A közösségi média kiváló platformmá vált az információáramlás számára. Nemcsak a szabad adatcserének ad helyet – összetettsége üzleti célokra is hasznos lehet. Az egyik legmeggyőzőbb alkalmazás a toborzási folyamat megvalósítása a segítségével. A Facebook példáján keresztül ez az ötlet könnyen megvalósítható. Bemutatjuk, hogy miből áll ez a folyamat, és hogyan lehet hatékonyan toborozni munkavállalókat.

Hogyan toborozzunk munkavállalókat a Facebook segítségével – tartalomjegyzék:

Most már tudod, hogyan hozz létre Facebook üzleti oldalt. Most új munkavállalókat keresel? Nézd meg, mit kínál a Facebook toborzás, és hogyan találhatod meg a tökéletes jelöltet ezen a portálon.

Négy módja a tökéletes jelölt megtalálásának – hogyan keressünk jelölteket a Facebookon?

Amerikai fejlesztők sikeresen bővítik a Facebook funkcióinak spektrumát. Az utóbbi években új lehetőségek bevezetésével megváltoztatták ennek a közösségi médiának az arcát. Egy hatalmas tömegű internetező, aki egyetlen oldalon összpontosul, a potenciális munkavállalók leggazdagabb adatbázisa, akiket toborozni lehet a cégedhez. A Facebook eszközei lehetővé teszik az “ideális munkavállalók” felkutatását, akik megfelelnek a munkáltató kívánt jellemzőinek. Számos módja van annak, hogy a Facebook toborzás hatékony legyen.

Hogyan toborozzunk munkavállalókat a Facebookon? Hozzunk létre toborzó profilt

Remek megoldás a jelöltek keresésére a Facebookon, ha létrehozunk egy dedikált toborzó profilt. A profil a cég toborzásáért felelős személy privát oldala. Ezért teljesnek, egyértelműnek és részletes tartalommal gazdagnak kell lennie. Ehhez használd a bejelentkezés után a privát profilod jobb felső sarkában elérhető opciót. A “plusz” jelre kattintva megjelenő legördülő menüből lehetőséged van létrehozni egy személyes oldalt, amely toborzó profilként működhet.

recruiting on facebook infographic

Miért fontos a toborzó profil?

Ez elsősorban azért fontos, mert a munkakeresők közvetlenül erre az aloldalra fognak menni. A dedikált oldalnak profilképpel, háttérképpel és a toborzó legrelevánsabb jellemzőinek leírásával kell rendelkeznie. Tartalmaznia kell a befejezett tanfolyamok, iskolák, vizsgák információit is. Ezáltal a toborzó, aki közvetlenül a munkáltatóhoz kapcsolódik, megbízhatóbbá és őszintébbé válik a jövőbeli munkavállaló szemében.

Hogyan keresünk munkavállalókat a Facebookon? Nézzük meg az eredeti pályázatokat a jelöltektől

Nemrég a Facebook lehetőséget biztosított arra, hogy minden regisztrált felhasználó kereshet munkát a közösségi hálózaton. Ez a funkció a lap elrendezésének bal oldalán található panelen érhető el. A “táska” pictogram alatt rejtett álláshirdetések találhatók, amelyek a felhasználó preferenciáihoz vannak igazítva.

Mindig, amikor egy jelölt pályázatot küld, arra kérik, hogy indokolja meg a kérését. Amikor egy jelölt pályázik, egy beszélgetési ablak ugrik fel, hogy összekapcsolja a jelöltet a munkáltatóval. A toborzó átnézheti a benyújtott pályázatokat, és kiválaszthatja azokat, amelyek a legrelevánsabbak számára. Az ilyen toborzás a Facebookon passzív – a munkáltató, miután létrehozta az álláshirdetést, várja, hogy a jelentkezők pályázzanak.

Facebook toborzás vs. fizetett hirdetés. Megéri?

Az egyik lehetőség a Facebookon való toborzásra, ha fizetett álláshirdetést vásárolsz. Ennek statikus formája lesz, és hagyományos szponzorált bejegyzésként jelenik meg.

Fokozatosan a marketingtechnikák a jelöltek interakcióra ösztönzésére összpontosítanak. Érdemes kihasználni ezt a lehetőséget, és a puszta szöveg helyett beilleszteni egy rövid videót vagy egy mappát fényképekkel. Ennek a toborzási formának kétségtelen előnye a célcsoport pontos meghatározásának képessége, amely a bejegyzésünk lesz. Ezért már a hirdetés tervezésekor részletesen kiválaszthatjuk a jelölteket, és megjeleníthetjük őket a bejegyzésben.

Ingyenes munkakeresési formák a Facebookon

Vannak ingyenes módok is a munkavállalók keresésére a Facebookon. Ezek hirdetések hozzáadásából állnak speciális tematikus csoportokban. A csoportok olyan embereket gyűjtenek össze, akik helyben vagy egy adott szakmában keresnek munkát. Ez a módszer azonban nagyobb aktivitást igényel a toborzó részéről – nagyon gyakran az adminisztrátoroknak jóvá kell hagyniuk, és a toborzási bejegyzésnek nem szabad spam jellemzőkkel rendelkeznie. Egy alternatív módszer az, ha ingyenes hirdetéseket adunk hozzá közvetlenül a cég Facebook oldalán. Ennek a megoldásnak a hátránya, hogy sokkal kisebb a hatósugara, mint a fizetett hirdetések esetében.

facebook_recruiting

Most, hogy tudod, hogyan toborozz munkavállalókat a közösségi médián, például a Facebookon, nézzük meg, hogy ismered-e a versenyek szabályait – egy hasznos, de kissé alábecsült eszközt a vállalkozásod Facebook oldalának fenntartásában.

Nicole Mankin

HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.

View all posts →