A vállalatok, amelyek az outsourcing mellett döntenek, el kell dönteniük, hogy mely folyamatokat szeretnék a cégükön kívül delegálni. A várakozásokkal ellentétben nem minden szolgáltatás éri meg az outsourcingot. Néhányat belsőleg kell elvégezni. A mai cikkben megismerheti a 3 leggyakrabban kiszervezett szolgáltatást. Azt is megtudhatja, hogy melyek azok, amelyeket nem szabad kiszervezni.

3 népszerű és gyakran kiszervezett szolgáltatás – tartalomjegyzék:

  1. Feladatok, amelyeket ki kell szervezni
  2. Feladatok, amelyeket nem szabad kiszervezni
  3. Összefoglalás

Feladatok, amelyeket ki kell szervezni

Kiszervezett HR szolgáltatások

A munkavállalók megtalálása és toborzása kihívást jelenthet egy vállalat számára. Ez megköveteli, hogy a cég megfelelő szakembereket alkalmazzon a HR osztályára, akik a megfelelő munkavállalók megszerzésére specializálódtak. Ennek a feladatnak a külső cégre való delegálása megoldja a problémát, és így csökkenti a szervezet költségeit.

A munkaközvetítő ügynökségek, amelyek üzlete a megfelelő jelöltek felkutatására épül, megfelelő szakemberekből álló csapattal rendelkeznek ezen a területen. Nemcsak a toborzási folyamatokkal foglalkoznak, hanem a csapatmenedzsmenttel kapcsolatos további feladatokkal is, pl. a munkavállalói juttatásokkal. A kiszervezett cégek segítenek a HR kérdésekben, és támogatják a szervezetet olyan szempontokban, mint megfelelő képzések lebonyolítása, a munkavállalók időgazdálkodása és a bérszámfejtés.

Kiszervezett marketing szolgáltatások

A marketinggel kapcsolatos feladatok ideálisak a kiszervezésre. Milyen konkrét szempontokban segíthetnek az outsourcing cégek? A felkínált szolgáltatások köre nagyon széles, pl. hirdetések tervezése, vonzó tartalom generálása és közzététele, SEO stratégia kidolgozása a forgalmi statisztikák növelésére, és közösségi média tartalmak létrehozása.

A marketingfeladatok delegálása lehetővé teszi, hogy időt és energiát takarítson meg. Ráadásul biztos lehet benne, hogy azok a szakemberek, akik elvállalják ezeket, hatékonyabban és pontosabban fogják elvégezni, mint a belső munkavállalók, akiknek lehet, hogy nincs ilyen széleskörű tapasztalatuk az iparágban.

Kiszervezett könyvelési szolgáltatások

A saját könyvelés elvégzése, különösen a vállalkozás indításának kezdetén, számos problémát okozhat. A jelenlegi szabályozások megértése időigényes és bonyolult feladat. A könyveléssel, számlázással, valamint az összes kötelezettség és követelés elszámolásával kapcsolatos kérdéseket képzett és tapasztalt szakembereknek kell elvégezniük. Így elkerülheti a további költségeket és a potenciális hibákat.

A külső cégek, amelyek könyvelést kínálnak, pénzügyi elemzéseket is készíthetnek, amelyek hasznosak az üzleti stratégiák kidolgozásakor.

kiszervezett szolgáltatások

Feladatok, amelyeket nem szabad kiszervezni

Alapkompetenciák

Az alapkompetenciák azok a fő jellemzők, amelyek megkülönböztetik a vállalatot a hasonló iparágban működő más szervezetektől. Ezeket nem szabad külső cégekre delegálni. Az alapvető készségek kiszervezése, amelyek versenyelőnyt adnak a cégnek, azt jelenti, hogy bármilyen stratégia, amely ezt az előnyt építi, külsőleg ki van téve, és más szervezetek is felhasználhatják. További hátrány, hogy a külső cégek soha nem lesznek olyan jók a végrehajtásukban, mivel a saját képességeikre összpontosítanak.

Stratégiai tervezés

Ez egy másik szolgáltatás, amelyet soha nem szabad kiszervezni. A stratégiai tervezés a vállalkozás aktuális állapotáról szóló adatokon, valamint a jövőbeli irányokról szóló előrejelzéseken alapul. Az ilyen információknak bizalmasnak kell lenniük, és csak a szervezet tagjai számára elérhetők. A stratégiai tervezés révén a munkavállalók valószínűbb, hogy azonosulnak vele, és jobban részt vesznek a megvalósításában.

Kiszervezett szolgáltatások – összefoglalás

A kiszervezés nagyszerű eszköz a vállalat fejlesztésére, a nyereség növelésére és az időmegtakarításra. Azonban ahhoz, hogy hatékony legyen, szükséges elemezni, hogy mit szeretne kiszervezni, és hogy ez jövedelmező lesz-e a szervezet számára vagy sem. A fent leírt szempontok segítenek eldönteni, hogy mely szolgáltatásokat kell külső cégekre bízni, és melyeket kell mindenképpen belsőleg elvégezni.

Most már tudja, hogy mi a gyakran kiszervezett szolgáltatások. Érdekelheti még a következő olvasmány: 6 lépés a sikeres kiszervezési stratégia kidolgozásához.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →