A Facebook Shops a Facebook legújabb kezdeményezése, amely lehetővé teszi a kis- és középvállalkozások számára, hogy online boltokat hozzanak létre közvetlenül olyan platformokon, mint az Instagram és a Facebook, teljesen ingyen. Az időzítés tökéletes, mert a koronavírus korában a digitalizációs folyamatok felgyorsultak, és az e-kereskedelem felé való elmozdulás kedvező fordulatot vett. Tehát mit érdemes tudni a Facebook Shops-ról?
Facebook Shops – tartalomjegyzék:
- Mik azok a Facebook Shops?
- Hogyan fog működni a Facebook Shops?
- Mely márkák számára előnyös ez?
- Mik lehetnek a Facebook Shops használatának hátrányai?
- Facebook Shops – Kulcskérdések
A Facebook legújabb Kisvállalkozások Állapotáról szóló jelentése (“State of Small Businesses”) szerint az Egyesült Államokban a kisvállalkozások közel egyharmada már nem működik, és azok, akik a pandémia alatt életben maradtak, sem elegendő tőkével, sem elegendő vásárlóval nem rendelkeznek ahhoz, hogy magabiztosan gondoljanak a jövőre.
Mik azok a Facebook Shops?
A Facebook, amely a kisvállalkozásokból nem kevesebb bevételt realizál, mint a nagy márkákból, nem tudta ezt közömbösen szemlélni. Még inkább, a Facebook mindent elkövetett, hogy minél több e-kereskedelmi bevételi forrást kiaknázon. A Facebook Shops nem az egyetlen friss kezdeményezés. Létezik a Facebook Marketplace, az Instagram Checkout, vagy az összes “shopping” hirdetés, amelyet az Instagramon lehet megjeleníteni. A Facebook Shops azonban, ahogy Mark Zuckerberg hangsúlyozta, a legfontosabb lépés az egész e-kereskedelmi rendszer egységesítése felé.
A kis- és középvállalkozások számára az e-kereskedelemhez való hozzáférés lerövidítése úgy tűnik, mint egy lökés a karba. A pandémia alatt az “agilis” és megfizethető e-kereskedelmi platformok keresése önálló életet élt, sok helyi vállalkozás használta a Facebook funkcióit a túlélés érdekében. A közösségi médiában olyan információk jelentek meg, mint az online rendelés szállítási lehetőségei vagy a megváltozott nyitvatartási idő, és a Messenger lett a fő platform a zavarodott vásárlókkal való kapcsolattartásra.

Hogyan fog működni a Facebook Shops?
Ez egy alkalmazás, amely lehetővé teszi – ingyen – egy online bolt létrehozását, amelyen keresztül mind a Facebookon, mind az Instagramon értékesíthet. Az egész folyamatnak a lehető legegyszerűbbnek kell lennie: a cégnek csak annyit kell tennie, hogy termékeket ad hozzá a katalógushoz, kiválasztja azokat, amelyeket ajánlani fog, és testre szabja a bolt megjelenését a háttérkép megváltoztatásával, valamint a márkázási elemek vagy betűtípusok és színek hozzáadásával.
Miután a bolt elindult, a vásárlók közvetlenül az alkalmazásból böngészhetnek, menthetnek és rendelhetnek termékeket, a vállalkozások pedig kommunikálhatnak a vásárlókkal a Facebookon, Instagramon, WhatsApp-on és Messengeren keresztül.
A Facebook Shops egyedi jellemzője lesz a lehetőség, hogy élő közvetítés alatt vásárolhassunk.
Mely márkák számára előnyös ez?
Főként a kis- és középvállalkozóknak szól. Ők azok, akik a legolcsóbb és leggyorsabb e-kereskedelmi megoldásokat keresik. Gyakran még a viszonylag olcsó SaaS platformok is költségkihívást jelentenek számukra, és az open source megoldások elérhetetlenek a hosszú megvalósítási idő és a szükséges készségek miatt.
A Facebook Shops ingyenesen beállítható.
A óriás a hirdetések számának növelésében látja a fő bevételi forrását, és a Facebook Boltok hirdetésekben szerepelhetnek a Hírcsatornában és a Történetekben.
Mik lehetnek a Facebook Shops használatának hátrányai?
Az új megoldás megérkezett az amerikai piacra, ahol jelenleg tesztelési fázisban van, és nem tudni pontosan, mikor érkezik máshová. A Facebook azonban tájékoztatott arról, hogy a következő hónapokban a megoldás más piacokon is elérhető lesz. Mit érdemes tudnunk, mielőtt úgy döntünk, hogy használni fogjuk?
A bolt létrehozása a Facebookon, ahogy már jeleztük, ingyenes. A Facebook nem számít fel díjat a tranzakciókért, ha a kereskedők harmadik fél platformokon, például a Shopify-on vagy a WooCommerce-en keresztül dolgozzák fel őket. Mégis, azok a kiskereskedők, akiknek nincsenek más e-kereskedelmi platformjaik, kénytelenek használni a Facebook fizetési átjáróját, a Facebook Checkout-ot, és 5%-os feldolgozási díjat fizetni. Ez kevesebb, mint az Amazonon vagy az eBay-en, de mégis érdemes figyelembe venni és észben tartani.
Olvassa el ezt is: Facebook Shops kisvállalkozások számára. Tökéletes eszköz?Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon hozzánk a Facebookon és a Twitteren!
Martin Sparks
Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.
The most important questions
-
Mi az a Facebook Bolt?
A Facebook Shops egy alkalmazás, amely lehetővé teszi, hogy online boltot hozz létre, amelyen keresztül termékeidet a Facebookon és az Instagramon is értékesítheted.
-
Mennyibe kerülnek a Facebook boltok?
Ez az alkalmazás ingyenesen letölthető és konfigurálható. Azonban, ha a bevételeket nem harmadik felek, például a Shopify vagy a WooCommerce kezelik, akkor azokat 5%-os feldolgozási díj terheli, amelyet a kiskereskedőnek kell megfizetnie.
-
Milyen vásárlói kényelmi szolgáltatásokat vezet be a Facebook Shops?
A vásárlók közvetlenül az alkalmazásban böngészhetnek, menthetnek és rendelhetnek termékeket. A kommunikáció a Facebookon, Instagramon, WhatsAppon és Messengeren keresztül lehetséges. A Facebook Shops egyedi jellemzője lesz, hogy élő közvetítés alatt élőben vásárolhatnak.