Bármelyik cég, amely növekedni szeretne, előbb-utóbb érezni fogja a szükségét, hogy hatékonyabban népszerűsítse szolgáltatásait és termékeit. A cég céljainak elérése érdekében érdemes valódi szakembereket keresni. A következő cikkben megtudhatja, hogyan lehet CMO-t (Chief Marketing Officer) alkalmazni. Olvasson tovább.

Hogyan alkalmazzunk CMO-t? – tartalomjegyzék:

  1. Hogyan találjunk munkavállalókat?
  2. Mikor alkalmazzunk CMO-t?
  3. Hogyan alkalmazzunk CMO-t?
  4. Összegzés

Hogyan találjunk munkavállalókat?

A növekvő verseny és a folyamatosan változó technológia korában a jó CMO (Chief Marketing Officer) keresése igazi kihívás lehet. A CMO-knak nemcsak azt kell tudniuk bemutatni a vásárlóknak, amit el akarnak adni, hanem elemezniük kell a piacot és kommunikálniuk kell velük különböző csatornákon.

A CMO készségeit és kompetenciáit alaposan leírtuk a következő cikkben: Mi az a CMO? Az, hogy milyen típusú embert szeretne toborozni, a cég igényeitől függ. Meg kell határoznia a konkrét célokat, amelyeket az adott személynek teljesítenie kell, és hogy mit fog tenni.

Startupok esetében valószínűleg egy fiatal munkavállalóra lesz szüksége, aki lelkes a rábízott feladatok iránt. Nagyvállalatok esetén a széleskörű tapasztalat és az analitikus gondolkodásmód nagyon keresett. Ugyanakkor figyelmet kell fordítania arra az iparágra is, amelyben az illető korábban dolgozott. Egy adott területen részletes ismeretekkel rendelkező munkavállaló nagyon hasznos lehet.

Mikor alkalmazzunk CMO-t?

Nincs egyértelmű válasz arra, mikor kell marketingvezetőt alkalmazni, azonban itt van négy helyzet, amikor érdemes lehet egyet megszerezni:

Lassú üzleti növekedés. Egy CMO alkalmazása segíthet a cégnek kilépni a stagnálásból, piacvezetővé válni és új ügyfeleket szerezni.

Marketingstratégia váltás. Amit eddig tett, nem volt elegendő ahhoz, hogy a vállalkozása sikeres legyen. A cégnek új megközelítésre és innovatív működési eljárásokra van szüksége. A CMO olyan megoldásokat hozhat, amelyek a szervezetet a következő szintre emelik.

Inkonzisztens márkakommunikáció. A legtöbb marketingkampány több kommunikációs módszert használ, például: e-mailek, közösségi média platformok és hirdetések. A siker érdekében a kampányának világos és következetes üzenetet kell közvetítenie. Ha egy személy felelős az összes marketingtevékenységért, az segít biztosítani a folytonosságot az összes kommunikációs csatornán.

Vezetői igény. Egy CMO alkalmazása valódi vezetőt biztosít a munkavállalóinak, aki segíthet nekik a folyamatban lévő és jövőbeli projektekben, ezáltal magabiztosabbá és termékenyebbé téve őket.

hogyan alkalmazzunk cmo-t

Hogyan alkalmazzunk CMO-t?

Többféle módja van egy új CMO megtalálásának a cég számára, és minden cég más megközelítést alkalmaz a folyamat során. Először is, itt van 3 stratégia, amely segíthet eldönteni, hogyan alkalmazzon CMO-t.

Alkalmazzon egy vezetői keresőcéget

A CMO saját kezű keresése időigényes és költséges lehet. A legjobb fejvadászok tudják, hogyan találjanak munkavállalókat, végezzenek állásinterjúkat és alkalmazzanak munkavállalókat. Az egész folyamat professzionális, és pozitív hatással van a cég imázsára. Ezenkívül lehet, hogy már ismerik a megfelelő jelöltet, még mielőtt elkezdenék a keresési folyamatot. A vezetői keresőcégek általában jól tájékozottak a toborzási gyakorlatokban, és saját jelöltbázissal rendelkeznek.

Keresés belsőleg

Ha úgy dönt, hogy saját maga vezeti a toborzási folyamatot, érdemes a szervezeten belüli munkavállalókat kiválasztani. Tegyen fel magának néhány kérdést: Van-e valaki a jelenlegi csapatában, akinek megvannak a megfelelő képesítései, készségei és tulajdonságai a pozícióhoz? Gondolja, hogy ez a személy a CMO-ként a következő szintre emelheti a céget? Képes lenne ez a munkavállaló vezetni a jelenlegi marketingcsapatot vezetői pozícióból?

Ha úgy találja, hogy valaki a csapatában rendelkezik a szükséges képesítésekkel ahhoz, hogy CMO legyen, fontolja meg, hogy előlépteti őt, ahelyett, hogy valakit kívülről alkalmazna. A meglévő munkavállalói már ismerik a céget és annak eljárásait, ami hatalmas előnyt jelenthet.

Online toborzás használata

Az online toborzás az utóbbi időben népszerű módszerré vált új munkavállalók megszerzésére. Az internet számos eszközt kínál, amelyek összekapcsolják a potenciális jelölteket jövőbeli munkáltatóikkal. Az álláshirdetéseket nemcsak népszerű álláshirdetési oldalakon, hanem közösségi médiában is közzé lehet tenni, mint például LinkedIn, Facebook és Instagram. A megfelelő hely kiválasztása jelentősen függ az iparágtól és a közönségtől, akit el szeretnénk érni az ajánlatunkkal.

Hogyan alkalmazzunk CMO-t – összegzés

A gyorsan növekvő piacon a CMO szerepe, azaz a termékpromócióért és értékesítésért felelős vezető, kulcsfontosságúvá vált a cégek számára. Hogyan alkalmazzunk CMO-t? Ahhoz, hogy megtalálja a CMO-t, aki tökéletesen illik a szervezetéhez, ismernie kell a hatékony toborzási csatornákat, hogy felgyorsítsa a toborzási folyamatát, és azokat a készségeket, amelyekre szüksége van a következő marketingvezetőjében.

Más források: Startup szerepek

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon a mi szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Nicole Mankin

HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.

View all posts →