Mennyibe kerül a Shopify-on való értékesítés? A Shopify bolt működtetése bizonyos költségekkel jár, amelyek nem csupán az előfizetési díjra korlátozódnak. Az alábbi cikk bemutatja, hogy milyen költségekkel és milyen összeggel kell számolnia egy eladónak, amikor úgy dönt, hogy boltja van ezen a platformon.

Mennyibe kerül a Shopify-on való értékesítés? – tartalomjegyzék:

  1. Előfizetési tervek
  2. Tranzakciós jutalékok
  3. Alkalmazások a Shopify Áruházból
  4. Domain és e-mail szerver
  5. Fizetett sablonok
  6. Shopify POS Pro
  7. Nemzetközi értékesítés

Előfizetési tervek

A Shopify előfizetéses alapon működik, így minden kereskedőnek választania kell a három elérhető terv közül. Ezek ára és elérhető funkciói eltérnek:

  • Alap – 24 USD/hó – ez a csomag ideális olyan boltok számára, amelyeknek kis választéka van,
  • Shopify – 69 USD/hó – ideális növekvő boltok számára, amelyeknek nagyobb választéka van,
  • Haladó – 299 USD/hó – ajánlott nagy boltok számára.
Mennyibe kerül a Shopify-on való értékesítés?

Ezen kívül a Shopify két további tervet is készített:

  • Shopify Lite – 9 USD/hó – azok az emberek, akik csak egy vagy néhány terméket (pl. e-könyveket) árulnak, ezt a tervet használhatják, hogy úgy értékesítsenek, mintha nem lenne boltjuk. Ekkor hozzáférést kapnak egy eszközhöz, amely generál egy linket (úgynevezett “vásárlási gombok“), amelyet bármely weboldalon beilleszthetnek. Az ügyfél, miután megnyomta egy ilyen gombot, közvetlenül a pénztárhoz kerül.
  • Shopify Plus – ennek a csomagnak a költsége egyedileg tárgyalandó, de általában 2000 USD/hó-tól kezdődik. Ezt a tervet nagyon nagy cégek választják, amelyek gyakran a globális piacon működnek, és sok eszközre és funkcióra van szükségük az értékesítés támogatásához.

Tranzakciós jutalékok

Kártyás fizetések díjai

A Shopify lehetővé teszi a kártyás fizetések elfogadását, mint például Visa és Mastercard. Ezért díjat számít fel, amely a választott előfizetési tervtől és attól függ, hogy a fizetés online vagy a Shopify POS-on keresztül történt-e. A kereskedőnek nem kell költségeket fizetnie maguknak a fizetési szolgáltatóknak. Visszatérítések esetén a kártyás fizetések díjai nem kerülnek visszatérítésre.

Mennyibe kerül a Shopify-on való értékesítés? 2

Tranzakciós díjak

A tranzakciós díjak minden egyes tranzakcióra vonatkoznak, amely harmadik fél által nyújtott fizetési szolgáltatások igénybevételével történik. Ez a Shopify harmadik fél szolgáltatóval való integrálásának költsége. Az ilyen díj mértéke a kiválasztott tervtől függ. A Shopify Payments-t használó kereskedők vagy akik saját fizetési szolgáltatójuk, mentesülnek a tranzakciós díj alól.

Mennyibe kerül a Shopify-on való értékesítés? 3

A Shopify Payments saját fizetési szolgáltatóval rendelkezik, és ez a Shopify Payments alkalmazás. Azok a cégek, amelyek jogosultak a használatára:

  • csak a kártyás fizetések után fizetnek tranzakciós díjat,
  • lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy a vásárlás során megadják a fizetési információkat anélkül, hogy el kellene hagyniuk az online boltot,
  • hozzáféréssel rendelkeznek a Shopify admin panelből a Shopify Payments konfigurálásához,
  • az irányítópulton valós időben hozzáférnek a kifizetéseikhez.

A PayPal – lehetővé teszi a banki átutalások, kereskedelmi hitelek (csak az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban elérhető), kártyás vagy PayPal egyenlegek átvételét, és a Shopify számlák kifizetésére is használható (nem alkalmazható az Egyesült Államokban és Indiában). Alapértelmezés szerint minden újonnan létrehozott bolt hozzáférést kap egy PayPal Express Checkout fiókhoz, de ezt be kell állítani a kifizetések gyűjtése előtt. A PayPal használata tranzakciós díjakat von maga után, hacsak az eladó egyidejűleg nem aktiválja a Shopify Payments-t (ebben az esetben nem kell tranzakciós díjat fizetnie) – a kivétel az Ausztriában és Belgiumban működő boltokra vonatkozik.

A Shopify manuális fizetési módszert is kínál. Ez azt jelenti, hogy miután egy ügyfél online vásárlást végez, a kereskedő számlát küld neki, és manuálisan jóváhagyja a rendelést. A manuális fizetési módszer legnépszerűbb módjai a következők:

  • fizetés átvételkor,
  • banki átutalás,
  • pénzutalvány,
  • és e-mail átutalás (csak a Kanadában található boltokra és ügyfelekre vonatkozik).

A manuális kifizetések esetén az eladó nem fizet tranzakciós díjat.

Harmadik fél által nyújtott fizetési szolgáltatók – a kereskedő választhatja, hogy igénybe veszi a szolgáltatásaikat, ha a Shopify Payments nem érhető el az országában, vagy egyszerűen nem akarja használni. Ekkor tranzakciós díjak vonatkoznak rá. A harmadik fél által nyújtott fizetési szolgáltatók országonként változnak – itt található egy lista országonként.

Alkalmazások a Shopify Áruházból

Az alkalmazások a Shopify Alkalmazásboltban találhatók, és segítik a kereskedőket üzletük felépítésében, külső szolgáltatásokkal való integrálásban és funkciók hozzáadásában az adminisztrációs panelhez. A harmadik fél fejlesztők felelősek a legtöbb alkalmazás létrehozásáért, így bármilyen kérdést vagy problémát a legjobban közvetlenül nekik kell jelenteni. Háromféle alkalmazás létezik:

  • nyilvános – ezek katalógus alkalmazásokra (a Shopify Alkalmazásboltban találhatók) és nem katalógus alkalmazásokra oszthatók, amelyek nem jelennek meg a keresési eredményekben vagy kategóriákban – ezeket a fejlesztő weboldaláról vagy az Alkalmazásboltból lehet telepíteni. A nyilvános alkalmazásoknak át kell menniük a Shopify ellenőrzési folyamatán,
  • egyedi – alkalmazhatók az admin panel funkcióinak hozzáadásakor vagy az online bolt más platformokra való kiterjesztésekor. Ezeket egyedileg a bolt tulajdonosa számára készítik, így nem érhetők el a Shopify boltban. A fejlesztőnek nincs szüksége a bolt API-jához való hozzáférésre a létrehozásukhoz,
  • privát – ezek csak egy adott bolt számára érhetők el (nem a Shopify Alkalmazásboltban). Egy harmadik fél fejlesztőnek hozzáférésre lesz szüksége a bolt API-jához.

Az alkalmazás használata bizonyos díjakat von maga után, amelyeket a szolgáltató kaphat:

  • előfizetési díjak – azaz a rendszeres, például havi, alkalmazás használatáért fizetendő díj,
  • alkalmazási díjak – változóak a szolgáltatás függvényében, amelyet az alkalmazás integrál, vagy annak használata alapján,
  • egyszeri alkalmazásvásárlási díj – az alkalmazás által nyújtott konkrét szolgáltatásokra vonatkozik, mint például egyszeri adatátvitel,
  • alkalmazás kreditek – amikor egy alkalmazást a Shopify-on keresztül vásároltak meg, a fejlesztő visszatérítheti a költséget, vagy adhat egy kreditet, amelyet a jövőbeli vásárlás során alkalmaznak a Shopify boltban.
Mennyibe kerül a Shopify-on való értékesítés?

Domain és e-mail szerver

A Shopify-n keresztüli domain vásárlásával kapcsolatos költségek évente 11 USD-tól kezdődnek. Az e-mail tárhely nem szerepel a Shopify platform ajánlataiban, így a kereskedők harmadik fél tárhelyszolgáltatót csatlakoztathatnak egyedi domainjükhöz.

Fizetett sablonok

A Shopify ingyenes sablonok adatbázisával rendelkezik, amelyeket a kereskedők böngészhetnek. Azonban, ha más megjelenést szeretnének boltjuk számára, választhatják a Shopify fizetett sablonjait, vagy kiszervezhetik a feladatot egy harmadik fél fejlesztőnek. A boltban található sablonok ára 150 USD-tól kezdődik.

Shopify POS Pro

A kereskedők, akik teljes mértékben ki szeretnék használni a Shopify POS-t, 89 USD/hó áron kell, hogy vásároljanak egy kiegészítőt helyenként. Ilyen kiegészítőre szüksége lesz azoknak a kereskedőknek, akik:

  • az ügyfelek számára lehetőséget akarnak biztosítani az online vásárlásra és a rendelés átvételére a boltban,
  • hozzáférést akarnak a napi értékesítési jelentésekhez,
  • az ügyfelek számára lehetővé akarják tenni a termékek cseréjét.

A Shopify POS Lite és a Shopify POS Pro közötti részletes különbségekért kérjük, látogasson el a weboldalra ezen a hivatkozáson.

Nemzetközi értékesítés

A Shopify Markets használatával egy eladó új piacokat és ügyfeleket érhet el világszerte. Azonban az ilyen nemzetközi értékesítések bizonyos díjakat vonnak maguk után:

  • 0,85% a rendelési díjból – ha a vámokat és adókat a Shopify Payments használatával számítják ki – ha az eladó más fizetési módszert használ, akkor a díj 1,5%,
  • 1,5% díjat számítanak fel a pénznem átváltására,
  • helyi fizetési módszerek használatával kapcsolatos díjak.

Mennyibe kerül a Shopify-on való értékesítés? – Összefoglalás

A Shopify-on bolt nyitásával és működtetésével kapcsolatos végső költség a kereskedő igényeitől és attól függ, hogy melyik országban található. E platform figyelembevételénél érdemes megvizsgálni nemcsak az elérhető előfizetési terveket, hanem a további szolgáltatásokat is, mint például az alkalmazásokat, amelyek segíthetnek az üzlet működtetésében további díj ellenében.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →