Sok érdekes és sokszínű eszköz áll rendelkezésre a PR kezelésére. Az egyik gyakran alábecsült eszköz az eseménymarketing. De hogyan készüljünk fel az eseményre? Megmutatjuk az utat egy hatékony esemény PR stratégiához.

Hatékony Esemény PR Stratégia – tartalomjegyzék:

  1. Mi az a PR?
  2. Mi az az ESEMÉNY?
  3. Mit kell előkészítenem az esemény előtt? – Esemény PR Stratégia
  4. Milyen szerepet játszik egy esemény a PR-ban és a kommunikációban?
  5. Események típusai
  6. Kulcskérdések

Mi az a PR?

Sok definíció létezik a Public Relations (PR) kifejezésre, és mindegyik új verziót hoz a fogalomhoz. Röviden, a PR célja a működő entitás társadalmi kapcsolatai formálása a környezetével. Ez egy tudatos, tervezett és hosszú távú cselekvések és tevékenységek összessége, amely a márka legjobb bemutatására irányul, figyelembe véve egy szervezet vagy egy személy jó hírnevét.

Mi az az ESEMÉNY?

Angolul az esemény egy alkalom kifejezést jelöl. Elméleti szempontból az eseménymarketinget többek között a kommunikációs és média tudományok, a közgazdaságtan és menedzsment, a turizmus és a pszichológiai tudományok foglalkoznak, amelyek az emberek viselkedésével foglalkoznak tömeges események során. A gyakorlatban az eseménymarketing a PR marketing stratégiák egyik eszközeként működik. Ez magában foglalja a különböző típusú események folyamatos szervezését, amelyek célja, hogy közvetlen hatással legyenek a vállalatok által kitűzött célok megvalósítására.

Event_PR_Strategy

Mit kell előkészítenem az esemény előtt? – Esemény PR Stratégia

Esemény tervezésekor érdemes figyelembe venni több fontos szempontot, amelyek támogatják a munkánkat és lehetővé teszik, hogy különböző helyzeteket irányítsunk a találkozó során. Ezek közé tartozik:

  1. Sürgősségi lista megfogalmazása – ellenőrző lista, amely kiterjed a sürgősségi helyzetek kezelésével kapcsolatos eljárásokra.
  2. Tartalék nyilatkozat előkészítése – egy előre megírt minta nyilatkozat vagy sajtóközlemény, amely a legfontosabb információkat és válaszokat tartalmaz egy válsághelyzetre.
  3. Kapcsolati és média lista létrehozása – ennek a listának tartalmaznia kell minden információt a média képviselőivel való kapcsolattartáshoz (pl. név, telefonszám, e-mail cím).
  4. A média képviselőinek megfelelő kijelölése.
  5. Kommunikáció biztosítása – a mentési és tűzoltó berendezések megjelölése, valamint egy külön helyiség biztosítása a rendezvény biztosításáért felelős szolgáltatások számára stb.
  6. Média zóna kijelölése – eltérő belépési idő és külön zóna a többi résztvevőtől.
  7. Másolatok előkészítése a szükséges dokumentumokról.

NE FELEJTSEN EL!

Ahhoz, hogy sikeres eseményt készítsen és szervezzen, elsősorban józan észre, részletes napirendre, biztonságra minden szinten a kibertérből a biztosítási kötvényekig, sok türelemre és napi folyamatos erőfeszítésre van szüksége.

Milyen szerepet játszik egy esemény a PR-ban és a kommunikációban?

Az események különböző specifikus aspektusokra összpontosíthatnak egy vállalat megerősítésében, mint például a kép, jótékonyság vagy értékesítés. Ezek népszerűsíthetik a konkrét termékeket, márkákat, szolgáltatásokat vagy akár ötleteket is. Az eseménymenedzser számára a “5W” szabály hasznos lesz, amely az esemény szervezése esetén a következő kérdések formáját öltheti:

  • Mi – mit szervezünk?
  • Ki – kinek szól az esemény?
  • Hol – hol szervezzük meg?
  • Amikor – mi az esemény időpontja és dátuma?
  • Miért – miért szervezünk eseményt?
Event_pr_Strategy

Ha ezeket az 5 alapvető kérdést tesszük fel magunknak, jelentősen támogatjuk az esemény ötletét és a szervezett eseménnyel kapcsolatos reális feltételezéseket.

Esemény szervezésekor ne felejtsük el meghatározni, hogy milyen marketing tevékenységeket kell végezni és hogyan csatornázzuk a üzenetet:

  • ATL (Above the line) – a marketing tevékenységek stratégiája, amelyeket a hagyományos médiában (rádió, televízió, sajtó, plakátok, kültéri reklám) hajtanak végre,
  • BTL (Below the line) – a fogyasztókra irányuló marketing tevékenységek, amelyek nem hirdetések a tömegmédiában.

Események típusai

Az eseményeket különböző típusokra is lehet osztani a cél és természet szerint:

  • Vállalati és üzleti események
  • Kereskedelmi vásárok és kiállítások
  • Rekreációs és szórakoztató események
  • Polgári és kormányzati események
  • Marketing események
  • Konferenciák és találkozók
  • Társadalmi események
  • Sportesemények

Az esemény tökéletes kiegészítője egy több szintű PR vagy marketing kampánynak, pl. online termékértékesítés céljából. Ez egy tökéletes lehetőség a kapcsolattartásra és közvetlen beszélgetésre az ügyféllel és a médiával. Az események a kommunikációra és egy konkrét címzettel való találkozásra összpontosítanak. Kapcsolatokat építenek, valamint támogatják a partneri és munkavállalói kapcsolatokat, integrálnak és összekapcsolnak.

Nézze meg A legjobb PR kampányokat 2021-ből.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon és a Twitteren.

Zofia Lipska

Több mint 10 éves tapasztalattal a digitális marketing területén Sophia nemcsak ismeri ennek az iparágnak a szabályait, hanem ami a legfontosabb, tudja, hogyan lehet azokat megszegni a kiemelkedő és kreatív eredmények elérése érdekében.

View all posts →

The most important questions

  1. Fontos a megszervezett esemény típusa?

    Igen. A végső meghatározó a célzott csoport. Különböző típusok illeszkednek különböző célokhoz. Például egy esemény a felső osztálybeli, frissen házasodott párok számára egy jómódú külvárosból más lenne, mint egy időseknek szóló rendezvény a vidékről. Még jobb, hogy egy karácsonyi buli az alkalmazottak számára egyáltalán nem hasonlít egy új termék bevezető eseményére a hírességek és a sajtó számára, és így tovább.

  2. Hogyan tudod, hogy egy esemény hatékony volt-e?

    A résztvevők számának meghatározásával, terjesztett szórólapok vagy promóciós anyagok/termékek, médiaelemzés (sajtóközlemények és médiafigyelés) és a résztvevőktől kapott visszajelzések (az esemény során vagy után gyűjtve).