A vállalat környezete és annak képe rendkívül fontos a üzleti siker szempontjából. Ez különösen fontos manapság, amikor az információk gyorsan terjednek, és valakit olyan gyorsan emelhetnek fel, ahogyan le is taszíthatják. Ezért vált a külső PR a vállalkozók kommunikációs tevékenységeinek elengedhetetlen elemévé, amely nyugalmat biztosít számukra a váratlan képturbulenciák közepette, és lehetőséget ad a márkáik fejlesztésére. Mi is pontosan a külső PR? Mi határozza meg a fontosságát? Milyen eszközöket használ? Nézze meg a jelentésünket.
Külső PR – tartalomjegyzék:
Külső PR – mi az?
A külső PR magában foglalja a márka kommunikációs tevékenységeit, amelyek a struktúráin kívül irányulnak, célja pedig harmadik felek, például ügyfelek, potenciális ügyfelek, befektetők és alvállalkozók részéről a pozitív kép kialakítása. A külső PR jut eszünkbe, amikor a Public Relationsról általában beszélünk.
Ezt a pozitív képet a vállalat átláthatóságának megteremtésére, a bizalom kiépítésére és arra irányuló törekvések révén érik el, hogy a vállalatot ne csak az üzleti környezet, hanem a társadalmi környezet integrális elemének is tekintsék. Manapság a vállalatok többek, mint pusztán a profitra irányuló tevékenység. Ez egyben lehetőség arra is, hogy a rendelkezésre álló eszközöket felhasználva támogassák a közösségeket, tiszteletben tartsák mások jogait és szabadságait, valamint lépéseket tegyenek a természeti környezet védelme érdekében.
Ezeknek a tevékenységeknek a megfelelő kommunikációja teljesen megváltoztathatja a címzett észlelését, akinek a márka sokkal barátságosabb entitássá válik; valaki, akire lehet számítani, és akit érdemes támogatni a saját fogyasztói választásaival.
Ugyanakkor a külső PR csendesen működik, ami megkülönbözteti a szigorúan promóciós tevékenységektől. Általában a PR kampányok diszkrétek, analitikai eszközökön alapulnak, stratégiai tervezést tanácsolnak, és céljuk hosszú távú – a tartós hírnév kiépítése, nem pedig a konkrét akciók körüli elköteleződés a legfontosabb a PR szakemberek számára.
Miért fontos a külső PR?
A külső PR-t az egyesületek által végzett promóciós formaként is fel kell fogni. Ugyanakkor viszonylag olcsó és hatékony – nem egy újabb szlogen vagy hirdetés, amelyhez a címzett hozzászokott és gyakran figyelmen kívül hagyja; a PR tevékenységek diszkrét jellege lehetővé teszi, hogy a címzett a megfigyelés alapján alakítsa ki a márkával kapcsolatos képét, ami ezt a tevékenységi területet hitelesebbé teszi.
A külső PR megvalósításával járó előnyök között megtalálhatók:
- a márka hírnevének kiépítése; pozitív képe,
- érdeklődés felkeltése a márka és termékei iránt,
- a márka közelebb hozása a közönséghez,
- a márka képének formálása,
- a fogyasztói döntések befolyásolása és építése,
- a lehetséges képkváziák negatív hatásainak mérséklése, mielőtt azok eszkalálódnának,
- a márkával és ajánlatával kapcsolatos fogyasztói tudatosság növelése,
- a márkába vetett bizalom növelése,
- versenyelőny megszerzése a piacon eredeti kommunikációs formákkal,
- létező ügyfelek vagy üzleti partnerek megtartása és új ügyfelek vonzása.
Külső PR – eszközök
A PR osztályok rendelkezésére áll számos, változatos természetű eszköz. A következők különös figyelmet érdemelnek:
- médiakapcsolatok – amely a márkával kapcsolatos kommunikációt jelenti a média által kínált eszközök felhasználásával, amelyeknek meghatározott tevékenységi köre van. A PR szakemberek által használt népszerű eszközök közé tartoznak az interjúk, sajtóközlemények és sajtótájékoztatók,
- fizikai bizonyítékok – mindenféle kütyü és ajándék, amelyek növelik a márka ismertségét a címzettek csoportjaiban, miközben pozitív hangsúlyt adnak, ami a márkával kapcsolatos attitűdöt is befolyásolja,
- események – konferenciák, jótékonysági összejövetelek és egyéb események lehetővé teszik, hogy a figyelmet önmagunkra is irányítsuk. Lehetnek oktató, értékesítési vagy imázsépítő jellegűek, de bármilyen formájuk is legyen, lehetőséget adnak a személyes találkozásra és a vállalkozás emberi oldalának bemutatására,
- nyílt napok – ezek külön említést érdemelnek a cég által szervezett összes esemény között. Ennek oka, hogy lehetőséget adnak arra, hogy megnyíljon az emberek felé; hogy betekintést nyújtson a vállalkozás titkaiba;
- közösségi média – ez egy újabb módja a vállalat számára, hogy elérje a működési környezetét, és egyben lehetőség arra, hogy jelentős elérést építsen ki és egész közösségeket gyűjtsön a márka köré. A közösségi média jelenléte manapság minden vállalkozó számára nyilvánvalónak kell lennie – mert hatalmas potenciál rejlik bennük a kommunikációs tevékenységek terén, és mérsékelten alacsony költséggel kihasználhatók.

Olvassa el ezt is: Belső PR – motiváció és integráció
Ha szeretne kapcsolatban maradni, csatlakozzon a Facebook közösségünkhöz!
Zofia Lipska
Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.
The most important questions
-
Mi az külső PR?
A külső PR a márka kommunikációs tevékenysége, amely a struktúráin kívül irányul, célja pedig a pozitív imázs kialakítása az ügyfelek, potenciális ügyfelek, befektetők és üzleti partnerek körében.
-
Mik a külső PR eszközei?
A külső PR a médiában való jelenlétre (beleértve a közösségi médiát), a média kapcsolatokra és különböző események szervezésére épül.