Mit tehetsz, hogy felkeltsd az emberek érdeklődését a YouTube csatornád iránt, még akkor is, ha véletlenül bukkantak rá? Az egyik leghatékonyabb módszer a YouTube csatorna előzetese – vagyis egy rövid előzetes, mint amilyenek a blockbuster filmek megjelenése előtt láthatók. Bármelyik esetben az első 30 másodperc határozza meg a sikert. Mit érdemes még tudnod, ha érdekel a YT csatornád előzetesével való népszerűsítés? Hogyan használd ezt az eszközt hatékonyan? Nézd meg tippjeinket és inspirálódj!
YouTube csatorna előzetes – tartalomjegyzék:
- Miért van szüksége a YouTube csatornádnak névre?
- YouTube csatorna előzetes – miből kell állnia?
- Mit nyernek a YouTube csatornák a sharrows használatával?
- YouTube csatorna és forgatókönyvek – milyen hibákat érdemes elkerülni?
- Kulcskérdések
Miért van szüksége a YouTube csatornádnak névre?
Ha a csatornád nem a legnépszerűbbek egyike a YouTube-on, valószínűleg senki sem fog emlékezni a nevére vagy rád, mint alkotóra. A legtöbb ember, aki véletlenül rátalál, valamilyen konkrét információra van szüksége arról, miről szól és mit találhat rajta. Alapértelmezés szerint egy listát látnak a legutóbb feltöltött videókról, de nem mindenki érzi úgy, hogy végigböngéssze őket, hogy megtudja, milyen témákat érintenek.
Elkészíteni egy rövid videót, amelyben bemutatod a nézőidnek a tartalmat és a téma lényegét, kétségtelenül segít felkelteni az érdeklődésüket, hogy tovább maradjanak. Persze, feltéve, hogy valami érdekeset készítesz. A szolgáltatás alapértelmezés szerint egy előzetest mutat be az új embereknek, akik még nem iratkoztak fel a csatornádra – ez automatikusan megjelenik, és egy általad hozzáadott leírás kíséri, így ezek azok az elemek, amelyekre érdemes figyelni.

YouTube csatorna előzetes – miből kell állnia?
Mint egy közelgő film előzetese, a videódnak is maximum körülbelül 30 másodperce van arra, hogy felkeltse a nézők érdeklődését. Ha nem sikerül megragadnod őket ezen idő alatt, valószínűleg nem nézik meg a videó többi részét, arra következtetve, hogy nem találnak semmi érdekeset a videódban. Szóval mit érdemes beletenni egy ilyen rövid idő alatt, hogy felkeltsd a látogatóid érdeklődését?
Próbáld meg a YouTube csatorna előzetesét a kínálatod esszenciájává tenni. Rövid idő alatt meg kell tartanod a néző figyelmét, próbáld meg világosan bemutatni, mit találnak ott, és miért érdemes tovább maradniuk.
Nem mindig a legjobb megoldás a csatornád történetét mesélni – nagyon gyakran jobb eredményeket érhetsz el, ha csak a tartalmad töredékeit, a létrehozásának részleteit vagy a legviccesebb részeit mutatod be (a karakterétől függően). Az előzetesnek kíváncsiságot kell ébresztenie, és ösztönöznie kell az embereket, hogy saját maguk fedezzék fel a tartalmadat. Nem lehet csak egy tolakodó hirdetés, amely “kérleli” a feliratkozásokat és lájkokat.
Dobd be néhány érvet, amelyek megmutatják, milyen érdekes tartalmat és értéket kínálsz nekik, és a hirdetési anyag végén tegyél ki néhány táblát, amelyek a legérdekesebb videókra irányítanak.
Ha elemzed a nézők áramlását a csatornádra (pl. a YouTube Analytics eszköz használatával), akkor nézd meg, milyen kulcsszavak hozták őket hozzád, és figyelj arra, hogy mely tartalom kapja a legtöbb megtekintést, és pontosan erre összpontosíts a csatorna előzetesében. Valószínűleg ezek a legjobb videóid, így ha hivatkozol rájuk, ösztönözni fogod a nézőket, hogy folytassák a tartalom felfedezését, amelyet hozzáadtál.
Mit nyernek a YouTube csatornák a sharrows használatával?
Kétségtelen, hogy a csatornádra látogató nézők többsége keresőmotorból érkezik, és a videóid tartalma játszik fő szerepet abban, hogy felkeltsd az érdeklődésüket. Azonban, ha meg akarod győzni őket, hogy tovább maradjanak veled és feliratkozzanak a csatornádra, egy ügyesen elkészített előzetes nagy segítség lesz.
Ne feledd, hogy egyes emberek más közösségi médiából érkeznek a YouTube oldaladra (pl. ha szokásod, hogy új tartalomra mutató linkeket osztasz meg, vagy a láblécben a csatornád linkjét használod új bejegyzések írásakor) – egy rövid tartalom, amely leírja, mit találnak itt, segít nekik eldönteni, hogy tovább maradjanak.
Nem csoda, hogy szinte minden sikeres csatornának van egy professzionálisan kidolgozott és gondosan megtervezett előzetese. Ez nemcsak lehetőség a nézők ösztönzésére, hogy maradjanak, hanem a következetes márkázás eleme is, amely a teljes professzionalizmust jelzi mindabban, amit csinálsz – és aligha van hatékonyabb ajánlás a közzétett tartalomra.
YouTube csatorna és forgatókönyvek – milyen hibákat érdemes elkerülni?
Először is, ne érezd magad kényszerítve arra, hogy bármit is tegyél az akaratod és intuíciód ellen. Az előzetesnek a csatorna esszenciájának és legérdekesebb anyagának kell lennie, minden másodperce pontosan megtervezve és a lehető legjobban bemutatva. Tehát, ha nincs ötleted, hogy mit tegyél bele, jobb, ha egy időre feladod, és a legnépszerűbb videót állítod be alapértelmezett anyagként a látogatóid számára.
A legjobb, ha az előzetest úgy kezeled, mint egy reklámot, amelyet a nézők bármikor kikapcsolhatnak. És ki szeret hosszú reklámokat nézni? Ezért próbáld meg, hogy a videód 30 és 90 másodperc között legyen. A nézők több információt találnak a csatornáról, ahogy felfedezik – ez a videó csak a kíváncsiságukat akarja felkelteni.
Ne légy túl tolakodó – a lájkok vagy feliratkozások kérlelése nem működik – sokkal jobb, ha arra összpontosítasz, hogy miért érdemes, anélkül, hogy tolakodó lennél. Csak mutasd meg a legjobb oldaladat.
Ha érdekelnek más tippek a YouTube-on való üzleteléshez, olvasd el: Üzletelés a YouTube-on: 5 tipp, hogyan indíts el egy YouTube csatornát és csatlakozz a Facebook közösségünkhöz, hogy kapcsolatban maradj!
Mira Bodhi
Ismeri a szabadúszó munkának az előnyeit és hátrányait, és mégis a legjobbat hozza ki belőle. Az időgazdálkodás és az önmotiváció a legnagyobb előnyei. Jelenleg digitális nomád, és az egész világot bejárva dolgozik.
The most important questions
-
Kell-e a csatornaelőzetes?
Nem elengedhetetlenek, de kétségtelenül segítenek új látogatók vonzásában. Ezért a YouTube automatikusan lejátsza őket azoknak az embereknek, akik még nem előfizetők. Minden nagyobb e-kereskedelmi vállalkozásnak van csatornaelőzetese.
-
Milyen hosszú legyen egy utánfutó, és mit kellene tartalmaznia?
Az ideális időtartam 30 és 90 másodperc között kell legyen, amely idő alatt valami olyasmit kell bemutatni, ami felkelti a látogatók érdeklődését. Lehetnek a legérdekesebb részek, vicces balesetek vagy jelenetek a montázsból. Ne felejtsd el, hogy vonzó és természetes legyen – végül is ez a te hirdetésed!