Külső szolgáltatásként végzett controlling

A controlling szorosan összefonódik az üzleti menedzsmenttel általában. A vállalat működésének alapvető rendszerét alkotva felelős a tervezésért, az egyéni célok kitűzéséért, a kapcsolódó feladatok végrehajtásáért, a kontrollálásért, a motiválásért, a koordinálásért, gyakran még látszólag egymással nem összefüggő üzleti tevékenységekért is.

A jól átgondolt controlling tevékenységek vállalaton belüli végzése kétségtelenül pozitív hatással van a fejlődésére vagy a napi munka megszervezésére. Azonban emlékezni kell arra, hogy ez egy rendkívül összetett folyamat, amely nem redukálható pusztán jelentésekre vagy a legszükségesebb információk pillanatnyi biztosítására. A legfontosabb szemponttá válik a vállalat szervezeti decentralizációjának elmélyítése, amely végső soron támogatja a kezdetben meghatározott feltételekhez felelős multidimenzionális információs rendszer optimalizálását.

A controlling külső szolgáltatásként való végzése egy külső céggel vagy a területen szakosodott szakértőkkel való együttműködésen alapul, hogy hatékonyabbá tegye a kulcsfontosságú controlling tevékenységeket. Az ilyen lépések célja a controlling költségeinek jelentős csökkentése és az időmegtakarítás garantálása, amelyet hagyományosan a tevékenységek végrehajtására kellene fordítani ezen a területen.

Ennek eredményeként, a külső szolgáltatás segítségével a vállalatnak lehetősége van a controlling szolgáltatások maximális és hatékony kihasználására, amely rendkívül fontos szerepet játszik a vállalat fejlődésének tervezésében és gazdasági helyzetének előrejelzésében. A vállalat profiljához megfelelően beállított controlling emellett megkönnyíti a vészhelyzetek gyors megoldását, növelve a különböző pozíciókban dolgozó emberek kényelmét.

A racionális időszakos költségvetések, valamint pénzügyi vagy befektetési tervek kidolgozása további kényelmi szempontok a külső szolgáltatásokkal kapcsolatban. Ezenkívül, bármilyen rendellenesség esetén, a fejlett controlling struktúrák lehetővé teszik a tulajdonosok számára, hogy hatékonyan megoldják a problémákat, minimalizálva a jelentős veszteségek kockázatát.

Szükséges egy controlling osztály?

Sok vállalkozó számára a controlling, mint kulcsfontosságú és stratégiailag fontos szolgáltatás külső szolgáltatásként való végzése aggodalmat kelt. Attól tartva, hogy elveszítik a valós ellenőrzést az üzlet felett, szkeptikusak a core folyamatok, kereskedelmi titkok, pénzügyek vagy általános működés átadásának ötletével kapcsolatban külső entitásoknak. Jogosultak-e a vállalatok elkerülni a külső controllingot, és mindig a legjobb-e egy belső controlling osztály fejlesztése?

A controlling cégek munkájának megszervezésével kapcsolatos téma elemzése során néhány vállalkozó szembesül azzal a mítosszal, hogy a controlling nem választható el egy külső szervezettől. Ez a fajta torzított látásmód általában a menedzsment ellenőrzésének elvesztésével, a bizalmas információk kiszivárgásával vagy azzal a ténnyel motivált, hogy a controlling túlzottan a megadott vállalathoz van szabva ahhoz, hogy külsőleg lehetséges legyen.

Ezért, amikor egy belső controlling osztály legitimitását ellenőrzik, a vállalatoknak tudatában kell lenniük, hogy ennek a területnek a kiszervezése nem jelenti a döntéshozatali folyamatok elválasztását. A kiszervezés a kulcsfontosságú feladatok támogatására összpontosít, támaszkodva a külső IT infrastruktúrára, ami egyúttal nem zárja ki a controlling belső végrehajtását a SaaS modellben.

Még külső segítség igénybevételével is, minden döntést továbbra is az entitás keretein belül hoznak meg az általa biztosított adatok alapján. A szakosodott tanácsadó cégek titkosított alapon végzik a szolgáltatásokat, ami lehetővé teszi, hogy még érzékeny pénzügyi adatokat is szigorú ellenőrzés alatt tartsanak. Így, a controlling osztályuk megszervezésétől való eltávolodással a vállalatoknak nincs okuk félni bármilyen információ kiszivárgásától.

Külső controlling vs. belső controlling osztály – összefoglalás

Sok vállalkozó, különösen azok, akik dinamikusan növekvő kis- és középvállalatokat vezetnek, egyre inkább csábító alternatívának találják, hogy külső tanácsadókat válasszanak a tervezési folyamat során. Az ilyen lépések a kulcsfontosságú üzleti területeken dolgozó emberek kizárásához vezetnek a tervezési vagy kontroll eljárások végrehajtásából, ami hatékonyabbá teszi az egész szervezet munkáját, lehetővé téve a munkavállalók számára, hogy a kulcsfontosságú feladatokra összpontosítsanak.

Ennek eredményeként a controlling kiszervezését végző vállalatok észlelhetik az erőforrások iránti igény és a költségek észlelhető csökkenését. A szakértők beszerzésének elkerülése segíti a vállalkozás skálázását, gyorsítva a bevételek növekedését, mint a kapcsolódó költségek.

A vállalatoknak már nem kell aggódniuk a gyakran problémás toborzási folyamatok megszervezése miatt. Az új munkavállalók felvétele helyett jobb, ha már megfelelően képzett külső szakértőket alkalmaznak, ami egyúttal jelentősen csökkenti a nem kompetens személyek felvételének kockázatát. Ily módon a vállalkozók további időt takarítanak meg, amelyet már nem kell az emberi erőforrások adminisztrálására vagy a kiterjedt folyamatok közvetlen irányítására és ellenőrzésére fordítaniuk.

A külső controlling másik előnye, hogy nincs szükség IT infrastruktúra, például szerverek, szoftverek vagy hálózati berendezések fejlesztésére. Egy külső cég, amely kifejezetten a controlling szolgáltatásokra összpontosít, modern szoftvereket alkalmaz, amelyek lehetővé teszik a tevékenységek végrehajtását ezen a területen a legújabb jogi követelményeknek megfelelően. A kiterjedt IT létesítmények hatékonyabbá teszik az információáramlást, támogatva magát a döntéshozatali folyamatot, beleértve a válságokkal szembeni helyzetet is.

Azonban a controlling kiszervezésének megközelítése kicsit másképp néz ki a viszonylag nagyobb vállalatok esetében, amelyek az adatokat a könyvelésből inkább a követelések időben történő kifizetése szempontjából használják, mint a költségvetéseik vagy általános pénzügyi helyzetük rendszeres elemzése szempontjából. A controlling egység elkülönítése lehetővé teszi számukra a költségfegyelem megerősítését, valamint a feladatok, erőforrások és felelősségek pontos összekapcsolását, stabilizálva az egész egység eredményeit.

A szervezetek többsége nem törődik a ciklikus jelentésekkel, amelyek lehetővé tennék számukra, hogy nyomon követhessék az üzletükben bekövetkező változások trendjeit, optimalizálják a működést vagy jobban ellenőrizzék a likviditást. Ugyanakkor, gyakran sztereotip hiedelmek által motiválva, a külső kontrollerekbe vetett bizalom hiánya válik a végső motiváló tényezővé a vállalkozók számára, hogy továbbra is fenntartsák a controlling osztályukat.

Külső szolgáltatásként végzett controlling

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a mi aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTokon.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →