A kereskedelmi elektronika az utóbbi években jelentős szereplővé vált a piacon, és semmi sem utal arra, hogy ez a tendencia csökkenne. Egyre többen használják az internetet, és a kiskereskedők nem panaszkodhatnak a termékeik iránti érdeklődés hiányára. Azonban ez nem jelenti azt, hogy hátradőlhetnek és élvezhetik a profitot. A trendek követése az egyetlen módja annak, hogy előrébb járjanak és elérjék a vásárlókat. Nézd meg, mit hoz a következő év, és mely szempontokra érdemes figyelni. Olvass tovább.

A kereskedelmi elektronika trendjei 2023 – tartalomjegyzék:

  1. Miért olyan fontos a trendek követése?
  2. 9 kereskedelmi elektronikai trend, amit tudnod kell
  3. Összefoglalás

Miért olyan fontos a trendek követése?

A vállalkozás tulajdonosai, akik ismerik a trendeket és előre elkezdik megvalósítani az újításokat, előnyre tehetnek szert a versenytársaikkal szemben, és iparági vezetőkké válhatnak. Ráadásul képesek lesznek megfelelni a vásárlók igényeinek és elvárásainak, és a változásokra való felkészülés lehetővé teszi számukra, hogy nyugodtak maradjanak. A piacon a jelenlegi verseny olyan heves, hogy a részletek határozzák meg egy adott cég választását. A trendek követésével új lehetőségeket és fejlődési utakat is felfedezhetsz.

trendek

9 kereskedelmi elektronikai trend, amit tudnod kell

Miután tudod, miért olyan fontos a trendek követése, itt az idő, hogy megnézd őket. A korábbi vásárlói tapasztalatok és az iparági szakemberek spekulációi alapján összeállítottuk a következő év 9 legfontosabb trendjének listáját. Ezt tekintheted egy teendőlistának és útmutatónak a saját vállalkozásod számára.

Omnichannel

A mobil eszközökön történő vásárlás annyira kényelmes, hogy a legtöbb ember, amikor egy adott termékért megy egy hagyományos boltba, a telefonját használja annak keresésére. A vásárlói élmény javítása érdekében a vállalkozás tulajdonosainak ugyanazokat vagy hasonló termékeket kell elérhetővé tenniük, függetlenül attól, hogy az emberek hogyan vásárolnak. A vásárlók hasonló választékot szeretnének az online boltban, mint a fizikai boltban, és váltakozva használják mindkettőt. Ez a vásárlói szolgáltatásra is vonatkozik, amelynek következetesnek kell lennie.

Ezeken a népszerű vásárlási formákon kívül érdemes a következő évben lehetőséget biztosítani a közösségi média vásárlására is. Már írtunk arról, hogyan lehet ezt megtenni minden platformon (Instagram, Facebook, TikTok, Pinterest) külön cikkekben. Függetlenül attól, hogy melyik platformot választod, a vásárlók, akik böngészik a profilodat, közvetlenül szeretnék megvásárolni a termékeket.

Tehát érdemes biztosítani, hogy a vásárlók szabadon mozoghassanak az online és offline bolt között, hozzáférve ugyanahhoz a választékhoz, függetlenül attól, hogy hol döntöttek a vásárlás befejezéséről.

Közösségi média

A közösségi média elérése és a vásárlói döntésekre gyakorolt hatása továbbra is növekszik. A világ népességének több mint fele használja a rendelkezésre álló közösségi média platformokat, és a termék megvásárlásáról az értékelések elolvasása után dönt. A közösségi média hatalmas eladásokat generál, és jelentőségük továbbra is növekedni fog. A legnépszerűbb közösségi média platformok, amelyek befolyásolják a kereskedelmi elektronikát, a következők:

  • Instagram
  • Facebook
  • TikTok
  • Pinterest
  • Twitter
  • Snapchat

A marketingtevékenységek folytatása ezeken a csatornákon jelentősen növelheti az eladásokat, és hozzájárulhat a következő év jobb eredményeihez. Ezenkívül ez egy lehetőség új vásárlók elérésére és a márka ismertségének növelésére is. Az egyes platformok lehetőséget kínálnak fizetett, személyre szabott hirdetési anyagok kiadására is, ami növeli a célzott vásárlók elérésének esélyét. Ha a céged eddig nem üzemeltetett saját közösségi média profilt, itt az ideje, hogy elkezd!

A közösségi média marketing tanulásakor tartsd szem előtt néhány kulcsfontosságú szabályt. Először is, az egyes platformok felhasználói meglehetősen különbözőek, ezért fontos lépés meghatározni a célvásárlódat. Emellett biztosítsd a vásárlóid számára érdekes és magas színvonalú tartalmat. Érdeklődésüket felkeltheted a márkád iránt, mutasd meg nekik annak értékét és azokat a különleges jellemzőket, amelyek megkülönböztetik a versenytársaktól.

Vásárlói szolgáltatás

A vásárlók olyan vásárlói szolgáltatást szeretnének, amely nemcsak figyel rájuk és segít a vásárlási döntésükben, hanem gyorsan válaszol a kérdéseikre is. Tehát nemcsak a minőség fontos, hanem a reakciókészség is. Az azonnali üzenetküldés vagy a közösségi média határozottan jobb ebben a tekintetben, mint a hagyományos e-mailek. A csevegőszobák lehetővé teszik a gyors válaszadást, és egy helyen tarthatod a levelezésedet, valamint szükséges fájlokat vagy linkeket küldhetsz.

A nagyobb cégek egyre gyakrabban döntenek chatbotok bevezetése mellett, amelyek legalább néhány vásárlói problémát meg tudnak oldani, 24/7 szolgáltatást nyújtva. A pozitív vásárlói szolgáltatási élmény miatt a vásárlók hajlamosabbak elviselni a kellemetlenségeket, és újabb vásárlást eszközölni.

Személyre szabás

Akár vásárlási ajánlásról, akár a legújabb promóciós kampány értesítéséről van szó, a vásárlók mindig nagyobb valószínűséggel reagálnak az ilyen üzenetekre, amikor úgy érzik, hogy kifejezetten nekik szólnak. Ezért fontos, hogy a marketing erőfeszítéseid személyre szabottak legyenek.

A személyre szabás mindkét fél számára előnyös. Amikor egy vállalkozás tulajdonosa olyan ajánlatokat küld a vásárlóknak, amelyek az profiladataik alapján készültek, nagyobb valószínűséggel vásárolnak. A vásárlók viszont nagyobb valószínűséggel kapnak információt az őket valóban érdeklő promóciókról, amelyekre várnak.

Emelkedő infláció

A közelgő trendekről beszélve nem lehet őket a jelenlegi gazdasági helyzettől függetlenül tárgyalni. Kétségtelen, hogy az emelkedő infláció negatív hatással van az eladásokra. A vásárlóknak kevesebb megtakarításuk van, és a luxuscikkek vagy a nem alapvető termékek vásárlása háttérbe szorul.

Nem lehet védekezni ellene, de lehetőségeket lehet bevezetni a infláció hatásainak mérséklésére. Manapság a visszatérő vásárlók a legnagyobb értéket képviselik. Ezért a személyre szabott promóciós kampányok mellett fontos, hogy megfelelő visszatérítési politikával rendelkezzen a bolt weboldalán. Emellett ügyelj arra, hogy a visszatérítési folyamat a lehető legegyszerűbb legyen a vásárló számára.

Fizetési módok

A fenti tanácsok elemzése alapján egy következtetést vonhatunk le. Mindenekelőtt a vásárlók azt szeretnék, ha a vásárlási élményük zökkenőmentes lenne. Nincs is bosszantóbb, mint egy nehézkes regisztrációs folyamat a termékek kosárba helyezése után, vagy a kedvenc fizetési mód hiánya. Sajnos az ilyen látszólag apró részletek miatt a vásárló elhagyhatja a kosarát, és elhagyhatja az oldalunkat.

Tehát érdemes előre elemezni a vásárlók igényeit, és bevezetni az általuk elvárt fizetési módokat. A legnépszerűbbek közé tartoznak:

  • digiális pénztárcák
  • vásárolj most, fizess később
  • kártyás fizetés
  • gyors átutalások
  • internetbanking

Fenntartható fejlődés és környezetvédelem

Ez egy olyan trend, amely már több éve érvényesül, és szilárdan gyökeret vert a vásárlók tudatában. Semmi sem utal arra, hogy ez a következő években megváltozna. A környezet fontos elemmé vált, amely befolyásolja a vásárlási döntéseket. A vásárlók próbálnak öko-barát cégeket választani, vagy olyan tevékenységeket folytatni, amelyek célja a környezetre gyakorolt negatív hatásuk csökkentése. Különböző ciklikus kampányokat, például fák ültetését is értékelik. Azok a cégek, amelyek törődnek a környezet védelmével, hűséges vásárlókra számíthatnak.

Mobil kereskedelem

Úgy tűnhet, hogy ez nem új dolog, mivel valószínűleg mindenki hallott már a mobil vásárlásról, és felkészült rá. Nos, ez nem egészen így van. Sok weboldal még mindig nem teljesen vagy legalább részben reszponzív. Ez az egyik olyan elem, amely rendkívül irritálja a vásárlókat online vásárlás során. Érdemes biztosítani, hogy az online boltodnak legyen mobil verziója is.

A vásárlás biztonsága

A kereskedelmi elektronika növekedésével az online bűncselekmények is növekedtek. A csalók különféle módszereket használnak, és célpontjaik nemcsak a felhasználók bankszámlái, hanem a személyes adataik is. Ez olyan információ, amely rendkívül értékes, és különböző módokon felhasználható.

A vásárlók félnek a csalásoktól, ezért gyakran lemondanak a gyanúsnak tűnő vagy a megfelelő védelmi intézkedésekkel nem rendelkező webhelyeken történő vásárlásról. Győződj meg róla, hogy az oldalad professzionálisnak tűnik, és rendelkezik a szükséges biztonsági funkciókkal, például SSL tanúsítvánnyal. Ennek hiánya sok vásárló elvesztését eredményezheti.

A kereskedelmi elektronika trendjei 2023 – összefoglalás

A trendek változnak, és a digitális világ is. Nem tudunk felkészülni mindenre, ami előttünk áll. Az előző évek, amelyeket a Covid-19 járvány uralt, világosan megmutatták ezt. Senki sem volt felkészülve az ilyen változásokra. Ezért a legfontosabb tulajdonság manapság a gyors alkalmazkodás képessége, valamint a trendek folyamatos követése és az ezek alapján történő üzleti stratégia kialakítása.

Azonban a vezetői versenyben fontos emlékezni arra, hogy a vásárló a legfontosabb. Minden erőfeszítést a vásárlói szolgáltatás köré kell összpontosítani, és hatással kell lennie a vásárlói élmény javítására. Ily módon biztosan sikert érsz el a kereskedelmi elektronikában 2023-ban.

Most olvastad a kereskedelmi elektronika trendjeit 2023-ban. Olvasd el ezt is: Hogyan kezdj el dropshippinget az Amazonon?

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozz a nyüzsgő méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en.

Martin Sparks

Az e-kereskedelem iránt érdeklődők, akik folyamatosan kutatnak az interneten, hogy megbizonyosodjanak arról, hogy nem hagytak ki semmilyen fontos információt a nyereséges online boltok indításával és bővítésével kapcsolatban.

View all posts →