Miért írunk az e-mail marketing automatizálásról? A marketing világában sok helyet szentelnek a keresőmotoros hirdetéseknek (PPC), a SEO tevékenységeknek vagy a közösségi médiának, és az e-mail marketing unalmasnak tűnik. De ne hagyja, hogy ez megtévesszen. Ez még mindig az egyik olyan csatorna, amely lehetővé teszi a legmagasabb megtérülés elérését. Érdemes most különösen érdeklődni iránta, amikor sok feladatot éppen az e-mail marketing automatizálásának köszönhetően lehet könnyebbé tenni.
E-mail marketing automatizálás – tartalomjegyzék:
- Általános Adatvédelmi Rendelet
- Mi az e-mail marketing?
- Mi az marketing automatizálás?
- Hogyan használjuk az e-mail marketing automatizálást az e-kereskedelemben?
Általános Adatvédelmi Rendelet
A GDPR végrehajtásával kapcsolatos változások, bár a marketingesek nagyon féltek tőlük, sok előnyt hoztak. Az “E-mail Marketing Számokban” és az “E-mail Marketing Iparági Népszámlálás” jelentések szerint az e-mail marketing általános hatékonyságát soha nem értékelték ilyen magasra.
A GDPR szigorúan megkövetelte a marketingesektől, hogy minden e-mail marketing tevékenységet teljes átláthatósággal végezzenek. Ez azt jelentette, hogy semmilyen levelet nem szabad küldeni minden szükséges hozzájárulás nélkül. A nap végén a felhasználók csak azokat az információkat kapják meg, amelyek iránt érdeklődnek. Így a vásárlás esélye magas. Hogyan lehet ezt kihasználni és megkönnyíteni az e-mailek küldésének feladatát? Megvan a válaszunk: e-mail marketing automatizálás.
Mi az e-mail marketing?
Mi a mai e-mail marketing? Biztosan nem a véletlenszerű listából címekre küldött tömeges üzenetküldés! Az e-mail marketing, mint bármely más digitális hirdetési csatorna, ma már az adatokra összpontosít.
Mindig az e-mail címek megszerzésével kezdődik. Ezt megteheti, ha kedvezményt kínál a vásárlóknak a hírlevélre való feliratkozásért cserébe, vagy profilozott lead generálási tevékenységeket végez (olyan tevékenységek, amelyek célja egy olyan adatbázis létrehozása, amelyben potenciálisan érdeklődő emberek találhatók).
Amikor elegendő cím van, ossza fel vagy kategorizálja őket, létrehozva valami olyasmit, mint egy részhalmaz, amely tartalmazza azokat az embereket, akiknek specifikus preferenciáik vagy jellemzőik vannak, pl. demográfiai adatok.
Aztán már csak annyi marad, hogy személyre szabott üzeneteket hozzon létre a specifikus szegmensek igényeihez. A gyakorlatban a szegmentálást bármilyen felosztás szerint elvégezheti. Ha például megkülönböztetünk egy 20 éves vagy annál fiatalabb nagyvárosi nőkből álló csoportot, a levélnek olyan termékajánlatot kell tartalmaznia, amely érdekes számukra, és olyan nyelven kell íródnia, amely a címzettekhez van igazítva.

Mi az marketing automatizálás?
A marketing automatizálás a technológia használatának folyamata a marketing erőfeszítések egyszerűsítésére (beleértve az e-mail marketinget) és hatékonyabbá tételére. Egyetlen automatizálási platformot kínál a kampányok kezelésére e-mailen, közösségi média marketingben, mobil kommunikációban és hirdetéskezelésben.
Technológiai fejlődés révén lehetőség van a vásárlói viselkedés nyomon követésére és elemzésére, valamint olyan marketing folyamatok létrehozására, amelyek egységesítik a vásárlói élményt több csatornán keresztül. Ezenek a kombinációja célzottan a értékesítés és a tölcsér hatékonyságának javítására irányul.
Hogyan használjuk az e-mail marketing automatizálást az e-kereskedelemben?
Az e-mail marketing nem korlátozódik az e-kereskedelemre, de valójában az eladók teljes mértékben kihasználhatják annak lehetőségeit, különösen az ügyfélkapcsolatok fenntartására összpontosító folyamatokban.
Az e-maileknek köszönhetően a vásárlók kihasználhatják a különleges ajánlatokat, kedvezményeket, visszatérítéseket és akciókat. Azonban ahhoz, hogy az üzenet hatékony legyen, szükséges foglalkozni a fent említett személyre szabással, és olyan ajánlatokat tenni a vásárlóknak, amelyek a legjobban érdeklik őket.
A marketing automatizálási rendszer viszont hasznos mind az alapvető alkalmazásokhoz (például az automatikus válaszok küldéséhez), mind pedig bonyolultabb forgatókönyvek létrehozásához, amelyeket specifikus események váltanak ki. Például vásárlás után küldeni egy ajánlatot a korábban megvásárolt termékekhez kiegészítő termékekről.
Olvassa el ezt is: Hogyan hozzunk létre sikeres e-mail marketing kampányt?
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon és a Twitteren.
Andy Nichols
Egy problémamegoldó, aki 5 különböző diplomával és végtelen motivációs tartalékkal rendelkezik. Ez teszi őt tökéletes vállalkozóvá és menedzserré. Amikor alkalmazottakat és partnereket keres, a világ iránti nyitottságot és kíváncsiságot tartja a legfontosabb tulajdonságoknak.