Aszinkron kommunikáció – tudod, mi az? Az utóbbi évek sok változást hoztak, de a kihívások mellett előnyök is vannak. A cégek kénytelenek voltak távmunkában dolgozni, és közülük néhányan ezt a munkastílust a mai napig megtartották. A cégek tulajdonosai észrevették, hogy a távmunkának sok előnye van, de ezek közül néhány közvetlenül az aszinkron kommunikációhoz kapcsolódik, nem csupán a távmunkához.
Mi az aszinkron kommunikáció? – tartalomjegyzék:
- Aszinkron kommunikáció – a jelentése?
- Az aszinkron kommunikáció előnyei
- Aszinkron kommunikáció a cégedben
- Összegzés
Aszinkron kommunikáció – a jelentése?
A távmunkában dolgozó alkalmazottak rengeteg időt spórolhatnak meg, mert nem kell csúcsidőben ingázniuk. Ez különösen ésszerű egy olyan helyzetben, amikor a távolság az otthon és az iroda között nagy. De a távmunkától az alkalmazott nem lesz hatékonyabb.
Amit figyelembe kell venni, az a munkastílus, ahol az eredmények és az elért célok fontosabbak, mint az íróasztal mögött töltött órák. Az aszinkron kommunikáció szabadságot ad az alkalmazottak kreativitásának, és érzést ad nekik a helyzet feletti kontrollról. Sok aggodalom mellett azok az emberek, akiket az irodákban a helyükről elengednek, lelkesebben, időben és jobb eredményekkel végzik el feladataikat.
Az aszinkron kommunikáció olyan, amely nem igényel azonnali választ. Az aszinkron kommunikáció ideális példája egy e-mail, amely várhat a válaszra. Az e-mailre adott azonnali válasz a szinkron kommunikáció példája.
A csevegőprogramok a legjobb példái a szinkron kommunikációnak, mert lehetővé teszik a valós idejű kapcsolatot. A legtöbb alkalmazott értesítéseket kap az e-mail fiókjában, és azonnal válaszol az e-mailekre, miután megkapta azokat, ami azt jelenti, hogy a kommunikációjuk is szinkron.
A legtöbb üzenet nem igényel azonnali választ – a gyorsabb nem mindig jobb. Az e-mailekre való válaszolás elvonja a figyelmet és megzavarja a munkaritmust. Az olyan zavaró tényezők, mint az e-mail üzenetek, értesítések és telefonhívások, hatalmas ellenségei a termelékenységnek. Néha egy feladat, amelyet egy órán belül el kellene végezni, sokkal több időt vesz igénybe a hatékonysági problémák miatt.
A legjobb válasz az ilyen problémákra az aszinkron kommunikáció. Ahhoz, hogy működjön, a szabályokat az egész szervezeten belül meg kell határozni. Ellenkező esetben egyes alkalmazottak a válaszok hiányát tiszteletlenségnek és figyelmen kívül hagyásnak érzékelhetik, nem pedig a hatékonyság javítására tett kísérletnek.
Az aszinkron kommunikáció előnyei
A legtöbb, az alkalmazottaknak kiadott feladat elvégezhető az aszinkron kommunikáció rendszerében. Vannak iparágak, mint például az ügyfélszolgálat, amelyek bizonyos időpontokban elérhetőséget igényelnek. De kreatív feladatok, nyilatkozatok előkészítése vagy prezentációk áthelyezhetők egy aszinkron környezetbe.
Az alkalmazott határidővel kapja meg a feladatokat, és rajta múlik, mikor fejezi be a megbízást. Ez a működési mód lehetővé teszi a hatékonyság növelését, és lehetőséget ad a megbízott feladatok más napi kötelezettségekhez való igazítására. Azok az alkalmazottak, akik rugalmas munkaidőben dolgoznak, általában elégedettebbek a munkájukkal, és szívesebben végzik el feladataikat. Ha lehetőséget adunk az alkalmazottaknak, hogy figyelmen kívül hagyják az üzeneteket, és felmentjük őket az azonnali válaszadás kötelezettsége alól, növelhetjük a termelékenységüket. Az értesítések és a telefonhívások nem segítenek a fókuszálásban, és minden megszakítás problémákat okozhat a feladatra való visszafókuszálásban.
A legtöbb iparág nem tudja teljesen elhagyni a szinkron kommunikációt, de a fejlesztések és változások lehetségesek. Ha találkozót kell tartanod a csapatoddal, próbáld meg másképp megszervezni. Engedd meg a csapatnak, hogy minden más kötelezettségét aszinkron módon végezze el a találkozó előtt. Hogyan? Adj a csapatodnak minden tananyagot és feladatot előre, majd állítsd be a találkozó időpontját. Ez a megközelítés lehetővé teszi az alkalmazottak számára, hogy a számukra legmegfelelőbb időben tanuljanak és tudást szerezzenek.
A találkozó hatékonyabb lesz, és mindenki számára nagyobb elégedettséget fog nyújtani. Az összes résztvevőt arra kényszeríteni, hogy együtt nézzenek meg hosszú prezentációkat a csapat többi tagjával, nem hatékony. A közhiedelemmel ellentétben a nagyobb szabadság nagyobb hajlandóságot és nagyobb ambíciót eredményez.

Aszinkron kommunikáció a cégedben
Ha új kommunikációs modellt szeretnél bevezetni a cégedbe, kezdj kisebb lépésekkel. Az aszinkron kommunikációval kapcsolatos egyik legismertebb probléma az, hogy egyes egyének azonnali választ várnak kérdéseikre, megjegyzéseikre vagy üzeneteikre.
Fontos, hogy kisebb változtatásokat vezessünk be, és világos szabályokat állítsunk fel. A legtöbb digitális eszköz, amelyet a kommunikációra használnak, lehetőséget ad a státuszok beállítására. Tájékoztasd az együttműködőidet, hogy használják ezeket a funkciókat, amikor a feladataikon dolgoznak és fókuszálniuk kell. Más alkalmazottak ne várják el, hogy azonnali válaszokat kapjanak. Ez lehetővé teszi, hogy elkerüljük a felesleges stresszt a kommunikációs csatorna mindkét oldalán.
Ha e-mail üzeneteket használsz a kommunikációra, próbáld meg megosztani a naptáraidat, ahol minden alkalmazott beállítja az időblokkjait. Ezzel a funkcióval minden együttműködő információt kap arról, hogy mikor várhatják a válaszokat az e-mailjeikre.
Összegzés
Aszinkron kommunikáció vagy szinkron kommunikáció – melyik modellt válasszuk? Nincs egyetlen recept a csapat hatékonyságának növelésére. Az aszinkron kommunikáció érdekes ötletnek tűnik a zavaró tényezők és a figyelemhiány problémáinak leküzdésére. Érdemes emlékezni arra, hogy a valós idejű találkozók elhagyása nem egy boldog középút, amelyet megfontolás nélkül lehet használni. A találkozóknak a feladatok létrehozására és a közös problémamegoldásra kell összpontosítaniuk, hogy előnyöket hozzanak a cég számára.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinteresten.
Caroline Becker
Projektmenedzserként Caroline szakértő az új módszerek megtalálásában, amelyek a legjobb munkafolyamatok megtervezésére és a folyamatok optimalizálására szolgálnak. Szervezési készségei és a nyomás alatt végzett munka iránti képessége teszik őt a legalkalmasabb személyré, aki bonyolult projekteket valóra tud váltani.