Az egyik legérdekesebb üzleti modell, amely lehetővé teszi, hogy pénzt keress anélkül, hogy elhagynád az otthonodat, a YouTube csatorna létrehozása. Természetesen értékes tartalom létrehozása, amely vonzza az ügyfeleket, nem könnyű feladat, és egy projektet valódi nyereséggé alakítani szintén elég nagy kihívás. Mégis, a jutalmak csábítóak, különösen, ha a hatalmas eléréssel és szerződött támogatásokkal rendelkező kiemelkedő YT nagyágyúkra nézel. Hogyan indíts el egy YouTube csatornát és keress pénzt rajta?
Hogyan indíts el egy youtube csatornát – tartalomjegyzék:
- Egy csatorna a YouTube-on – miért éri meg?
- Hogyan állítsunk be egy YouTube csatornát?
- Hogyan lehet pénzt keresni a YouTube-on?
- Hogyan népszerűsítsünk egy csatornát a YouTube-on?
- Hogyan népszerűsítsünk egy videót a YouTube-on?
- Kulcskérdések
Egy csatorna a YouTube-on – miért éri meg?
Ha azon gondolkodsz, hogy elindíts egy csatornát a világ legnépszerűbb videóplatformján, valószínűleg már tudod, hogy mekkora elérése és potenciálja van.
Ez egy hatalmas lehetőség, amely segíthet, hogy óriási nyereséget szerezz a hirdetésekből, valamint kiváló alapot teremts a vállalkozásod más iparágakra való skálázásához. Friz Crew itt példaként szolgálhat. A YouTube nagyszerű módja annak is, hogy új közönséget érj el, akiket más közösségi médiában nem tudsz megfogni.
Hogyan állítsunk be egy YouTube csatornát?
Technikailag a világ legnagyobb videóplatformján egy csatorna létrehozása nagyon egyszerű feladat, amely mindössze néhány percet vesz igénybe, és teljesen ingyenes.
Ha van Google-fiókod, csak annyit kell tenned, hogy elnavigálsz a YT csatornádra, és kitöltöd a platformon az azt kiegészítő információkat (cím, profilkép, háttér, linkek más közösségi médiákra stb.).
Aztán már csak a videók hozzáadása és a marketing tevékenységek maradnak, hogy elérd a kiválasztott ügyfélcsoportot. Bár a “csak” nem a megfelelő szó itt, mert a tartalom és a profilozás határozza meg a siker legnagyobb részét.

Hogyan lehet pénzt keresni a YT-n?
Valószínűleg már találkoztál információkkal arról, hogy mennyi pénzt lehet keresni a YouTube-on. A monetizált csatornák átlagos óradíja körülbelül 25 dollár, ezt az Influencer Marketing Hub* szerint, vagy ahogy a Small Business Trends** állítja, az átlagos YouTube-osok körülbelül 18 dollárt keresnek 1,000 hirdetésmegtekintés után. Ez az összeg a szolgáltatás által megjelenített hirdetésektől is függ. Az affiliate programokhoz, termékmegjelenítésekhez vagy szponzorált véleményekhez való kapcsolódás extra lökést adhat. Azonban ahhoz, hogy ilyen együttműködésre számíthass, már egy népszerűsített csatornával kell rendelkezned.
Hogyan népszerűsítsünk egy csatornát a YouTube-on?
A legfontosabb lépés a célcsoport pontos meghatározása lesz – lehetetlen “mindenkinek” anyagokat létrehozni – ez nem televízió, amelynek nézői mindent néznek, ahogy megjelenik.
Ha el akarod érni a nézőidet, és még inkább kívánatos – több feliratkozót szeretnél szerezni – konkrét értéket kell biztosítanod számukra. A platform maga azt javasolja, hogy specializáld a csatornádat azáltal, hogy szűkíted a célközönségedet, és inkább professzionálisabb és informatívabb videókat készítesz. Tehát gondolkodj el azon, hogy ki az a személy, aki a csatornádra fog jönni – hol él, mik az érdeklődési körei, hobbija, végzettsége, vagy milyen más csatornákat látogat/iratkozik fel már.
- Meríts inspirációt a versenytársaktól
- YouTube Analytics
- Ismerd meg a YouTube algoritmusait
Sok inspirációt nyerhetsz a legnépszerűbb csatornák által készített tartalom megtekintésével. Általában a saját niche-ükre összpontosítanak, próbálva a lehető legjobban kiszolgálni azt. Lehetnek például nagyvárosi tinédzserek, stratégiai online játékokat játszó emberek, autók, elektronikai kütyük vagy történelem iránt érdeklődők. Minél jobban megismered őket és gondolsz az igényeikre, annál érdekesebb tartalmat valószínű, hogy létrehozol.
Ha sikeres akarsz lenni ezen a platformon, sokkal többre van szükséged, mint hogy tudod, hogyan indíts el egy csatornát rajta, vagy hogy milyen tartalomra van kereslet. Folyamatosan nyomon kell követned és elemezned a már ott lévő felhasználók szokásait és érdeklődését – van egy erőteljes eszközöd, amelyet YouTube Analytics-nek hívnak.
Ha belemerülsz a háttérbe, megtudhatod, hogy milyen kulcsszavakat írnak be a felhasználók, amikor a tartalmadra érkeznek, mennyi ideig nézik meg az egyes videókat, melyik videó kelti fel a legjobban az érdeklődésüket, és mikor döntöttek úgy, hogy megosztják a tartalmadat a barátaikkal vagy a közösségi média követőikkel.
Ha a megszerzett információkra összpontosítasz, és még inkább alkalmazkodsz a célközönségedhez, még jobban elérheted őket, és optimalizálhatod a marketing erőfeszítéseidet. E nélkül legjobb esetben túlfizetsz a hirdetésekért, legrosszabb esetben pedig elriasztod a látogatókat.
A legjobb eredmények eléréséhez sok munkát kell belefektetned – meg kell ismerned a YouTube algoritmusait, és olyan vonzó tartalmat kell létrehoznod, amely miatt a nézők tovább maradnak az általad hozzáadott videókban. Kiderült, hogy nemcsak a rövid videók nagyon népszerűek – egyre gyakrabban értékelik a nézők a hosszabb, de informatív tartalmakat is. Mégis, hogy a figyelmüket hosszabb ideig fenntartsd, tanulj meg néhány filmes trükköt használni – hanghatások, dinamikus vágások és vonzó narráció. Egy további motiváció a hasonló tartalom létrehozására lehet az a tény, hogy az algoritmusok (amelyek meghatározzák a keresési eredményekben való helyezését) előnyben részesítik, mivel a néző figyelmének hosszabb ideig való megfogása több hirdetést jelent, amelyeket meg lehet jeleníteni.
A YouTube platformon a legnépszerűbb csatornák elemzésekor nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy a feltöltött videók egyike sem véletlenül kerül oda – észlelhető következetesség van az üzenetben, a stílusban vagy a grafikai rétegben. Ez sokkal könnyebbé teszi a nézők számára, hogy azonosítsák a tartalmadat, és értékes tartalomként érzékeljék, amelyre érdemes figyelni.
5 alapvető tipp a YouTube csatornád népszerűsítésére – tudj meg többet.
Hogyan népszerűsítsünk egy videót a YouTube-on?
A csatorna mellett gondoskodnod kell az egyes videók népszerűsítéséről és pozicionálásáról is. Néha csak egy videó, megfelelően népszerűsítve, a csatorna “munkáslovává” válhat, új nézőket és feliratkozókat vonzva. Ahhoz, hogy ez megtörténjen, már az elejétől kezdve gondolkodj a videó pozicionálásán – a kulcsszavak elhelyezése a címben vagy a leírásban működni fog (nincsenek nagy különbségek a “Google-ra” és a YouTube platformra történő optimalizálás között).
Azonban próbáld meg a vásárlóid nézőpontjából szemlélni a dolgokat, hogy te legyél az, aki a tartalmat keresi, és azon töpreng, hogy mit írjon be a keresőbe. Egy cím, amely tartalmaz egy népszerű kérdést vagy cselekvésre ösztönzést, és választ ad rá, jelentősen növelheti a látogatók számát, és egy figyelemfelkeltő leírás, amely szintén tartalmaz néhány kulcsszót, erőteljes eszköz lehet a nézettségért folytatott küzdelemben. Természetesen ne ess túlzásba a kulcsszavakkal – a személyhez (nem az algoritmushoz) való fordulás és a világos, természetes nyelven való kifejezés mindig a legfontosabb.
Források:
*https://influencermarketinghub.com/
**https://smallbiztrends.com/
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz hozzánk a Facebookon és a Twitteren!
Mira Bodhi
Ismeri a szabadúszó munkának az előnyeit és hátrányait, és mégis a legjobbat hozza ki belőle. Az időgazdálkodás és az önmotiváció a legnagyobb előnyei. Jelenleg digitális nomád, és az egész világot bejárva dolgozik.
The most important questions
-
Csak rövid videókat tudsz készíteni a YouTube-on?
Míg eredetileg az oldal főként néhány perces tartalmat kínált, mostanra észreveheted, hogy a közönséged preferenciái változnak – amennyiben értékes és érdekes tartalmat kínálsz. A hosszabb videókat az algoritmusok is népszerűsítik, mivel lehetőség van több hirdetés megjelenítésére.
-
Egy YouTube csatorna létrehozása bonyolult?
Ellenkezőleg, csak néhány perc munka, és a meglévő Google-fiókját használhatja a létrehozásához.
-
Hogyan monetizálsz a YT-n?
A tartomány széles – átlagosan kicsit több mint 2 ezer dollár havonta Európában. A nyereség nemcsak a megjelenített hirdetésekből származik, hanem különböző együttműködési formákból is a vállalatokkal.