Sok érdekes és sokszínű eszköz áll rendelkezésre a PR kezelésére. Az egyik gyakran alábecsült eszköz az eseménymarketing. De hogyan készüljünk fel az eseményre? Megmutatjuk az utat egy hatékony esemény PR stratégiához.
Hatékony Esemény PR Stratégia – tartalomjegyzék:
- Mi az a PR?
- Mi az az ESEMÉNY?
- Mit kell előkészítenem az esemény előtt? – Esemény PR Stratégia
- Milyen szerepet játszik egy esemény a PR-ban és a kommunikációban?
- Események típusai
- Kulcskérdések
Mi az a PR?
Sok definíció létezik a Public Relations (PR) kifejezésre, és mindegyik új verziót hoz a fogalomhoz. Röviden, a PR célja a működő entitás társadalmi kapcsolatai formálása a környezetével. Ez egy tudatos, tervezett és hosszú távú cselekvések és tevékenységek összessége, amely a márka legjobb bemutatására irányul, figyelembe véve egy szervezet vagy egy személy jó hírnevét.
Mi az az ESEMÉNY?
Angolul az esemény egy alkalom kifejezést jelöl. Elméleti szempontból az eseménymarketinget többek között a kommunikációs és média tudományok, a közgazdaságtan és menedzsment, a turizmus és a pszichológiai tudományok foglalkoznak, amelyek az emberek viselkedésével foglalkoznak tömeges események során. A gyakorlatban az eseménymarketing a PR marketing stratégiák egyik eszközeként működik. Ez magában foglalja a különböző típusú események folyamatos szervezését, amelyek célja, hogy közvetlen hatással legyenek a vállalatok által kitűzött célok megvalósítására.

Mit kell előkészítenem az esemény előtt? – Esemény PR Stratégia
Esemény tervezésekor érdemes figyelembe venni több fontos szempontot, amelyek támogatják a munkánkat és lehetővé teszik, hogy különböző helyzeteket irányítsunk a találkozó során. Ezek közé tartozik:
- Sürgősségi lista megfogalmazása – ellenőrző lista, amely kiterjed a sürgősségi helyzetek kezelésével kapcsolatos eljárásokra.
- Tartalék nyilatkozat előkészítése – egy előre megírt minta nyilatkozat vagy sajtóközlemény, amely a legfontosabb információkat és válaszokat tartalmaz egy válsághelyzetre.
- Kapcsolati és média lista létrehozása – ennek a listának tartalmaznia kell minden információt a média képviselőivel való kapcsolattartáshoz (pl. név, telefonszám, e-mail cím).
- A média képviselőinek megfelelő kijelölése.
- Kommunikáció biztosítása – a mentési és tűzoltó berendezések megjelölése, valamint egy külön helyiség biztosítása a rendezvény biztosításáért felelős szolgáltatások számára stb.
- Média zóna kijelölése – eltérő belépési idő és külön zóna a többi résztvevőtől.
- Másolatok előkészítése a szükséges dokumentumokról.
NE FELEJTSEN EL!
Ahhoz, hogy sikeres eseményt készítsen és szervezzen, elsősorban józan észre, részletes napirendre, biztonságra minden szinten a kibertérből a biztosítási kötvényekig, sok türelemre és napi folyamatos erőfeszítésre van szüksége.
Milyen szerepet játszik egy esemény a PR-ban és a kommunikációban?
Az események különböző specifikus aspektusokra összpontosíthatnak egy vállalat megerősítésében, mint például a kép, jótékonyság vagy értékesítés. Ezek népszerűsíthetik a konkrét termékeket, márkákat, szolgáltatásokat vagy akár ötleteket is. Az eseménymenedzser számára a “5W” szabály hasznos lesz, amely az esemény szervezése esetén a következő kérdések formáját öltheti:
- Mi – mit szervezünk?
- Ki – kinek szól az esemény?
- Hol – hol szervezzük meg?
- Amikor – mi az esemény időpontja és dátuma?
- Miért – miért szervezünk eseményt?

Ha ezeket az 5 alapvető kérdést tesszük fel magunknak, jelentősen támogatjuk az esemény ötletét és a szervezett eseménnyel kapcsolatos reális feltételezéseket.
Esemény szervezésekor ne felejtsük el meghatározni, hogy milyen marketing tevékenységeket kell végezni és hogyan csatornázzuk a üzenetet:
- ATL (Above the line) – a marketing tevékenységek stratégiája, amelyeket a hagyományos médiában (rádió, televízió, sajtó, plakátok, kültéri reklám) hajtanak végre,
- BTL (Below the line) – a fogyasztókra irányuló marketing tevékenységek, amelyek nem hirdetések a tömegmédiában.
Események típusai
Az eseményeket különböző típusokra is lehet osztani a cél és természet szerint:
- Vállalati és üzleti események
- Kereskedelmi vásárok és kiállítások
- Rekreációs és szórakoztató események
- Polgári és kormányzati események
- Marketing események
- Konferenciák és találkozók
- Társadalmi események
- Sportesemények
Az esemény tökéletes kiegészítője egy több szintű PR vagy marketing kampánynak, pl. online termékértékesítés céljából. Ez egy tökéletes lehetőség a kapcsolattartásra és közvetlen beszélgetésre az ügyféllel és a médiával. Az események a kommunikációra és egy konkrét címzettel való találkozásra összpontosítanak. Kapcsolatokat építenek, valamint támogatják a partneri és munkavállalói kapcsolatokat, integrálnak és összekapcsolnak.
Nézze meg A legjobb PR kampányokat 2021-ből.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon és a Twitteren.
Zofia Lipska
Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.
The most important questions
-
Fontos a megszervezett esemény típusa?
Igen. A végső meghatározó a célzott csoport. Különböző típusok illeszkednek különböző célokhoz. Például egy esemény a felső osztálybeli, frissen házasodott párok számára egy jómódú külvárosból más lenne, mint egy időseknek szóló rendezvény a vidékről. Még jobb, hogy egy karácsonyi buli az alkalmazottak számára egyáltalán nem hasonlít egy új termék bevezető eseményére a hírességek és a sajtó számára, és így tovább.
-
Hogyan tudod, hogy egy esemény hatékony volt-e?
A résztvevők számának meghatározásával, terjesztett szórólapok vagy promóciós anyagok/termékek, médiaelemzés (sajtóközlemények és médiafigyelés) és a résztvevőktől kapott visszajelzések (az esemény során vagy után gyűjtve).