A technológia gyors fejlődése, amelyet az elmúlt 20 évben megfigyeltünk, jelentősen befolyásolta a munkaerőpiacot, megváltoztatva az emberek munkavégzését és elvárásaikat a munkáltatókkal szemben. Emellett lehetővé tette a HR szakemberek számára, hogy kihasználják a különböző IT rendszereket, amelyek segítik őket napi feladataik ellátásában – a toborzási folyamatok lebonyolításától kezdve a szabadságpolitikák, juttatások vagy bérszámfejtés kezeléséig. A HRIS szakemberek (humán erőforrás információs rendszer szakemberek) felelősek a munkavállalói adatok megfelelő áramlásáért a HR technológiai rendszerekben. Olvassa el cikkünket, és tudjon meg többet a szerepről.
Mi az a HRIS szakember? – tartalomjegyzék:
Mi az a HRIS?
Antes de explicar en qué consiste el rol del especialista en información de recursos humanos, es necesario aclarar qué es HRIS. El acrónimo significa Human Resources Information System, y se refiere a un software que es cada vez más utilizado por varias empresas que operan en diversas industrias – especialmente aquellas con un gran número de empleados y amplios departamentos de recursos humanos.
Köszönhetően a humán erőforrás információs rendszereknek, az összes munkavállalói adat, amelyet a cég különböző életciklus-szakaszaiban nyernek (pl. toborzási dokumentumok, információk a szabadságokról, távollétek, elbocsátások, bérszámfejtés, munkavállalói dokumentáció és nyújtott juttatások stb.) egy helyen tárolódik.
A HRIS szoftver javítja a HR osztályok működési hatékonyságát az ismétlődő és időigényes feladatok automatizálásával, ami lehetőséget ad a HR szakembereknek, hogy más fontos HR-menedzsment területekre összpontosítsanak, például a munkavállalói fejlődésre. Ráadásul a folyamatos hozzáférés az összes releváns munkavállalói adathoz és a munkavállalók rendszeren keresztüli kezelési lehetősége nagymértékben javítja a HR képviselők és a munkavállalók tapasztalatait.

Mi az a HRIS szakember?
Mivel a HRIS rendszereket egyre gyakrabban használják a szervezetekben, növekvő kereslet van olyan emberek iránt, akik átfogóan tudják kezelni őket, azaz humán erőforrás információs szakemberek. Az ebben a szerepben dolgozó emberek főként a munkavállalói adatok előkészítéséért, végrehajtásáért és frissítéséért felelősek. Gondoskodnak arról is, hogy az adatok helyesen legyenek megadva, és bármikor elérhetők legyenek bármely jogosult személy számára.
Azonban a feladataik itt nem érnek véget. A HRIS szakemberek technikai támogatást és hibaelhárítást is nyújthatnak a rendszerrel problémát tapasztaló felhasználóknak, ami általában az IT osztállyal való együttműködést igényli. Ezenkívül felelősek az új munkavállalók HRIS rendszer használatára vonatkozó képzésének lebonyolításáért. A HRIS szakemberek szorosan együttműködnek a HR osztállyal, hogy növeljék hatékonyságukat és működési eredményességüket a technológia segítségével. Frissítik, módosítják és javítják a rendszert a bejelentett igények szerint.
HRIS szakember munkaköri leírása
A HRIS szakember szerepe sokféle kemény és puha készséget igényel a széleskörű és változatos felelősségek miatt. Magasan képzettnek kell lenniük a számítógépes rendszerek használatában, különösen a problémás kérdések megoldásakor. Ezenkívül jól kell érteniük a személyzeti politikát, amely lefedi az összes HR folyamatot, hogy biztosítsák, hogy az információkat a megfelelő helyen és kontextusban adják meg. A részletekre való figyelem kulcsfontosságú a hibák elkerülése érdekében, és a problémamegoldó képességek elengedhetetlenek a felmerülő nehézségek kezeléséhez.
Összegzés
A HRIS szakember szerepe viszonylag új, de ahogy a technológia tovább fejlődik és egyre elterjedtebbé válik a munkahelyeken, a jelentőségük kétségtelenül növekedni fog. Ennek a pozíciónak a bevezetése a cégében lehetővé teszi a kulcsfontosságú HR folyamatok megfelelő végrehajtását, a hibák, késedelmek és egyéb potenciális problémák csökkentését. Emellett könnyítheti a munkaterhet a személyzeti osztályban, lehetővé téve számukra, hogy összpontosítsanak a kihívást jelentőbb feladatokra.
Olvassa el ezt is: Interjú értékelő lapok használata a toborzási folyamat javításához.
Ha tetszik a tartalmunk, csatlakozzon aktív méheink közösségéhez a Facebookon, Twitteren, LinkedInen, Instagramon, YouTube-on, Pinterest-en, TikTokon.
Nicole Mankin
HR menedzser, aki kiválóan képes pozitív légkört teremteni és értékes környezetet kialakítani a munkavállalók számára. Szereti látni a tehetséges emberek potenciálját, és mozgósítani őket a fejlődés érdekében.