminológiában ezt a stratégiai végrehajtási modellt zászlóshajó tartalomnak, sarokkövet tartalomnak stb. is nevezik.
A pillér modellben működő weboldalak minden tartalmat egy helyen koncentrálnak, és nem – mint a H&S esetében – különböző aloldalakon. Az ilyen weboldalak potenciálját kutatások is megerősítik:
A 3000 szónál hosszabb tartalom több mint 75%-kal több hivatkozást kap, mint az 1000 szónál rövidebb cikkek.
Mi teszi sikeressé a Pillér tartalom stratégiát?
Az internetfelhasználók előnyben részesíthetik az egyetlen, átfogó cikket a különböző helyeken szétszórt rövidebb cikkek gyűjteményével szemben. Ráadásul a hosszú, összetett tartalom megerősíti az üzenetet, és tanúsítja a készítő tekintélyét. Ilyen esetben a tartalomjegyzék, amely a weboldal felső részén található, hasznosnak bizonyul, és standardnak számít. Megkönnyíti az internetfelhasználók számára az aloldalak hatékony navigálását.
A pillér tartalom az összes spoke (kapcsolat) és a hub gyűjteménye. Ez a stratégia minden tartalmat egy helyen koncentrál, anélkül, hogy fáradságos módon külön utakat kellene kialakítani a hub és a témacikkek között.
Tetszik a tartalmunk? Csatlakozz a Facebook és Twitter közösségünkhöz!
Laura Green
Valószínűleg nincs olyan közösségi média csatorna vagy taktika, amivel Laura ne érezné magát magabiztosnak. Legyen szó a legújabb TikTok trendre való ráugrásról, egy Pinterest kampány indításáról vagy élő közvetítésről a YouTube-on - ez a közösségi média ninja mindent megcsinált.