Sok előnye van a HR funkciók kiszervezésének, és minden cégnek tudatában kell lennie ezeknek. A fejlett technológia révén egyre több szervezet specializálódik olyan szolgáltatások nyújtására, amelyek tipikusan a vállalati tevékenységek középpontjában álltak. Ha szeretné javítani HR képességeit, nézze meg a lehetőséget, hogy kiszervezzen néhány HR funkciót.
Mi a kiszervezés? – tartalomjegyzék:
- Mi a kiszervezés?
- A HR kiszervezés típusai
- A HR kiszervezés okai
- Mely HR funkciók kiszervezhetők?
- A HR funkciók kiszervezésének előnyei
- Biztonság
- Összegzés
A hibrid távoli munka és a távoli munka sajátosságai
A kiszervezés az a stratégia, amelyet a cégek használnak, hogy a munkát, amelyet korábban belső alkalmazottak végeztek, külső forrásokból szerezzék be. Azokban az esetekben, amikor a készségek nem kritikusak a cég napi működése szempontjából, olcsóbb külső szolgáltatások igénybevétele. Tipikusan a humánerőforrás folyamatokat a vállalat kultúrájának szerves részének tekintették, és nem szívesen kiszervezték. Mégis, a humánerőforrás funkciók nem stratégiailag kritikusak, és nem is nagyon bizalmasak, így könnyen és hatékonyan kiszervezhetők.
A HR kiszervezés típusai
A HR kiszervezés típusai
- Alkalmazás Szolgáltató
- Üzleti Folyamat Kiszervezés
- Teljes HR Kiszervezés
Alkalmazás Szolgáltató Számos cég nyújt hardver- és szoftveralkalmazásokat, amelyek célja a humánerőforrás tevékenységek támogatása a szervezetekben és vállalkozásokban. A szoftvert a szolgáltató telepíti és testreszabja, aki általában további támogatást is biztosít.
Üzleti Folyamat Kiszervezés (BPO) A cég minden fontos folyamata kiszervezhető és külső szolgáltatók által nyújtható. A multinacionális vállalatok (MNC) különösen érdeklődnek működésük kiszervezése iránt, függetlenül attól, hogy ezek: front office (ügyfélszolgálat), back office (általános üzlet) vagy middle office (operatív eljárások) folyamatok. A BPO különösen hasznos a több országban működő cégek számára, amelyek nagy számú munkavállalót foglalkoztatnak. A BPO keretében az ügyfél a HR szolgáltatásokkal a támogatási központokon keresztül lép kapcsolatba, amelyek bárhol a világon elhelyezkedhetnek.
Teljes HR Kiszervezés Ez a típusú kiszervezés kockázatosabb lehet, mint más típusok, mivel az összes HR funkciót a külső szolgáltató végzi, és a cégnek nincs HR osztálya. Lehetséges, hogy a cég alkalmaz néhány tapasztalt HR szakembert, de ez nem feltétlenül szükséges.
A HR kiszervezés okai
A HR szolgáltatások standardizálásának első oka a rendkívül magas munkaerő-fluktuáció. Nehéz a HR osztályoknak egyedi szervezeti gyakorlatokat kialakítani, amikor az alkalmazottak gyakran váltanak munkahelyet. A HR szolgáltatások egyre inkább standardizálódnak, hogy megfeleljenek a versenytársak által meghatározott kritériumoknak, miközben a HR osztályok próbálják követni a piaci trendeket.
Az új, képzett munkavállalók vonzása, valamint a meglévők megtartása érdekében a HR-nek naprakésznek kell lennie a napi szervezeti gyakorlatokkal. Néhány iparágban ez még igazabb lehet, különösen, ha a magasan képzett technikai, tudományos vagy vezetői képesítéssel rendelkező egyénekről van szó.
A HR standardizálásának másik oka az átlagos alkalmazott által képviselt tudás szintje. Jelenleg az alkalmazottak tisztában vannak a humán viselkedéssel kapcsolatos pszichológiai megállapításokkal, valamint ezek következményeivel a munkahelyen. A közismert tudást nem lehet figyelmen kívül hagyni, az alkalmazottak könyveket és újságokat olvasnak, és elvárásaikat ezekből a forrásokból alakítják ki. Ismét a HR osztályoknak követniük kell a trendet, és biztosítaniuk kell az összes juttatást, amelyről a munkáltatók olvastak.

Mely HR funkciók kiszervezhetők?
Sok előnye van a HR funkciók kiszervezésének, de a legfontosabb az, hogy az összes HR funkciót kiszervezheti, ahelyett, hogy néhányat házon belül tartana és csak néhányat kiszervezne. Nincs nagy értelme bármely HR műveletet megtartani, amikor megkezdődik a kiszervezési folyamat. A HR funkciók cégen kívüli elhelyezésével a figyelmét a vállalkozás növekedésére, a pénzmegtakarításra és a fő, aktuális üzleti célokra összpontosíthatja. Ami biztos, hogy néhány HR funkciót könnyen kiszervezhet, és ezek a következők:
- bérszámfejtési szolgáltatások – a bérszámfejtési szolgáltatás felelős a bérekért, adókért és a fizetések részletes számításáért
- munkaügyi jogszabályoknak való megfelelés – a munkaügyi jogszabályok szolgáltatása felelős minden jogi előírás végrehajtásáért, amely olyan kérdésekkel kapcsolatos, mint: diszkrimináció, zaklatás és egyebek
- igények és kártérítések – itt a szolgáltatás a kártérítési igényekkel foglalkozik, ha az alkalmazottak megsérülnek vagy megbetegszenek
- juttatások és biztosítások – a HR szolgáltatások felelősek az alkalmazottak juttatásainak tervezéséért és feldolgozásáért, amelyek sok munkát igényelnek a dokumentációval, valamint a lejárt juttatások megújításával és megszüntetésével
- toborzás, szűrés, háttérellenőrzések – a HR csapatok fő feladata a toborzás, ahol a szolgáltatásnak minden feladatot kezelnie kell, amely a következőkkel kapcsolatos: hirdetés, szűrés, interjúztatás, felvétel és készségtesztelés
A HR funkciók kiszervezésének előnyei
Sok előnye van a HR funkciók kiszervezésének, és ezek közül néhány a következő:
- költség- és időmegtakarítás – az összes HR funkció időigényes és költséges, bármilyen típusú kiszervezés szükséges megtakarítást hozhat a cégeknek időben, valamint korlátozhatja a kiadásokat: bérek, képzés, munkavállalói beszerzés és bérszámfejtés terén
- a HR minőségének javítása – azok a cégek, amelyek csak bizonyos funkciókkal és folyamatokkal foglalkoznak, jellemzően fejlettebb technológiával rendelkeznek tevékenységeikhez, hasonlóképpen a HR folyamatok automatizálhatók és optimalizálhatók a jobb hatékonyság és eredményesség érdekében
- jobb kockázatkezelés – minden cégnek követnie kell a nemzeti szabályozásokat, és néha könnyebb a külső szolgáltatók számára lépést tartani a változásokkal, a kis cégeknek már nem kell vállalniuk az összes kockázatot, amely a megfelelőséggel kapcsolatos
- jobb munkavállalói juttatások – a szakmai munkáltatói szervezetek által megszerzett juttatások, míg több alkalmazott van az adatbázisukban, olcsóbbak és jobb értéket képviselhetnek, mint azok, amelyeket közvetlenül a kis cégeknek kínálnak
- jobb teljesítményfigyelés – ezt a feladatot könnyen delegálhatják és külső forrásból jelenthetik
- nagyobb fókusz a vállalkozására – a céljaira összpontosíthat, ahelyett, hogy sok időt töltene a HR funkciók tervezésével, a teljesen működő HR osztályok megterhelést okoznak a cég erőforrásaiban
Összegzés
Sok előnye van a HR funkciók kiszervezésének, és minden cégnek tudatában kell lennie ezeknek. A fejlett technológia révén egyre több szervezet specializálódik olyan szolgáltatások nyújtására, amelyek tipikusan a vállalati tevékenységek középpontjában álltak. A HR szolgáltatások minden cég számára nagy jelentőséggel bírnak, de van lehetőség a funkciók javítására, ami a legjobb módja annak, hogy a fő figyelmet a belső tevékenységekről a cég fő, stratégiai céljaira irányítsuk.

Olvassa el ezt is: A legjobb 5 online képzési platform
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív közösségünkhöz a Facebookon, Twitteren, LinkedIn-en, Instagramon, YouTube-on.
Nicole Mankin
HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.