A vállalkozás világában gyakran találkozhatunk azzal az állítással, hogy a kudarc a siker szerves része. Egy rosszul beállított stratégia, rossz időzítés vagy kedvezőtlen piaci körülmények egy adott pillanatban – ezek a legjobb vállalkozókkal is megtörténnek. De vajon a múló visszaeséseknek teljes eltávolítást kell-e jelenteniük a játékból, ahol a jutalom a vágyott siker? Olvass tovább, hogy megtudd!

Hogyan lehet a kudarcot sikerre váltani? – tartalomjegyzék:

  1. A kudarc fájdalma és a siker íze
  2. Steve Jobs
  3. Jack Ma
  4. Arianna Huffington
  5. Összegzés

A kudarc fájdalma és a siker íze

Nyilvánvalóan a nagy dolgok áldozatokat igényelnek. Winston Churchill maga is azt állította, hogy “A siker a kudarcok sorozatán való áthaladás anélkül, hogy elveszítenénk a lelkesedésünket.” Ezek a szavak a vállalkozói világra is alkalmazhatók, ahol a vállalkozók minden nap bizonyos kockázatokat vállalnak, amelyek nem feltétlenül térülnek meg azonnal a közeli jövőben.

Bár sokkal könnyebb a sikerekről beszélni, a problémák adják a legértékesebb leckéket. Amikor saját vállalkozást vezetsz, gyakran találkozol olyan akadályokkal, amelyeket sajnos nem fogsz sikeresen leküzdeni. Fontos azonban emlékezni arra, hogy mindenki hibázik, és a siker kulcsa nem az, hogy ezek hiányozzanak a fejlődési utadból, hanem az, hogy képes legyél helyes következtetéseket levonni még válsághelyzetekben is.

A sikerek érthető forrásai a megelégedettségnek és az önmegvalósítás érzésének, ami rendkívül fontos szempont bármely vállalkozó számára. Azonban gyakran a kudarcok azok, amelyek erős impulzust adnak a márkák számára, hogy még aktívabbak legyenek, néha akár a cég teljes vízióját is megváltoztatva.

Tehát nem érdemes összetörni a múló visszaesések miatt. A feladás helyett minden egyes kudarcot hasznos iránytűként kezelhetsz, amely kijelöli a fejlődés irányát és javítja az eddig tett lépéseket. A következő szakaszban bemutatjuk más vállalkozók történeteit, akik levonták a következtetéseket a kudarcokból, végül elérve a vágyott sikereket.

kudarc

Steve Jobs

A Apple alapítóját senkinek sem kell bemutatni, de nem sokan tudják, hogy a sikere az elején nem volt olyan nyilvánvaló. Jobs technikusként kezdett az Atarinál, miután otthagyta a Reed College-t. 1976-ban Steve Wozniakkal együtt sikerült megalapítani az Apple Computer-t. Akkor mindössze 21 éves volt. Azonban a számos nézeteltérés és a kedvezőtlen piaci körülmények miatt Jobsot kirúgták a saját cégéből.

Csak amikor a csőd fenyegette az Apple-t, döntöttek úgy, hogy visszaveszik. Steve Jobs gyorsan kihasználta a lehetőségét, és a céget a világ egyik legnagyobb és legismertebb márkájává alakította. De nem állt meg itt. Erőfeszítéseivel forradalmasította az egész technológiai piacot, olyan innovatív termékeket bevezetve, mint az iPhone, iPad és iMac.

Jobs azt mondta: “Akkor nem így láttam, de kiderült, hogy az Apple-ből való kirúgás volt a legjobb dolog, ami velem történhetett. A siker terhe helyett a kezdeti könnyedség váltotta fel. Ez felszabadított, hogy belépjek életem legkreatívabb szakaszába.”

Tehát a vállalkozó nem tört össze a múló nehézségek után, hanem éppen ellenkezőleg, motivátorként használta őket, hogy teljes kapacitással dolgozzon, és referenciapontként az önfejlesztés kontextusában elemezze a kudarcokat.

“A pontokat nem tudod előre nézve összekapcsolni; visszafelé nézve tudod őket összekapcsolni. Tehát hinned kell, hogy a pontok valahogy összekapcsolódnak a jövődben. Hinned kell valamiben – egy megérzésben, sorsban, életben, karmában, bármi legyen is. Ez a megközelítés soha nem hagyott cserben, és megváltoztatta az életemet.” – jegyezte meg Steve Jobs.

Jack Ma

Az Alibaba alapítója, amelynek ma 400 milliárd dolláros piaci értéke van, globális sikert ért el, de karrierje során sok visszaeséssel kellett szembenéznie. Matematikai problémák miatt Jack Ma kétszer nem nyert felvételt a szülővárosában lévő egyetemre. Akkoriban mindenhol munkát keresett, a KFC-nél és még a rendőrségnél is. Sajnos, több mint 30 helyen elutasították a jelentkezését.

Végül sikerült. Ma angol tanulmányokat folytatott, és 1988-ban diplomázott, majd tanár lett. Bár ez a szakma nem hozott jelentős jövedelmet, Jack Ma nem adta fel az álmát, hogy saját vállalkozást indítson. Az ezt követő években sikerült megalapítania egy nyelvi céget, amelynek fő ötlete az volt, hogy megkönnyítse a kapcsolatokat a közép- és nyugati országok vállalkozói között. Következő vállalkozása az Alibaba volt.

Ahogy Ma hangsúlyozta: “Ha nem adod fel, még van esélyed. És amikor kicsi vagy, a saját intelligenciádra kell támaszkodnod, nem az erődre.” Ez a megközelítés segítette Ma-t, hogy fontos leckéket vonjon le a kudarcokból, így néhány éven belül a milliárdos vagyonú csúcsvállalkozóvá vált.

Arianna Huffington

15 könyv szerzője és a Huffington Post alapítója. Ma az egyik legbefolyásosabb nőnek számít a médiában. Azonban a szakmai pályafutása tele volt fordulatokkal. Bár sok művét értékelték az olvasók, a második könyvének kiadása során jelentős nehézségekkel kellett szembenéznie:

“Emlékszem, amikor húsz éves voltam, és a második könyvemet 36 kiadó elutasította. Úgy éreztem, hogy pályát kellene váltanom. De nem adtam fel, akkoriban bankhoz mentem kölcsönért, és tovább dolgoztam.”

Arianna Huffington nyíltan beszél a hibáiról, miközben javaslatokat is ad más vállalkozóknak arra, hogyan kerülhetik el a hasonló problémákat a karrierjük során. A nyilvánvaló eltökéltség és a különböző nehézségekkel való szembenézés után Huffington hangsúlyozza, hogy a legkomolyabb fenyegetés a vállalkozás számára a szakmai kiégés. Ezért még a kissé válságos helyzetekben is érdemes emlékeztetni magunkat arra, hogy mi motivál igazán a munkára, kitartóan követve a vágyott céljainkat.

Összegzés

A vállalkozóknak számolniuk kell a különböző üzleti kockázatokkal. Bár a vágyott siker nem mindig érkezik azonnal, és az eléréséhez vezető út hosszú és kanyargós lehet, a valódi nyereség a te eltökéltséged.

Olvasd el ezt is: Hogyan segíthet a Device as a Service (DaaS) a vállalkozásodnak?

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTok-on.

Andy Nichols

Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.

View all posts →