A dropshipping üzlet egy logisztikai modell, amelyben a termékekkel teli raktárra nincs szükség az online értékesítéshez. Csak annyit kell tenned, hogy gyümölcsöző partnerséget alakítasz ki egy forgalmazóval, és kihasználod a készletét.
Dropshipping üzlet – tartalomjegyzék:
- Hogyan kezdjünk dropshipping üzletet?
- Határozd meg a választékodat
- Kutatás a versenytársakról
- Találj egy beszállítót, akivel partnerséget alakíthatsz ki
- Hozz létre egy online bolt és adj hozzá termékeket
- Népszerűsítsd a boltodat
Hogyan kezdjünk dropshipping üzletet?
A dropshipping üzlet különösen jól működik a friss vállalkozók számára. Nem kell előre kifizetned az árukat, ami jól jön azoknak is, akiknek korlátozott a költségvetésük. Csökkenti a működési költségeket és időt takarít meg, lehetővé téve, hogy jobban a új ügyfelek megszerzésére összpontosíts.
Mi szükséges ahhoz, hogy elkezdj értékesíteni egy dropshipping üzleti modell keretein belül? Szeretnél egy olyan vállalkozást indítani, amely versenyez a nagy kiskereskedelmi óriásokkal? Győződj meg róla, hogy követed az alábbi lépéseket.
Határozd meg a választékodat
Először is, ki kell választanod azokat a termékeket, amelyeket el szeretnél adni az online boltodban. Lehetőleg válassz egy olyan rést, amellyel kényelmesen bánsz, és határozd meg, mi hozhatja a legnagyobb bevételt számodra. Fontos azonban, hogy érdekesnek találj egy adott területet, mivel a dropshipping üzlet skálázása sok erőfeszítést igényel, és gyorsan elbátortalanodhatsz. Mint egy adott iparág szakértője, te is hiteles eladóvá válsz.
Érdemes egy szűk termékválasztékkal kezdeni. Csak később érdemes új termékeket hozzáadni, vagy bővíteni. Túl széles választékot nehéz eladni, ha nem vagy piactér. Kíváncsi vagy, milyen niche ajánlatok léteznek? Például egy bolt, amely kis kutyák számára készült ruhákat, Crossfit edzőknek szánt edzőfelszerelést, vagy gluténérzékenyeknek szánt termékeket árul. Ha bizonytalan vagy abban, hogy a dropshipping üzleti ötleted jó-e, próbálj ki nyilvánosan elérhető eszközöket, mint a Google Trends vagy a Keywords Everywhere, hogy előzetesen ellenőrizd.
Kutatás a versenytársakról
Miután tudod, mit szeretnél eladni az online boltodban, nézd meg a versenytársaidat. Az, hogy megértsd, hogyan működnek, segít egy erős marketingterv kidolgozásában a vállalkozásod számára.
Kezdj a keresőmotorokkal. Ha beírsz kulcsszavakat a Google-ba, létrehozol egy listát az öt legerősebb versenytársadról. Ezután láthatod, hogyan népszerűsítik a termékeiket. A versenytársaid közösségi média auditja is egy másik hasznos lépés. Keresd a Facebookon vagy az Instagramon a niche-eddel kapcsolatos hirdetéseket. Látni fogod, hogyan kommunikálnak más cégek az ügyfeleikkel, hogyan tervezik meg a közösségi csatornáikat, valamint milyen elköteleződést érnek el a felhasználók körében. Okos lépés, ha feliratkozol a versenytársaid hírleveleire. Első kézből értesülhetsz a jelenlegi promóciós erőfeszítéseikről.
Találj egy beszállítót, akivel partnerséget alakíthatsz ki
Ez az egyik legfontosabb lépés a dropshippingben. Olyan nagykereskedőt kell keresned, aki a te iparágadban forgalmaz termékeket, és dropshipping üzleti modell alapján működik. Néhány e-kereskedelmi bolt platform megbízható beszállítók elérhetőségét kínálja. Plug-and-play opcióval akár több nagykereskedővel is kapcsolatba léphetsz egyszerre. Mindig kereshetsz egy forgalmazót a saját magad is.
Ne feledd, hogy a nagykereskedő vállalja a megrendelt áruk ügyfelekhez való szállításának felelősségét. Ha azonban valamit elmulasztanak, a te márkád szenvedni fog emiatt. Ezért elengedhetetlen, hogy kapcsolatot építs ki egy megbízható forgalmazóval, aki minden kötelezettségét fenntartás nélkül teljesíti.
Hozz létre egy online bolt és adj hozzá termékeket
Hogyan építhetsz online boltot? A legegyszerűbb módja, ha kész e-kereskedelmi platformokat választasz SaaS modellben. Az ilyen rendszerek számos különböző e-kereskedelmi eszközzel (alkalmazásokkal vagy modulokkal) vannak felszerelve, hogy gyorsan és hatékonyan kezdj el online értékesíteni. Fontos, hogy könnyen integrálhatók a dropshipping nagykereskedő rendszerekkel is.

Az ilyen boltban a választékot a lehető legvonzóbb módon kell bemutatni. Ebben a helyzetben érdemes megfelelő termékleírásokat és képeket készíteni. Amikor az e-kereskedelmi értékesítési bevételed elkezd növekedni, akkor dönthetsz úgy, hogy megszünteted a manuális munkát, és teljes értékesítési automatizálást vezetsz be. Ez egy nagy időmegtakarítás, amely lehetővé teszi, hogy a vállalkozásod gyorsabban növekedjen.
Népszerűsítsd a boltodat
Még a legjobb termék és a legjobban megtervezett online bolt sem ér semmit, ha nincsenek ügyfeleid. Az ügyfelek vonzásához szervezz és hajts végre marketingtevékenységeket. Az egyik ilyen a fizetett Facebook hirdetések és Google Ads. Ezek skálázhatók, és a bennük szereplő termékek jól konvertálhatnak.
Hosszú távon is érdemes gondolkodnod, győződj meg róla, hogy az oldalad jól rangsorol a keresőmotorokban. Egy jól megtervezett és következetesen végrehajtott SEO stratégia biztosan növelni fogja az organikus forgalmadat. A tartalommarketing sem kevésbé fontos. Hozz létre egy blogot az online boltod mellett, és készíts olyan szövegeket, amelyek megfelelő grafikákkal gazdagítva informálóak és szórakoztatóak. Gyűjtsd össze az ügyfeleid e-mail címeit – így egy csoportot alakíthatsz ki, amelynek időnként küldhetsz üzeneteket kedvezményekkel és különleges ajánlatokkal. Ez egy egyszerű módja a bevétel generálásának, anélkül, hogy további készpénz kiadásokra lenne szükséged.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a szorgos méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.
Martin Sparks
Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.