Az a megközelítés, amely a munkavállalók (mind fizikai, mind mentális) jólétének gondozására helyezi a hangsúlyt, egyre nyilvánvalóbb a különböző iparágakban működő cégek körében. Ugyanakkor a munkakeresők egyre nagyobb figyelmet fordítanak a cég munkavállalókkal szembeni hozzáállására. Ezt a jelenséget vállalati wellnessnek nevezték el, és jelenleg gyors fejlődésen megy keresztül, amit az is bizonyít, hogy a piacon számos szoftver található, amely támogatja az ilyen programok megvalósítását a cégeknél. Ma bemutatjuk a legjobban ajánlott vállalati wellness szoftvermegoldásokat, és megmutatjuk, hogyan választhatja ki az Ön számára legmegfelelőbbet.

Vállalati wellness – tartalomjegyzék:

  1. Mi az a vállalati wellness?
  2. Vállalati wellness – elérhető szoftverek
  3. Hogyan válasszuk ki a legjobb szoftvert a vállalati wellnesshez?
  4. Szoftver a vállalati wellness támogatására – összefoglalás

Mi az a vállalati wellness?

A pandémia alatt a közvélemény felismerte a megfelelő jólét, mind fizikai, mind mentális gondozásának fontosságát. A munkavállalók egyre inkább a saját egészségüket helyezik minden más érték fölé, elvárva, hogy munkáltatóik gondoskodjanak a jólétükről. Ez a hozzáállás abból a meggyőződésből fakad, hogy egy egészséges és kipihent munkavállaló (aki fenntartja az egyensúlyt az elme, a test és a lélek között) jobban teljesít. Ennek következtében a vezetők egyre inkább bevezetik a vállalati wellness-t a cégeikbe, ami önmagában nem új ötlet (az elmúlt néhány évben fejlődött), de most kezd jelentőséggel bírni, indokot adva a munkavállalóknak, hogy eldöntsék, dolgozni akarnak-e egy adott helyen vagy sem.

Mi a tét a vállalati wellness bevezetésekor a cégek számára? A munkáltatók olyan megoldásokat és juttatásokat valósítanak meg, amelyek a munkavállalók fizikai és mentális egészségének gondozására, valamint a napi feladatok elvégzésének biztonságára és kényelmére összpontosítanak (például coaching, pszichológussal való konzultáció, pihenőzónák stb.). A munka és a pihenés közötti megfelelő egyensúly elérése érdekében a vezetők motiváltabb munkatársakat kapnak, akik jobban teljesítenek, tisztán maradnak és hosszabb ideig megtartják pozíciójukat a cégnél.

vállalati wellness

Vállalati wellness – elérhető szoftverek

A piacon működő szoftverprogramok elősegítik a munkavállalókkal való kapcsolatok kialakítását, amelyek a fizikai és mentális jólétük támogatására összpontosítanak. Alkalmazásukkal hatékonyan megvalósíthatók a vállalati wellness programok minden munkavállaló számára, és ennek következtében növelhető a kényelem és a termelékenység a munkatársak körében. Ez minden elérhető megoldás fő célja, bár funkcióikban eltérnek egymástól.

Melyik vállalati wellness szoftver a legnépszerűbb? Íme 5 közülük:

  • Awardco – egy Amazon Business-szel integrált platform, amely széles jutalomkatalógust kínál a munkavállalók számára, mint a wellness program elismerésének része. Lehetővé teszi az összes kezdeményezés kezelését egyetlen irányítópulton. 100 főnél több munkavállalóval rendelkező cégek számára elérhető.
  • Sprout – a munkavállalók egészségügyi ellátásának támogatására összpontosít. Segít tudatosítani az egészségügyi problémákat és az egészséges szokások előnyeit. Emellett erősíti a kitartást és a betartást, holisztikus egészségügyi információk, egészségügyi kockázati felmérések, személyre szabott ajánlások, közösségi hálózatok vagy különleges egészségügyi vonatkozású vallomások révén. Legjobban 500 főnél több munkavállalóval rendelkező cégek számára működik.
  • TeamMood – ideális bármilyen méretű cég számára, a kis startupoktól a nagyvállalatokig. Rálátást biztosít a csapattagok érzelmi egészségére, és erőteljes elemzésekkel lehetőséget ad a problémák és konfliktusok észlelésére vagy diagnosztizálására, mielőtt a helyzet súlyossá válna. Kiválóan alkalmas távmunkát végző csapatok számára.
  • Motivosity – a felajánlott kezdeményezésekben a platform a munkahelyi élet 3 területére összpontosít: a végzett munka elismerése, a közösséghez való tartozás és a kapcsolatépítés a felettessel. Főbb jellemzői közé tartozik: az elért eredmények elismerése, Kudos kiadása, ajándékkártyákkal való jutalmazás vagy születésnapok és munkaviszonyi évfordulók nyomon követése.
  • Nectar – a jóléti kezdeményezések megkönnyítésére szolgáló eszköz. Lehetővé teszi kihívások létrehozását és a munkavállalók jutalmazását azokban való részvételért (például ajándékkártyákkal vagy céges kütyükkel). Kiválóan működik kisebb és nagyobb csapatok számára, akik hibrid vagy teljesen távmunkában dolgoznak.

Hogyan válasszuk ki a legjobb szoftvert a vállalati wellnesshez?

Ha szeretné megtalálni a vállalati wellness támogatására legjobban illeszkedő szoftvert az üzleti igényeihez, látogasson el a Capterrára, és hasonlítsa össze a fent bemutatott (és más) megoldásokat. Ez a piactér több mint 20 éve gyűjt véleményeket a különböző kategóriákba tartozó szoftverekről (beleértve a projektmenedzsmentet, ahol megtalálhatja a mi általunk létrehozott Firmbee-t), beleértve a vállalati wellness-t is. Minden piacon megjelenő megoldás szerepel ezen az oldalon, és azok a felhasználók, akiknek lehetőségük volt különböző szoftverek kipróbálására (amelyek a webhely által ellenőrzésre kerülnek), kifejezhetik véleményüket a termékről. Azok megismerése biztosan megkönnyíti a helyes döntés meghozatalát.

Szoftver a vállalati wellness támogatására – összefoglalás

Mielőtt eldöntené a vállalati wellness megoldások bevezetését, figyelembe kell vennie, hogy mi a legfontosabb az Ön számára, és hogyan szeretné gondozni a munkavállalói jólétét. Ennek oka, hogy bizonyos megoldások elsősorban a mentális jólét ellenőrzésére irányulnak, míg mások a fizikai egészségre összpontosítanak aktív cselekvések révén. Az Ön céljaira és működési módjára vonatkozó kérdések megválaszolásával könnyebben elemezheti a piacon elérhető lehetőségeket. Garantáljuk, hogy a katalógusuk olyan széles, hogy biztosan kiválaszt egy megoldást, amely a legjobban megfelel az Ön üzleti igényeinek.

Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTokon.

Nicole Mankin

HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.

View all posts →